2008-03-18, 23:26
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sony154
Med tanke på vad mer än hälften skriver här inne så finns det fortfarande plats på katthemmet i Malmö, Där dom får nyttig mat som dom inte dör en tidig död av.
I kväll åt min(frugan har en också) en silverfisk!

OT. sist jag köpte foder åt asen(ja jag kallar dem det ibland,när de skitit/spytt i sängen) gick det lös på 630:-,men det var väl felsort?(science,senior 7+ eller vad fan det nu hette! Dyrt var det iaf )
Citera
2008-03-19, 22:16
Bannlyst
Är lite avundsjuk på alla er som har katter som äter roliga saker...

Mina katters favorit är när man går till deras matskål, där det ligger torrfoder 365 dagar om året, och så tar man upp en torrflinga och matar dem...
Så roliga är mina katter att skämma bort...

Det ska jävligt mycket till om de ska plåga i sig lite nötfärs eller fläskfile bara för att göra matte "glad"...
Räker och fisk är inte att tänka på....
Citera
2008-03-19, 22:23
Medlem
Negerbollar är en favorit hos våra 2 katter.
Jag vill bara tillägga att jag vet att det inte är PK att säga negerbollar, men det gör jag ändå.

Vår förra katt var en grym jägare. En dag kom hon hem med en harunge, som hon sedan började tugga i sig.
En annan gång kom hon släpandes på en gädda på ca 2 kilo som en granne lagt på sin bro för att senare rensas.
Citera
2008-03-19, 22:24
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvalonC
Är lite avundsjuk på alla er som har katter som äter roliga saker...

Mina katters favorit är när man går till deras matskål, där det ligger torrfoder 365 dagar om året, och så tar man upp en torrflinga och matar dem...
Så roliga är mina katter att skämma bort...

Det ska jävligt mycket till om de ska plåga i sig lite nötfärs eller fläskfile bara för att göra matte "glad"...
Räker och fisk är inte att tänka på....
Ha ha ha! Svärmors var likadan! Skinka-nej! Räkor-nej! Inget annat än lite mjukmat då och då... Ja,förrutom torrfodret då..
Citera
2008-03-19, 22:26
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinson
Negerbollar är en favorit hos våra 2 katter.
Jag vill bara tillägga att jag vet att det inte är PK att säga negerbollar, men det gör jag ändå.

Vår förra katt var en grym jägare. En dag kom hon hem med en harunge, som hon sedan började tugga i sig.
En annan gång kom hon släpandes på en gädda på ca 2 kilo som en granne lagt på sin bro för att senare rensas.
Ha ha,negerbollar!? (ja,vad ska man annars säga? "Mjällig s*****a skalle?")
Har den tagit andra bakverk också?
Citera
2008-03-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Ha ha,negerbollar!? (ja,vad ska man annars säga? "Mjällig s*****a skalle?")
Har den tagit andra bakverk också?
Jodå. Våra katter är riktiga kakmonster.
Semlor och sockerkaka är också favoriter.

Kom på en annan sak som är omåttligt populärt. Jag hade lagt ett paket med köttfärs på diskbänken för upptining. Ser då Tyke (katten) komma rusande med köttfärspaketet i munnen. Sprang snabbt som tusan in under soffan.
Citera
2008-03-19, 22:36
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Den ena äter plast (tydligen nån psykisk störning hos katter som finns här o där).
Den andra... Äter och äter gör den väl inte, men dry martini verkar ju vara favoritdrycken
Citera
2008-03-19, 22:40
Medlem
Det roligaste min kisse äter är nog fil med sylt och lite mosade flingor, mums

Annars äter han typ allt som kommer i hans väg!
Citera
2008-03-19, 22:42
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvalonC
...
Se det positivt, du behöver aldrig oroa dej för att katterna ska äta nåt dumt.
Citera
2008-03-19, 22:53
Bannlyst
Då ska vi se... De första grejerna äts ju faktiskt inte utan bara tuggas, slits sönder och spottas ut där han sitter.

Plastpåsar bits i bitar
Kartonger slaktas och spottas ut.
sånna dära lekmöss leks det inte med. Sits och konsekvent tuggas sönder och spottas ut.
sladdar, köra sylarna igenom verkar han nöja sig med.

CheezBallz <--- tokig i dessa
Alla former av ost
köttbullar, kombination leksak/mat, ät en lek med tre, göm under soffan.
potatissallad
rått kött.
stekt kött. kan ses ibland springa iväg med en hel kotlett i munnen.

Och så gick det till alltjämt i Schnitzeln hem, tills han flyttade ifrån mig. Underbar liten krabat.
Citera
2008-03-19, 23:02
Medlem
Roll8ors avatar
Använda kondomer
Citera
2008-03-20, 13:09
Medlem
gizas avatar
Orange skumgummiöronproppar, både använda och helt nya (något av en favorit tydligen, åt många när han fick chansen).

Marsvinsbajs.

Små bollar av hår från andra katter.

Torkade små jordbitar.

Försökte sig på en liten taggig kaktus en gång men där hann han bli stoppad.

En riktigt stor, fet och äcklig spindel, tog helt enkelt bara och "plockade" upp den med tassen när den sprang över golvet och sen in i munnen!

Och det är samma katt som gjort allt detta!
Och nej vi svälter honom inte, han är väl bara glupsk helt enkelt och uppenbarligen inte speceillt kräsmagad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in