Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Enligt aftonhoran har vi ett stort elöverskott i Sverige, trots att priset ligger ovanligt högt - elräkningn kom för ett par dagar sedan, fy tusan!
Som vanligt ska pöbeln utbildas om att Sverige ska gå i bräschen och "påverka" andra länder och "visa att det går" o.s.v. Vilka ska vi visa vad? I stort sett hela världen satsar på utbyggnad av kärnkraft. Kvar står Sverige, där våra verk bara blir äldre och äldre och därigenom mindre trygga. Jag kan lätt tänka mig att vi i framtiden kommer använda oss av I-världens äldsta kärnkraftverk, med alla faror detta innebär.
http://www.aftonbladet.se/ledare/miljoenergi/article1613918.ab
Hur får de in "välrdens energibehov"? Är det vår uppgift att täcka hela världens behov. Jag trodde vi skulle klara våra egna...
Jaja, vi hatar väl alla aftonhorans vidrigheter...
Som vanligt ska pöbeln utbildas om att Sverige ska gå i bräschen och "påverka" andra länder och "visa att det går" o.s.v. Vilka ska vi visa vad? I stort sett hela världen satsar på utbyggnad av kärnkraft. Kvar står Sverige, där våra verk bara blir äldre och äldre och därigenom mindre trygga. Jag kan lätt tänka mig att vi i framtiden kommer använda oss av I-världens äldsta kärnkraftverk, med alla faror detta innebär.
http://www.aftonbladet.se/ledare/miljoenergi/article1613918.ab
Hur får de in "välrdens energibehov"? Är det vår uppgift att täcka hela världens behov. Jag trodde vi skulle klara våra egna...
Jaja, vi hatar väl alla aftonhorans vidrigheter...
Som vanligt skall vi kasta pengar i sjön genom att agera världssamvete och "visa vägen". Vilka länder bryr sig om vår skitpolitik? Kina projekerar ett nytt kärnkraftverk om året, England skall bygga nya, Finland bygger världens största och vad gör vi? Tar in halva jävla Irak, därigenom sanktionerar vi Bush:s anfallskrig, skänker bort våra bostäder och jobb. Man är tydligen helt inställd på att göra Sverige till ett nytt U-land.
Bygga ut kärnkraften är det inte tal om trots att vi bor norr om polcirkeln, är glest befolkat och har energiintensiv industri.
Valfritt gruppboende hade fanimej styrt Sverige bättre än våra folkvalda.
Varför kärnkraft när det finns el