2011-12-14, 18:43
Medlem
FetFulElaks avatar
Hon kommer nog vara tillbaka i en sekt om några månader... Ska bli kul att se vad hon hittar på härnäst? Misshandlar nå´t barn, kanske?
Citera
2011-12-14, 23:42
Medlem
MiJes avatar
Mordförsöket på Daniel Linde, tror ni han kan glömma och förlåta, han tycker säkert att det är för djävligt att hon kommit ut och får leva ett normalt liv...han har ju fått skador för livet...vad har hon fått..

Hon verkar ju så himla glad, hon borde vara bitter och ha en depression för det hon gjort...klart att hon fortfarande är psykiskt sjuk!
Citera
2011-12-15, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MiJe
Mordförsöket på Daniel Linde, tror ni han kan glömma och förlåta, han tycker säkert att det är för djävligt att hon kommit ut och får leva ett normalt liv...han har ju fått skador för livet...vad har hon fått..

Hon verkar ju så himla glad, hon borde vara bitter och ha en depression för det hon gjort...klart att hon fortfarande är psykiskt sjuk!
Känner du Sara, hur vet du hur hon mår idag? Hon kanske mår skitdåligt, men har valt att försöka förbättra sin tillvaro och ordna upp med sitt förflutna. Vi vet inte hur kontakten mellan henne och Daniel Linde ser ut idag, de kanske har regelbunden telefonkontakt eller mailkontakt, vad vet vi? Glömma vad som hänt kommer ingen av de drabbade att göra, såvida det inte drabbas av en whiplashskada eller nåt, förlåta är dock desto lättare, speciellt om man är troende också. De flesta kristna tycker att de flesta bör få en andra chans, nu vet jag inte huruvida Daniel Linde är kristen eller inte men det verkar ju som alla i Knutby var det.
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Håller med om Rocco Jensen, absolut. Hade jag fått bestämma så hade likmaskarna käkat upp honom för länge sen vid det här laget.
Men jag står fast i att det är fel att en mörderska skall kunna vandra ut och leva som om ingenting har hänt resten av livet. Den som hon mördade kan som bekant inte det. Jag anser att inte endast skyddsbiten utan även hämndbiten borde vara viktig i rättssystemet.

Vidare om ditt motargument att alla brottslingar inte får plats; för det första så vill inte jag behålla dagens 4-stjärningt hotell klass på kåkarna, långt ifrån. Och för det andra så förspråkar jag att man skall ha en ordentlig åtgång på klientelet. För att tala klarspråk så förespråkar jag alltså dödsstraff för de grövsta, då finns det plats för alla
Då får du tycka det. Jag tycker vi lämnar den diskussionen eftersom vi inte lär komma längre än att vi tycker olika om just den biten.

4-stjärnigt hotell? Oj, vart då någonstans? I Sverige har man de fina instutionerna för att vi är ett ganska välutvecklat land och vi tror på en rehabiliteringsprocess för alla som behöver den. Att rehabiliteras i en miljö där väggarna faller sönder, elementen inte fungerar och råttor springer mellan väggarna, är väl en miljö du själv inte skulle vilja vistas i om du hade gjort något brottsligt. Och säg inte att det aldrig kan hända. Men sen håller jag med om att det tycks lite väl synd om brottslingarna i Sverige. Det behövs skärpta lagar, men dödsstraff för mig är alldeles för primitivt.

Däremot så skulle jag inte ha någonting emot att ge de allra grövsta, mest osympatiska brottslingarna ett indirekt dödsstraff. T ex skeppa ut dem till en öde ö och låta dem slå ihjäl varandra där. Sen kan man ta ett sånt exempel som Breivik, jag kände ingen som dog i massakern och jag stör mig rätt hårt på Norge och norrmännen, men att låta honom andas av det syret hans offer inte längre får, borde vara det sdtörsta hån mot de anhöriga man kan tänka sig. Han är en person de borde avrätta. Ingen hade saknat honom, men hans fall är även väldigt unikt. Vanligtvis så hade jag inte varit för en avrättning av Breivik.
Citera
2011-12-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiJe

Hon har nog lämnat det religösa bakom sig, hon var som vilken religös fanatiker som helst när hon utförde våldsdåden.
Citera
2011-12-15, 15:27
Medlem
Grandiosos avatar
Hon är en sjuhelvetes kallblodig mörderska, manipulerad eller ej. Hon tog sig den oerhörda
rätten att bestämma att en annan människa skulle dö. Hon hade ett val, den jävla människan.
Hon valde att beträda mördandets väg. Hon skred till verket mycket noga. Hon hade gjort
sina förberedelser, införskaffat vapen och annat skit.
Hon hade möjlighet att avstå. Hon kunde besinnat sig i tid. Hon är för helvete en människa
med ett personligt ansvar. Ingen, säger ingen, kan tvinga någon annan att träda ut i det
oåterkalleliga och begå överlagt mord.
Inte nog med denna fullbordade, överjävligt grymma illgärning - hon hade ju dessutom
dessförinnan gjort sig skyldig till ett bestialiskt mordförsök med en hammare.

Tjejen är ett monster och går nu fri efter 6 år. Helt vansinnigt. Helt oacceptabelt. Hon
skulle placerats i fängelse efter vårdtiden och suttit där i minst 15 år.
Sen skiter jag fullständigt i satanspastorn Helge och hans inflytande över henne.
Hon kunde motstått honom och hans vilja! Hon kunde helt enkelt visat sig som en
sann kristen - vilket varken hon eller någon annan i den där jävla dårsekten är -
och förkastat våldet och mördandet som en lösning!

Men så gjorde hon alltså inte. Och nu ska hon beredas möjlighet att leva ett liv i frihet med allt
vad det innebär, men hennes offer, Alexandra, har inget mer liv att leva, och Sara lär
det inte bekymra. Hoppas att hon får ett helvete på något vis.

Edit: Det ska kosta att ta livet av sina medmänniskor. Det ska kosta ofantligt mycket.
Det går inte att anföra några förmildrande omständigheter här, som vissa inbillar sig.
Det var inget psykosutlöst vansinnesdåd. Det var ingen handling i nödvärn. Det går inte
att skylla på någon "förvirring" av det ena eller andra slaget.
Det här var ett noga planlagt mord. Det var iskallt utfört. Som rena rama avrättningen.
En ung kvinna lät sig förvandlas till en brutal mörderska utan all empati med sitt offer
och det var hennes val. Hon valde att döda. Hon valde frivilligt att göra sig själv omänsklig.
Glöm inte det!
Senast redigerad av Grandioso 2011-12-15 kl. 16:02.
Citera
2011-12-17, 15:59
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Trådar sammanfogade och rubrik uppdaterad.

/Moderator
Citera
2011-12-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
[...] För att tala klarspråk så förespråkar jag alltså dödsstraff för de grövsta[...]

Har du tänkt igenom ditt förespråkande riktigt noggrant?

Du vill av hat- eller hämndmotiv ta livet av en annan människa?

Som utomstående ser jag då inte dig som en mer rättfärdig människa än vilken annan mördare som helst.

Att hänvisa till staten är inte heller något hållbart argument - "murder by proxy". Varför skulle vi demokratiska medborgare ge staten rätt att mörda medborgare då livet är okränkbart?
Citera
2011-12-26, 16:56
Medlem
Twizzs avatar
Finns det verkligen någon som vågar sova i samma lägenhet som henne?
Fan snacka nojig man skulle vara och ligga bredvid henne. Man vet aldrig
när man får en kniv i halsen.
Citera
2013-06-22, 18:11
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
....Tjejen är ett monster och går nu fri efter 6 år. Helt vansinnigt. Helt oacceptabelt. Hon skulle placerats i fängelse efter vårdtiden och suttit där i minst 15 år.
Sen skiter jag fullständigt i satanspastorn Helge och hans inflytande över henne......
Den här tråden visar exakt på det fenomen jag försökt förklara i så många andra sammanhang där det gäller förhållandet mellan rätt och rättvisa eller vem som i rättvisans namn skall ha rätt att bli betraktad likvärdigt som medborgare eller medmänniska.
Månsan som inledde här hade utmärkta synpunkter men fick aldrig chans att utveckla saken vidare. En hel mobbflock började genast tjafsa på samma sätt som jag iakttog vid nätdebattens begynnelse. Ingen får någonsin komma fram till kärnfrågan. Vem borde mest ha straffats och vem utgör störst risk för samhället i dagens läge?
Anonyma rättsmissbrukare har redan tagit sig tolkningsföreträdet och leder mörkandet även här -precis som den majoritetsdiktatur jag kallar SPF.
Citera
2013-12-15, 23:04
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twizz
Finns det verkligen någon som vågar sova i samma lägenhet som henne?
Fan snacka nojig man skulle vara och ligga bredvid henne. Man vet aldrig
när man får en kniv i halsen.

Det gick bra.
Citera
2013-12-16, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Det gick bra.

Utveckla gärna!
Citera
2013-12-16, 01:44
Medlem
HerrVesslas avatar
Man kan tycka det är rätt eller fel, beroende på hur man ser det. Men nog är det både lite lustigt och märkligt att den som mördar en och försöker mörda en annan är ute efter några får år på relativt mysig institution medan den som anses ha anstiftat brottet men inte utövat våldet sitter inlåst på landets mest säkra och tuffaste fängelse på oviss tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in