Citat:
Ursprungligen postat av trippen
sluta nu. asså citron metoden är bevisat en effektiv extraherings metod. dessutom så slår det 10 min snabbare än té metoden. fast vist jag föredrar té då det är mycket trevligare och mysigare att sitta med en kopp té än ett glas juce blandat med surt cirton extrakt.
och angånde alla som tjatar bom fasta så är fasta rätt idiotiskt då man får lågt blodsocker av att fasta och därmed riskerar en dålig tripp för att man är för seg / trött. jag tycker man ska käka någe nyttigt någon / några timmar innan intag och käka en choklad bit vid intag. catclaws tips om filmjölk är ett bra tips.
Jag sa inte "fasta"... Jag sa "Ät rätt i ditt liv."
Det betyder alltså att slutat knappra pizza och käka kebab varje dag.
Ät alltså hälsosamt mat.
En bra idé är att sprida ut sina måltider på oregelbundna tider och äta mkt frukt, grönt, fisk och sådant. (Och mkt fil.)
Då får du mindre gas o fiser mindre när du trippar och inga fler hemska diaréer efter varje svamptripp. (Smärtan inräknat..)
Dessutom så e inte citronsyra detsamma som citronextrakt.
Citronsyra är en kemikalie som e jävligt surt och finns lite av i citron(extrakt).
Däremot så måste det va jävligt koncentrerat - och det är inte citronextrakt.
Möjligtvis kan du köpa "citronsyra" och göra extrakt: Men inte fan kan du dricka det... (Varför det? Ju, för att du just blandat ut din svamp med koncentrerad syra... Och det heter inte syra för att det e så kul o kalla det så..)
Så vad som är fel i nedstående mening är:
"mina 3 kompisar fick ingen effekt alls. 11gram svamp lades i citronexktrakt med lite vatten i i ungefär 30 minuter. Vissa bitar var 0,5mm i diameter andra mindre. Vad har vi gjort för fel?"
Vad??
Ju, dom la 11g svamp i vatten med en gnutta citronsyra i 30 minuter.
Resultat: Den citronsyran är inte stark nog att ge dig sura miner, än mindre slå sönder cellväggar för en extraktrion.
Psilocybin?
De drack vatten som smakade surt med en släng av svamp eftersmak.
Nada psilocybin.
EDIT: För dom som inte är övertygade än: Normalt så behövs det eter & kloroform för att krossa cellväggarna och sedan aceton eller metanol för att få ut psilocybinet.
"Citronextrakt"???! Skojar ni eller???!