• 1
  • 2
2008-01-26, 18:36
Bannlyst
3 pers ska svampa på ungefär 9 gram. Hur mycket citron behövs till det? Ska det vara citronvatten eller bara citron?
Citera
2008-01-26, 19:28
Medlem
Temptations avatar
Jag vet inte exakt hur mycket citron det behövs... men ta 50% vatten och 50% citronsaft och låt svampen ligga och dra i ungefär 20 minuter, ta bort svampen (om du inte vill tugga ner den också ^^) och drick vätskan!
Citera
2008-01-26, 21:33
Bannlyst
mina 3 kompisar fick ingen effekt alls. 11gram svamp lades i citronexktrakt med lite vatten i i ungefär 30 minuter. Vissa bitar var 0,5mm i diameter andra mindre. Vad har vi gjort för fel?
Citera
2008-01-26, 21:39
Medlem
cannabinols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
mina 3 kompisar fick ingen effekt alls. 11gram svamp lades i citronexktrakt med lite vatten i i ungefär 30 minuter. Vissa bitar var 0,5mm i diameter andra mindre. Vad har vi gjort för fel?

Antigen var svamparna opotenta, eller så kanske ni gjorde extratet fel.

Ett tips är att lägga extratet ett litet tag i mikron tills det börjar bubbla, sen ta ut det.

Jag tippar iaf på dåliga svampar eller tollerans eller ngt.
Citera
2008-01-26, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cannabinol
Antigen var svamparna opotenta, eller så kanske ni gjorde extratet fel.

Ett tips är att lägga extratet ett litet tag i mikron tills det börjar bubbla, sen ta ut det.

Jag tippar iaf på dåliga svampar eller tollerans eller ngt.

:/ puppillerna är stora och allt på dom, men de känner knappt något:/

Hur kan man göra extraktet fel?
Citera
2008-01-26, 22:01
Medlem
Häll upp en halv kopp citron extract tillsätt kokande vatten så det nästan är fullt i koppen, lägg i svampen. Vänta 15-20min, filtrera bort svampen och drick eventuelt lämna kvar svampen i koppen och tugga.

Har ni gjort så har ni inte gjort något fel och svampen ni köpt / odlat / plockat är opotent.
Citera
2008-01-26, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bainshee
Häll upp en halv kopp citron extract tillsätt kokande vatten så det nästan är fullt i koppen, lägg i svampen. Vänta 15-20min, filtrera bort svampen och drick eventuelt lämna kvar svampen i koppen och tugga.

Har ni gjort så har ni inte gjort något fel och svampen ni köpt / odlat / plockat är opotent.

vi tog inte kokande vatten men vi har ätit svamparna också...
Citera
2008-01-26, 22:17
Medlem
Temptations avatar
Citat:
vi tog inte kokande vatten men vi har ätit svamparna också...
Blev kanske för lite svamp helt enkelt? Eller rent av dålig svamp...
Citera
2008-01-26, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Temptation
Blev kanske för lite svamp helt enkelt? Eller rent av dålig svamp...

11gram varav en person åt hälften.
Citera
2008-01-26, 22:26
Medlem
Temptations avatar
Citat:
11gram varav en person åt hälften.
Vad var det för sort?

Hur som helst så borde dina kompisar få effekt, trippen kanske inte har kickat igång än. Men det kan ju ha varit opotent svamp, eller blivit förvarad på fel sätt...
Citera
2008-01-27, 00:39
Medlem
Divine M. Kalis avatar
Tråkigt angående din svamptripp
Jag tycker bäst om att koka svamparna i ca 20 min med inte för mycket vatten i så man kokar ner det till det bara är en shot kvar av det. Brukar inte äta svamparna eftersom det inte ger så mycket mer än en dålig mage om man ändå har kokat dom.
Man ska även klippa svamparna i små bitar för att få ut så mycket psilocybin som möjligt.

Låter ändå som att ni hade kass svamp..
Bättre lycka nästa gång!
Citera
2008-01-27, 01:12
Medlem
Om ni skitit helt i att fasta 12-24 timmar före trippen kan detta också ha påverkat, bara så ni inte går iväg och börja slå på någon snäll kran..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in