• 1
  • 2
2008-02-06, 20:03
Medlem
Inbredpetes avatar
Har suttit och lekt lite med tanken ifall man skulle kunna göra ett bergrum i sin egen källare, men kan ärligt talat inte komma på ifall det är ens rimligt.

Förutsatt att man har en källare som är belägen under mark, tror ni att det skulle vara möjligt att på egen hand karva ur gråberget på andra sidan väggen och på så sätt göra sig ett eget bergrum på 2-3 kvm?

Och om det skulle vara möjligt, hur ? Bilhammare ?
Alla idéer och förslag mottages gärna.
Citera
2008-02-06, 20:23
Medlem
Hiltimaskin med bergborr, snigeldynamit och en jävla massa tid.
Citera
2008-02-06, 22:56
Medlem
Dziobeks avatar
Jag har alltid velat bygga ut under mark. Tex. en gömd dörr och 10 m gång till ett jätterum
Citera
2008-02-07, 00:00
Medlem
h0lles avatar
lite av en dröm att ha den klassiska bokhyllan med den speciella boken för ett extra rum..
Citera
2008-02-07, 08:59
Medlem
Jag har fjort detta i mitt nuvarande hus, återkommer ikväll med hela historien
Citera
2008-02-07, 09:52
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollywood_TA

haha, ja det vill vi verkligen höra.
Citera
2008-02-07, 11:09
Bannlyst
Ngn som vet hur det gick för killen i Södertälje som grävt sig in i en kulle och byggt ut sitt garage under mark.
Kommunen ansåg det var ett svartbygge och dom krävde att han skulle fylla igen sin utgrävning ?
Citera
2008-02-07, 11:23
Medlem
DennisOlofs avatar
htpc, AHAHAHAHAH.

Det var ju sjukt roligt

Om man råkar bo på det viset att huset är beläget på berg, då borde man självklart bygga ut kanske 20kvm rum hemligt under huset eller i berget.
Citera
2008-02-07, 11:33
Medlem
techmans avatar
Citat:

Måste få höra mer om detta.. förväntansfull är man jue så det rinner över!
Citera
2008-02-09, 00:57
Medlem
Inbredpetes avatar
Citat:

Jepp, vi väntar
Citera
2008-02-10, 14:54
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Fyfan vad tufft det vore, kommer nog garanterat bygga ett avskilt rum typ "commando central" med alla mina datorer osv när jag skaffar villa. Tänk en smal gång som leder till ett hemligt rum där man har det hur chill som hellst.

Väntar också med spänning på Hollywoods historia, bilder vore också trevligt
Citera
2008-02-10, 16:42
Medlem
Jag bor på en bondgård, numera utan djur såklart. Ligger någon mil utanför våran största stad.

I västra delan av huset ligger grunden på berg, Jag har sänkt golvet och stagat upp taket enligt konstens alla regler, sänkt ca 4 meter på ett område av 8x8 meter.

Från detta rum leder en gång knnappa 5 meter in i berget, sedan ett 30 kvm stort rum. Det är fullt möjligt att bygga såhär, dock är den största kostnaden och arbetet att se till så det inte blir fukt.

Allt som allt kostade detta knappa 750,000 med inredning och 3 ståldörar som fick special beställas. Civetvis är gången och nedsänkningen under huset byggd så att det inte finns på ritningar och är för obehöriga tex polis eller kriminella omöjligt att upptäcka, ligger ju lite i själva grejjen.

Vill någon bygga liknande kan jag lämna tips på bra entrepenadfirma i Stockholm som har kompetens och vana av arbetan som detta.
Senast redigerad av Hollywood_TA 2008-02-10 kl. 16:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in