• 4
  • 5
2010-03-16, 23:53
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Anledningen till att det skulle fungera ska ju tydligen vara att citron är väldigt surt och att syror konverterar psilocybin till psilocin. Men magsyror är väl bra mycket surare än citron? Så det borde väl knappast vara någon märkbar skillnad.

Att göra te på svampen är nog det bästa man kan göra. 2 koppar på samma svamp såklart för att få ut i princip allt. Jag brukar inte koka svampen, utan tar bara vatten från vattenkokaren och låter det stå en stund. Funkade skitbra.

Magsyra e ju basisk??! Kallas bara "syra"...
Det e citronsyra ni tänker på, inte citron... Jiiz..
Citera
2010-03-17, 03:36
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
Magsyra e ju basisk??! Kallas bara "syra"...
Det e citronsyra ni tänker på, inte citron... Jiiz..

Nej, den är inte basisk .

http://en.wikipedia.org/wiki/Gastric_acid
Citera
2010-03-17, 03:38
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallestolpiller
Uppenbarligen så spelar det ju roll, då man får en märkbart annorlunda tripp?

Jag har testat det själv och jag märkte ingen skillnad.
Citera
2010-03-17, 13:19
Medlem
jUimis avatar
varför krångla så galet mkt? köp svamp så att det räcker till alla och ÄT DEN BARA!!!!!!!!!111one

Tugga, svälj och sitt och vänta.
Citera
2010-03-18, 02:09
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jUimi
varför krångla så galet mkt? köp svamp så att det räcker till alla och ÄT DEN BARA!!!!!!!!!111one

Tugga, svälj och sitt och vänta.

Tycker man att svampen smakar vidrigt så är det mindre krångligt att göra te på svampen än att äta den. Har man inte tillräckligt mycket svamp hemma så kan det ju vara mycket lättare att potentiera svampen än att springa och köpa mer/vänta på nästa flush.
Citera
2010-03-19, 14:55
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Jag har testat det själv och jag märkte ingen skillnad.

Har även jag testat själv, och märkte en betydlig skillnad.
Citera
2010-03-19, 15:05
Bannlyst
Som det säkert redan är sagt så behövs ingen citron alls.

mvh
Citera
2010-03-19, 22:31
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallestolpiller
Har även jag testat själv, och märkte en betydlig skillnad.

Hur gick du tillväga? Ska testa igen nästa gång jag trippar.
Citera
2010-03-30, 08:44
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Nej, den är inte basisk .

http://en.wikipedia.org/wiki/Gastric_acid

My bad...

Nja.. Jag tror inte riktigt på det där med att endast sur miljö skulle räcka till att omvandla psilocybin till psilocin. (I alla fall inte om det inte är riktigt surt)
Psilocybinet måste omvandlas till psilocin med hjälp av enzymet alkalinfosfatas i levern.
Det är en reaktion som kallas dephosphorylation på engelska (vet inte vad motsvarigheten heter på svenska), som går ut på att ta bort en fosfatgrupp från en organisk molekyl.
Psilocybin har den kemiska sammansättningen C12H17N2O4P och psilocin har C12H16N2O. Som du ser, så fattas 1 väte atom, 3 syre atomer och 1 fosfor atom. De sitter i en ring tillsammans och jag ser inte hur en random syra skulle på nåt magiskt sätt omvandla psilocybin till psilocin. Däremot så kan man påskynda processen genom att tillsätta t.ex. citronsyra och/eller askorbinsyra (c-vitamin) som boostar reaktionen enzymen alkalinfosfatas är inblandad i.
Men det förutsätter att man dricker upp det tillsammans med svampen/psilocybinet. Sen hur länge svampen dragit i citronsyran gör ingen större skillnad, förutom antalet cellväggar som spräckts, varvid mer psilocybin finns i vätskan. Man kan alltså lika gärna "koka" te på svampen & få samma effekt.

Fridens
Citera
2010-03-30, 09:13
Bannlyst
Testa med citron i mitt te en gång, jag tycker att det slog betydligt fortare. Åt ingen svampsörja utan jag bara klämde ner lite citron i varje tekopp. Har tagit en hel del svamp innan. Men jag kan inte säga om det var för att jag tog en större dos eller om citronen verkade, det slog på snabbare en vanligt iaf.

//Kristall
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in