Citat:
Ursprungligen postat av
ConGOAT
Kan säga den är HEMSK att gå av. FYFAN.
Jag låg på 50mg i 7 veckor i vintras, 100mg i 2 veckor, totalt 9 veckor.
Sänkte till 50mg i 2 dagar sedan slutade jag tvärt - var inga problem alls för mig.
Denna testperiod (bestämde mig för prova igen) låg jag på 200mg i 3 dagar, innan det 150mg i 3 veckor...upptrappning från 50mg till 200mg alltså, under ~10 veckor.
Bestämde mig för sluta för de ger mig insomnia.
Drog ner från 200mg> 100mg i 5 dagar och nu senaste 2 dagarna har jag slutat helt.
Så från 200mg> 100mg 5 dagar> 0mg.
Fast egentligen kan jag inte säga att jag var uppe på 200mg eftersom jag bara provade den dosen i 3 dagar och det gick bara inte att somna. :P
Inte direkt känt av någon utsättningsbiverkning ännu. Inbillar mig att jag får lite småstötar ibland men vetifan alltså.
10 veckor kanske är för kort tid dock, vem vet. Tänker iaf inte prova sertralin igen - käkade det för ångest -och orostankar> sömnproblem...får insomnia av dem så känns ju helt onödigt. Tycker jag var lite mer utåtriktad och gladare på 150-200mg men fortfarande inte värt.
Återkommer om några veckor hur utsättningen gick. Kanske blir värre kommande dagarna. :X
EDIT: Glömde nämna att de 3 dagarna jag låg på 200mg hade jag sjuka mardrömmar när jag väl kunde sova.