2009-10-14, 21:17
Medlem
FINTs avatar
Katten kan äta det mesta. Smör gillar han som fan, speciellt extra salt smör. Har hänt att man lämnat frukostmackan på bordet för att hämta tidningen, sen hör man en duns och mackan ligger på golvet, och kisse står där i full vigör och slickar i sig allt smör.

Har även kommit på honom att tugga mina gamla lössnusar. De där intorkade, hårda jävlarna.

När jag röker så vill han bestämt sitta i mitt knä och inhalera röken. Jag tror han är nikotinberoende.
Dags för AT.

Han äter nog allt, bara han ser att jag själv äter det.
Citera
2009-10-15, 18:29
Medlem
SallySimpsons avatar
Det märkligaste de sätter i sig är nog diskmedel, chili, avloppsvatten (vägrar dricka rent vatten), rå broccoli, frysta ärtor, fjärilar, ekorrar(), sniglar (med skal som krasar mellan tänderna, mmm) och storfavoriten är västerbottenost...
Citera
2009-10-15, 22:24
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SallySimpson
Det märkligaste de sätter i sig är nog diskmedel, chili, avloppsvatten (vägrar dricka rent vatten), rå broccoli, frysta ärtor, fjärilar, ekorrar(), sniglar (med skal som krasar mellan tänderna, mmm) och storfavoriten är västerbottenost...
En till gourmekatt.
Citera
2009-10-30, 08:54
Medlem
Gizm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Varför inte lägga upp det här åt oss alla?
Mvh

hur gör man det då?
Citera
2009-10-30, 09:58
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Äter han HELA ekorrar,eller bara valda delar!

(Svärmors "as" äter ödlor,alla småfåglar han fångar,möss-helst bara huvudet!?,leverpastej,men inte så mycket mer från "bordet"..)
Citera
2009-10-30, 11:53
Medlem
lovejoys avatar
En av våra katter äter basilika. Knaprar i sig bladen i en sådan hast att de ibland kommer upp direkt efterråt. Jättetrevligt med gröna spyor.
Citera
2009-10-30, 12:54
Medlem
SallySimpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Äter han HELA ekorrar,eller bara valda delar!

Nejdå, hon är så generös av sig: en gång vaknade jag tidigt av nåt mjukt som kittlades lite - ahh, kissemissen har gosat upp sig i min famn under täcket, mysigt. Skulle börja klappa henne när jag plötsligt kände nåt lite klibbigt, tände lampan och tadaa! En burrig ekorrsvans som lämnat ett litet blodspår på tröjan . Sen hittade jag rätt många små högar med inälvor här och var, måste ha varit en stor ekorre som rymmer så mycket...

Men kissen gav den finaste biten i present till matte i alla fall Det är en trevlig vana hon har. Häromdagen, när jag satt vid matbordet kom hon in med en levande talgoxe och knäckte nacken på den direkt i knät på mig
Citera
2009-10-30, 12:56
Kanske inte så lustigt men min katt sätter i sig bredbar leverpastej som bara den. Går inte att lämna en smörgås med det i fred!
Citera
2009-10-30, 23:02
Medlem
Citat:
Nejdå, hon är så generös av sig: en gång vaknade jag tidigt av nåt mjukt som kittlades lite - ahh, kissemissen har gosat upp sig i min famn under täcket, mysigt. Skulle börja klappa henne när jag plötsligt kände nåt lite klibbigt, tände lampan och tadaa! En burrig ekorrsvans som lämnat ett litet blodspår på tröjan . Sen hittade jag rätt många små högar med inälvor här och var, måste ha varit en stor ekorre som rymmer så mycket...

Men kissen gav den finaste biten i present till matte i alla fall Det är en trevlig vana hon har. Häromdagen, när jag satt vid matbordet kom hon in med en levande talgoxe och knäckte nacken på den direkt i knät på mig

Din katt måste verkligen älska dig med tanke på vilka fina presenter du får

Min ena katt tog med sin en hare utan huvud och la utanför min ytterdörr, mindre mysigt att råka trampa på den.
Citera
2009-11-08, 07:34
Medlem
En av mina katter äter det mesta.
Jordgubbar är ett bra exempel, kanske är vanligare en va man tror men för mig känns det lustigt hehe
Citera
2009-11-08, 12:02
Medlem
Citat:

kanske sätta en plinga på katten? Visst, lite elakt att beröva den glädjen av jakten men att döda talgoxar och ekorrar är väl onödigt? Den får väl mat och något problem med fåglar/ekorrar har du väl inte?

Minns när jag vaktade en katt en gång för många år sedan. Ge mat, släppa ut/in typ.
En dag när jag kom dit hade katt(djäveln) tagit, tror jag, en liten hare eller kanin och lagt den fint utanför dörren jag hade fått nyckel till. Tackar tackar.

Jag gillar katter ska sägas men de ska inte rensa skrämma bort allt djurliv i kvarteret, det räcker med om de slåss med varandra.
Citera
2009-11-08, 13:06
Medlem
PrinsessanLeias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W_T_F
Plast..

Min katt äter också plast...inge kul. Vi kan inte ha fryspåsar/ica-påsar/plastfolie/reklam i plast liggandes framme, för då står katten där och tuggar i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in