2016-07-09, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Kan säga den är HEMSK att gå av. FYFAN.
Jag låg på 50mg i 7 veckor i vintras, 100mg i 2 veckor, totalt 9 veckor.
Sänkte till 50mg i 2 dagar sedan slutade jag tvärt - var inga problem alls för mig.

Denna testperiod (bestämde mig för prova igen) låg jag på 200mg i 3 dagar, innan det 150mg i 3 veckor...upptrappning från 50mg till 200mg alltså, under ~10 veckor.

Bestämde mig för sluta för de ger mig insomnia.
Drog ner från 200mg> 100mg i 5 dagar och nu senaste 2 dagarna har jag slutat helt.

Så från 200mg> 100mg 5 dagar> 0mg.
Fast egentligen kan jag inte säga att jag var uppe på 200mg eftersom jag bara provade den dosen i 3 dagar och det gick bara inte att somna. :P

Inte direkt känt av någon utsättningsbiverkning ännu. Inbillar mig att jag får lite småstötar ibland men vetifan alltså.

10 veckor kanske är för kort tid dock, vem vet. Tänker iaf inte prova sertralin igen - käkade det för ångest -och orostankar> sömnproblem...får insomnia av dem så känns ju helt onödigt. Tycker jag var lite mer utåtriktad och gladare på 150-200mg men fortfarande inte värt.

Återkommer om några veckor hur utsättningen gick. Kanske blir värre kommande dagarna. :X

EDIT: Glömde nämna att de 3 dagarna jag låg på 200mg hade jag sjuka mardrömmar när jag väl kunde sova.
Senast redigerad av Vixo 2016-07-09 kl. 06:50.
Citera
2016-07-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Jag låg på 50mg i 7 veckor i vintras, 100mg i 2 veckor, totalt 9 veckor.
Sänkte till 50mg i 2 dagar sedan slutade jag tvärt - var inga problem alls för mig.

Denna testperiod (bestämde mig för prova igen) låg jag på 200mg i 3 dagar, innan det 150mg i 3 veckor...upptrappning från 50mg till 200mg alltså, under ~10 veckor.

Bestämde mig för sluta för de ger mig insomnia.
Drog ner från 200mg> 100mg i 5 dagar och nu senaste 2 dagarna har jag slutat helt.

Så från 200mg> 100mg 5 dagar> 0mg.
Fast egentligen kan jag inte säga att jag var uppe på 200mg eftersom jag bara provade den dosen i 3 dagar och det gick bara inte att somna. :P

Inte direkt känt av någon utsättningsbiverkning ännu. Inbillar mig att jag får lite småstötar ibland men vetifan alltså.

10 veckor kanske är för kort tid dock, vem vet. Tänker iaf inte prova sertralin igen - käkade det för ångest -och orostankar> sömnproblem...får insomnia av dem så känns ju helt onödigt. Tycker jag var lite mer utåtriktad och gladare på 150-200mg men fortfarande inte värt.

Återkommer om några veckor hur utsättningen gick. Kanske blir värre kommande dagarna. :X

EDIT: Glömde nämna att de 3 dagarna jag låg på 200mg hade jag sjuka mardrömmar när jag väl kunde sova.

Sertralin är råttgift. Tycker mirtazapin i antidperessiv och sederande radie är bäst 20-30 enheter är 100ggr bättre. Sertralin verkade så lömskt. Det blir värre, till en början så var sertralin helt ok att gå av, terrorn kommer krypande. Och den slutar aldrig - känns det som.
Citera
2016-07-15, 16:24
Medlem
Psykonaut-s avatar
Jag har börjat få ticks av Sertralinet, jag suger på mina läppar så att de blir helt torra och det blir ett moment 22

Jag går på 200mg, tror ni att en dosminskning kan hjälpa?
Citera
2016-07-16, 01:00
Medlem
Stilnoctiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Jag har börjat få ticks av Sertralinet, jag suger på mina läppar så att de blir helt torra och det blir ett moment 22

Jag går på 200mg, tror ni att en dosminskning kan hjälpa?

Ta och minska dosen och se till att du får en kompletterande medicin som påverkar din dopamin/noradrenalinnivåerna.

Jag gick från 50 mg Sertralin till 100 mg för fyra veckor sedan och jag har inte fått någon mer positiv effekt. Däremot rännskita.
Citera
2016-07-16, 20:46
Medlem
Brännande känsla på eller i huvudet vid dosökning. 150mg / dag nu. Bör jag vara orolig?
Citera
2016-07-17, 12:20
Medlem
Bump
Citera
2016-07-22, 21:34
Medlem
Har lagt denna medicin på hyllan nu efter 6 veckor. Har kört på 50mg om dagen och biverkningarna blir värre och värre. Helt körd i magen och jag har vart ständigt orolig i kroppen.
Fy fan va dåligt jag mådde på den.

Efter bara 2 dagar försvann nästan all oro i kroppen och magen är bra igen.

Knaprar benzo före denna alla dagar i veckan mot ångest.
Citera
2016-07-26, 12:39
Medlem
Citat:
Återkommer om några veckor hur utsättningen gick. Kanske blir värre kommande dagarna.
Nedtrappning från 200mg> 0mg, under 7 dagar:
Inga problem alls faktiskt. Småstötar, vadkramper, lätt illamående och lätt yrsel. Samt ibland när jag reste mig upp för plötsligt blev jag småyr (finns bättre ord för det, kommer ej på, light-headed på eng?).

(3 veckor sedan jag slutade idag.)

Sovit sjukt bra sedan jag slutade haha. Så fick sömnproblem (ffa insomnia, insomningsproblem?) av medicinen garanterat. Bekräftat.
Citera
2016-08-25, 12:08
Medlem
Zhukovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhukovski
Jag har börjat ta sertralin idag (främst för ångest, social fobi etc). Läkaren rekommenderar att jag börjar med 25mg de första dagarna och sedan trappar upp till 50mg. I morse tog 25 och känner inga större biverkningar. Jag är lite sömning men det e inte så illa, ganska avslappnande faktiskt.

Om mitt mål är att komma förbi insättningssymptomen, t ex förstärkt ångset som många får, så snabbt som möjligt vore det då bättre att bara köra på 50mg direkt? Jag återvänder till jobbet nästa vecka och då vill jag ju gärna fungera socialt osv...

tack

Det är nu 1.5 månad sedan jag började med medicineringen. Jag har märkt förbättring med ångesten. Fortfarande inte nöjd men med tiden och möjligtvis högre dos tror jag att en önskad effekt kan uppnås.

Och om det nu inte skulle funka så har jag väl ett liv av dagligt valium-intag framför mig...
Citera
2016-08-26, 16:26
Medlem
Citat:
Nedtrappning från 200mg> 0mg, under 7 dagar:
Inga problem alls faktiskt. Småstötar, vadkramper, lätt illamående och lätt yrsel. Samt ibland när jag reste mig upp för plötsligt blev jag småyr (finns bättre ord för det, kommer ej på, light-headed på eng?).

(3 veckor sedan jag slutade idag.)

Sovit sjukt bra sedan jag slutade haha. Så fick sömnproblem (ffa insomnia, insomningsproblem?) av medicinen garanterat. Bekräftat.

Hur har de gått för dig??
Gått på zoloft i ca 7 år och är sugen på att sluta
Citera
2016-09-12, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickyflipp
Hur har de gått för dig??
Gått på zoloft i ca 7 år och är sugen på att sluta
Inga problem förutom de jag nämnde tidigare. Kände mig helt normal 2 veckor efter slutat helt. Alla utsättningssymtom borta alltså.
Det var lite obehagligt att få utsättnings-illamåendeattackerna som gjorde mig halvsnurrig, nästan svartna för ögonen.

Däremot kan jag knappast säga jag var uppe på 200mg - använde bara den dosen i någon vecka. Men jag var på 150mg i månader.
Medicinen gav mig insomnia. Ingen förbättring förutom lite mer yolo-attityd: mer utåtriktad, lättare att göra/ta tag i sociala saker.
Citera
2016-09-17, 14:53
Medlem
Citat:
Inga problem förutom de jag nämnde tidigare. Kände mig helt normal 2 veckor efter slutat helt. Alla utsättningssymtom borta alltså.
Det var lite obehagligt att få utsättnings-illamåendeattackerna som gjorde mig halvsnurrig, nästan svartna för ögonen.

Däremot kan jag knappast säga jag var uppe på 200mg - använde bara den dosen i någon vecka. Men jag var på 150mg i månader.
Medicinen gav mig insomnia. Ingen förbättring förutom lite mer yolo-attityd: mer utåtriktad, lättare att göra/ta tag i sociala saker.

Oki..låter ju ganska ok ändå, har ju hört riktiga skräckexempel för vissa som trappar ner alt slutar CT.
Jag har iaf påbörjat en extremt sakta nedtrappning nu. Ca5-10% per gång och ligga kvar där i några veckor. Så får vi se..
Anledningen till att jag vill sluta är att denna medicin lägger locket på för ALLA mina känslor i princip.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in