Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Det ligger nåt i det där tyvärr.
Sara må nu vara hur trevlig och obrottslig som helst, hennes återfallsrisk må vara obefintlig. Dock har hon mördat. Hon har tagit sig rätten att beröva en annan människa livet. Jag anser INTE att hon har sonat sitt brott ty blodspillan kan ej sonas annat än med blodspillan, det är min uppfattning. Hon borde sitta livet ut eller avrättas.
Mjäää, jag håller med om att mord inget är att skoja om eller vifta med hatten åt, men hon verkar inte ha varit det mest stabila flickebarnet när gärningen begicks. Helge hade nog ett stort inflytande på henne och hennes handlingar, och i dagsläget ser jag inte det nödvändigt att hålla en sådan, såpass, stabil person inlåst. Jag tycker vi reserverar hennes plats i finkan åt de riktiga bovarna, exempelvis Rocco Jensen, som helt samvetslöst faller in på den brottsliga banan per automatik, i princip.
Skulle man köra med dina metoder för alla så skulle vi inte ha plats för de riktiga brottslingarna. Sara Svensson är i min mening, eller snarare
var, en instabil, förvirrad tös som hamnade i fel sällskap, och för det borde hon få ett straff - vilket hon fick - men också vägledning och stabilisering så att hon en dag kan komma ut i samhället och gottgöra
oss för sina illdåd.