2010-11-13, 17:17
Medlem
Glada Taskens avatar
Snackar vi djupt nergrävd, bara en aning eller stå på land?
Citera
2010-11-13, 17:25
Medlem
Har du ansökt om bygglov?
Citera
2010-11-13, 17:27
Medlem
ludde1234s avatar
ja du någonstans mellan 30-40 kvadratmeter vore väl bra och den ska nog vara några meter under marken helst
Citera
2010-11-13, 17:31
Medlem
ludde1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazte
Har du ansökt om bygglov?

nej det har jag inte jag vill först veta mer om det är värt att ha en bunker själv så där för skojs skull just nu och om det nu är det så ska ansöka om det om det är ett måste
Citera
2010-11-13, 17:39
Medlem
Glada Taskens avatar
Undrade mest om det är som skydd som kärnvapen eller mot zombies den ska användas.

Såg en ungefärlig tabell fär länge sen om hur djupt en viss bunker måste vara nergrävd för att klara av en viss kraft. kan dock inte hitta den.
Citera
2010-11-13, 18:07
Medlem
ludde1234s avatar
[quote=plantskola]
En generator kan ju med va bra o ha så du får elektricitet

när du säger en generator menar du då en sån där liten låda som drivs av bensin eller diesel och om du menar en sån vad ska man göra med avgaserna
Citera
2010-11-13, 18:12
Medlem
ludde1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glada Tasken
Undrade mest om det är som skydd som kärnvapen eller mot zombies den ska användas.

Såg en ungefärlig tabell fär länge sen om hur djupt en viss bunker måste vara nergrävd för att klara av en viss kraft. kan dock inte hitta den.

jag har inte tänkt just för något speciellt jag vill helst att den ska klara lite tuffare grejer den kanske inte ska behöva klar dom allra starkaste kärnvapnen men vanliga bomber ska den tåla och gas attacker och biologiska stridsmedel ska den stå i mot så den ska nog klara zombies med
Citera
2010-11-13, 18:15
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde1234
jag har inte tänkt just för något speciellt jag vill helst att den ska klara lite tuffare grejer den kanske inte ska behöva klar dom allra starkaste kärnvapnen men vanliga bomber ska den tåla och gas attacker och biologiska stridsmedel ska den stå i mot så den ska nog klara zombies med

Inte om zombien har utvecklat sig till en kärnvapenladdning... Lite som en Pokémon ungefär, så att säga...

Nä, men återkommer imorgon med en lista och ritning förhoppningsvis.

JD
Citera
2010-11-13, 18:40
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glada Tasken

Sen är det ju svårt att generalisera.. KA-system 12/70 låg inte särskilt djupt men byggdes för att näst intill klara en direktträff med kärnladdning av den styrka som bedömdes mest sannolik att användas. Med andra ord avgör konstruktionsmetoden mer än djupet överlevnadsförmågan.

För 500000 kanske det går att spränga ett tillräckligt djupt hål i marken, men glöm att fylla det med annat än vatten vilket naturen snabbt kommer att lösa åt TS. :P

I början av 70-talet kostade en kvalificerad befästning av mindre slag (tex mätstation, pjäsplats eller dylikt) tiotals miljoner att bygga, sen är det bara att räkna lite på inflationen..
Citera
2010-11-13, 18:56
Medlem
ludde1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CiaoArN
Inte om zombien har utvecklat sig till en kärnvapenladdning... Lite som en Pokémon ungefär, så att säga...

Nä, men återkommer imorgon med en lista och ritning förhoppningsvis.

JD

det tackar jag för behöver allt som kan tyckas vara en bra idé till det här
Citera
2010-11-13, 20:02
Medlem
Glada Taskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Sen är det ju svårt att generalisera.. KA-system 12/70 låg inte särskilt djupt men byggdes för att näst intill klara en direktträff med kärnladdning av den styrka som bedömdes mest sannolik att användas. Med andra ord avgör konstruktionsmetoden mer än djupet överlevnadsförmågan.

För 500000 kanske det går att spränga ett tillräckligt djupt hål i marken, men glöm att fylla det med annat än vatten vilket naturen snabbt kommer att lösa åt TS. :P

I början av 70-talet kostade en kvalificerad befästning av mindre slag (tex mätstation, pjäsplats eller dylikt) tiotals miljoner att bygga, sen är det bara att räkna lite på inflationen..

Jo precis. Det var nåt "standard" fundament dom hade som exempel.. Mest för att få lite perspektiv.

Det finns väl massa olika sorters betong.. Vissa mycket kraftiga, och dyrare..
Citera
2010-11-13, 21:42
Medlem
CiaoArNs avatar
TS, blir detta bygge av, vill jag besöka det.

JD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in