2011-12-07, 08:38
Medlem
fruktiss avatar
Aftonbladet:
Citat:
Knutbymördaren Sara Svensson, 34, kan bli fri i dag.

Men hon har redan smygstartat sitt nya liv – och hittat en ny församling.

Snart kan 34-åriga barnflickan Sara Svensson – barnflickan – lägga Knutby helt bakom sig.

Knappt åtta år efter mordet på pastorsfrun Alexandra och mordförsöket på församlingsmedlemmen Daniel Linde kan hon bli fri.

Beslutet fattas av förvaltningsrätten i Linköping under onsdagen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14036853.ab
Citera
2011-12-14, 11:08
Medlem
Sara Svensson fri

Knutby-Sara är fri

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14076530.ab

Mod får gärna omplacera tråden om den ligger fel.
Citera
2011-12-14, 11:35
Medlem
-Orko-s avatar
Tror inte hennes frihet kommer ha någon större "impact" på samhället. Hon släpper väl sina memoarer inom 5 år som alla andra.
Citera
2011-12-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Tror inte hennes frihet kommer ha någon större "impact" på samhället. Hon släpper väl sina memoarer inom 5 år som alla andra.
Brb...
Ingen kommer känna igen hennes ansikte efter 2 veckor.

Här i ett misslyckat land finns en frihet som inget annat har, det är att mörda skyldiga människor och friges senare efter några år.

Värst av allt, mord och våldtäkt är billigare än fildelare. Verkligen tur att jag inte är född i Sverige.
Senast redigerad av zyxos 2011-12-14 kl. 12:17.
Citera
2011-12-14, 11:59
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Här i ett misslyckat land finns en frihet som inget annat har, det är att mörda skyldiga människor och friges senare efter några år.

Värst av allt, mord och våldtäkt är billigare än fildelare. Verkligen tur att jag inte är född i Sverige.

Det ligger nåt i det där tyvärr.
Sara må nu vara hur trevlig och obrottslig som helst, hennes återfallsrisk må vara obefintlig. Dock har hon mördat. Hon har tagit sig rätten att beröva en annan människa livet. Jag anser INTE att hon har sonat sitt brott ty blodspillan kan ej sonas annat än med blodspillan, det är min uppfattning. Hon borde sitta livet ut eller avrättas.
Citera
2011-12-14, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Sara må nu vara hur trevlig och obrottslig som helst, hennes återfallsrisk må vara obefintlig. Dock har hon mördat. Hon har tagit sig rätten att beröva en annan människa livet. Jag anser INTE att hon har sonat sitt brott ty blodspillan kan ej sonas annat än med blodspillan, det är min uppfattning. Hon borde sitta livet ut eller avrättas.
Mjäää, jag håller med om att mord inget är att skoja om eller vifta med hatten åt, men hon verkar inte ha varit det mest stabila flickebarnet när gärningen begicks. Helge hade nog ett stort inflytande på henne och hennes handlingar, och i dagsläget ser jag inte det nödvändigt att hålla en sådan, såpass, stabil person inlåst. Jag tycker vi reserverar hennes plats i finkan åt de riktiga bovarna, exempelvis Rocco Jensen, som helt samvetslöst faller in på den brottsliga banan per automatik, i princip.

Skulle man köra med dina metoder för alla så skulle vi inte ha plats för de riktiga brottslingarna. Sara Svensson är i min mening, eller snarare var, en instabil, förvirrad tös som hamnade i fel sällskap, och för det borde hon få ett straff - vilket hon fick - men också vägledning och stabilisering så att hon en dag kan komma ut i samhället och gottgöra oss för sina illdåd.
Citera
2011-12-14, 12:51
Medlem
Mer-Pillers avatar
Det är bara att gratulera Sara att hon har blivit frisk.
Välkommen ut Sara!
Hoppas hon får vara frisk och kry i friheten.
Citera
2011-12-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side

Det fungerar ju dock inte riktigt då hamnar du i en ond spiral, finns massor med exempel där människor har begått hemska handlingar i speciella situationer och fått ångrat det resten av sina liv, det tycker jag är det verkliga straffet.
Sen finns det ju folk som förtjänar en kula i pannan och kommit undan med det, hon är enligt mig inte en av dem..
Citera
2011-12-14, 14:17
Medlem
vArt ska hon slå sej ned i Sweden, tror själv att hon tar en storstad före Knullby.
Citera
2011-12-14, 15:51
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhapekka
vArt ska hon slå sej ned i Sweden, tror själv att hon tar en storstad före Knullby.

Du har inte läst tidningen alls va?

Hon har bott i egen lägenhet i över ett år, studerar på folkhögskola, samt har ett jobb..... Inte i en storstad för övrigt...
Citera
2011-12-14, 18:04
Medlem
senhackarens avatar
Hoppas bara att hon inte blir indragen i en bibelfanatisk sekt igen. Undra vad den f.d sektledaren Helge tänkte när hon fick tillbaks sina vingar och flög ut? Helge Fossmo den vidriga saken kan fortsätta sitta inne. Den personen bör aldrig komma ut igen.
Citera
2011-12-14, 18:42
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Mjäää, jag håller med om att mord inget är att skoja om eller vifta med hatten åt, men hon verkar inte ha varit det mest stabila flickebarnet när gärningen begicks. Helge hade nog ett stort inflytande på henne och hennes handlingar, och i dagsläget ser jag inte det nödvändigt att hålla en sådan, såpass, stabil person inlåst. Jag tycker vi reserverar hennes plats i finkan åt de riktiga bovarna, exempelvis Rocco Jensen, som helt samvetslöst faller in på den brottsliga banan per automatik, i princip.

Skulle man köra med dina metoder för alla så skulle vi inte ha plats för de riktiga brottslingarna. Sara Svensson är i min mening, eller snarare var, en instabil, förvirrad tös som hamnade i fel sällskap, och för det borde hon få ett straff - vilket hon fick - men också vägledning och stabilisering så att hon en dag kan komma ut i samhället och gottgöra oss för sina illdåd.

Håller med om Rocco Jensen, absolut. Hade jag fått bestämma så hade likmaskarna käkat upp honom för länge sen vid det här laget.
Men jag står fast i att det är fel att en mörderska skall kunna vandra ut och leva som om ingenting har hänt resten av livet. Den som hon mördade kan som bekant inte det. Jag anser att inte endast skyddsbiten utan även hämndbiten borde vara viktig i rättssystemet.

Vidare om ditt motargument att alla brottslingar inte får plats; för det första så vill inte jag behålla dagens 4-stjärningt hotell klass på kåkarna, långt ifrån. Och för det andra så förspråkar jag att man skall ha en ordentlig åtgång på klientelet. För att tala klarspråk så förespråkar jag alltså dödsstraff för de grövsta, då finns det plats för alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in