2014-04-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkemacho
Vitlök är giftigt för katter...
Såpass? Ingen mer vitlökssås för henne då. Kanske borde byta helt till Bearnaisesås så slipper man andedräkten samtidigt
Citera
2014-04-28, 20:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Russin, kan räcka med 1 russin per halvt kilo kroppsvikt för förgiftning.
Lök överhuvud taget är dåligt för katter för det orsakar anemi, röda blodkroppar bryts ned, vitlök är minst giftig men fortfarande giftig.
Citera
2018-05-06, 17:39
Medlem
Min ena katt slickar i sig deodorant så fort han får chansen
Citera
2018-05-06, 18:11
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Min katt åt upp min hamster för cirka 2 månader sedan

Hänt mig också..Han åt upp dotterns hamster..Dessutom glufsade han i sig 4 akvariefiskar 2 marmorgurami och två Scalarer.. Annars är ostbågar (OLW) poppis även en och annan oliv.. Spadets lukt reagerar han på ungefär som på kattmynta.. Gillar även lukten av Dragon och får lite kattmynta vibbar av det.
Citera
2018-05-06, 21:43
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Hänt mig också..Han åt upp dotterns hamster..Dessutom glufsade han i sig 4 akvariefiskar 2 marmorgurami och två Scalarer.. Annars är ostbågar (OLW) poppis även en och annan oliv.. Spadets lukt reagerar han på ungefär som på kattmynta.. Gillar även lukten av Dragon och får lite kattmynta vibbar av det.

Det där gäller för båda mina katter också. Själva oliverna är väl inte sådär jättepoppis. De tuggar sönder dem litegrann, men spadet!
Ojojoj, spadet. Som du sa: de får värsta kattmyntekicken. Jag brukar roa mig med att slå några droppar i burklocket och sedan sitta och titta när katten trycker ner nosen och kör omkring locket på golvet. Mycket lustig syn, det kan jag lova.

Men när det gäller matvanor så är väl det enda lite udda att båda två gillar filmjölk.
Vanlig mjölk duger inte alls, men när de hör mig skaka en filmjölkstetra kommer de kutande och ska smaka.
De brukar få en liten klick på kaffefat och den slickar de i sig med välbehag.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-05-06, 22:53
Medlem
Provocative2.0s avatar
Laddkablar till Appleprodukter samt plastpåsar.
Citera
2018-05-06, 22:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Garn. Kommer ut helt i andra änden.
Citera
2018-05-06, 22:57
Medlem
kraftfoders avatar
Makrill i tomatsås!
Det låter kanske inte så lustigt men det blir det när jag säger att katten bara slickade i sig tomatsåsen med stor aptit, men lämnade makrillen..
WTF??
Citera
2018-05-06, 23:01
Medlem
Här kan man inte lämna grönfoder framme, skulle göra en smörgåstårta en gång och dekorera med rucola, den var helt försvunnen. Annat de äter är färsk vitkål, tomater, isbergssallad, hönsmat, och på frågan om mina kissar är svältfödda så måste jag svara nej, de alla är smått rundlagda eftersom jag håller fjäderfä vilket medför en god tillgång på gnagare samt att de får kattmat av mig.

Har numera barnlås på skafferier, frys samt kyl, annars sitter det minst en katt i dom och förser sig.
Citera
2018-05-06, 23:22
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue

Haha tack för notisen på mitt 10 år gamla inlägg
Citera
2018-05-07, 00:37
Medlem
Butterkaka. Vetebröd och annat liknande rör den inte men butterkaka, då blir det fart. Känner lukten och kommer direkt.
Citera
2018-05-07, 01:29
Medlem
bulkboys avatar
Min gillar avokado, det skadar väl inte katten?

Jag brukar ge ungefär en matsked.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in