Citat:
Ursprungligen postat av KnifeCatcher
Så där har det låtit dom senaste tio åren: JUST NU är det jätteenkelt att installera Linux, allt fungerar "out of the box".
Problemet är att ord som "fungerar" och "färdigt" inte betyder riktiga samma sak i Linux världen som i världen i övrigt.
Men först idag FINNS det distar som verkligen ÄR färdiga och fungerar direkt från installation, det har ICKE funnits tidigare, vad än folk sagt.
Ja, det är möjligt att jag låter nyfrälst med mitt tjatande, men till slut har det kommit en dist som är klar från start, Ubuntu-baserade Linux Mint.
Efter att ha installerat den och då i efterhand gjort en ärlig betraktelse över skillnaden mot XP, som jag kör annars, så är detta den i särklass enklaste OS-installationen att komma igång med.
Alltså, enklare än XP...saken är den att när jag installerat om XP så har det tagit mig bortåt 3-4 timmar innan jag fått allt installerat och inställt som jag vill ha det, på den här tog det mig kanske 2 och då lekte jag en hel del med Compiz och effekterna till det.
Nu är saken den att jag ÄNDÅ än så länge föredrar XP, endast för att jag kan det utan och innan, men rätt ska fan vara rätt.