Citat:
Ursprungligen postat av BrittInger
Kan inte påstå att jag lusläst mastodonttråden, men ni som fick mag-ras, gick det över sedan? Min mage säckade ihop totalt, och eftersom jag, om man skall gå efter företagshälsans senaste uträkning av idealvikt, redan har tio kilos undervikt så känns det som en dum sak om jag skall bajsa vatten alltför länge?
Hej
Jag har (som jag tidigare skrev) trappat ner på Sertralinet och ska sluta helt på söndag, sen blir det ett uppehåll på ca 2 veckor innan jag får börja med nån ny. Men magen har blivit bättre, i stället för att gå på muggen 4 gg/timmen så är det bara 1 ggr/timmen. Men för de flesta går ju dessa problem över efter nån/några veckor, tyvärr dock inte för mig. Å andra sidan blir det ju andra problem för mig när jag nu drar ner och ska göra uppehåll med medicinen, dvs kan inte jobba, yrsel, ännu mer nedstämdhet, gråtmild, ångest och mycket annat, men jag vet att jag kan klara det och att nästa medicin säkert kommer att hjälpa!
Det som är viktigt när magen pajar är att få i sig vätskeersättning annars mår man ännu sämre. Pga magproblemen måste jag nu äta tillskott av diverse vitaminer mm eftersom inget av det man äter stannar i kroppen....