Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Det må så vara enligt din åsikt, och den skiter jag högaktningsfullt i. Det var ju inte tidningen och dess journalister vi diskuterade utan debattinlägget av Rigmor Robért.
Jag försökte med pedagogisk tålmodighet förklara för dig att undertecknandet med en 30 år gammal läkartitel inte automatiskt ger en journalistisk gräddfil.
Du fortsatte i inlägg efter inlägg att rabbla att R Robert är "Läkare och psykoterapeut" och därför inte behöver uppfylla det självklara kravet att redovisa den allra minsta grund för sina påståenden, insinuationer och retoriska frågeställningar riktat till polis, åklagare och rättsväsende. Det är lätt att antyda att ett justitiemord ägt rum om man slipper gå in på detaljer.
Att man är präst, lärare, polis, läkare eller sjuksyster (och har tystnadsplikt i sin ämbetsutövning) betyder inte att man med trovärdighet kan yttra sig om vad som helst utan att ifrågasättas.
Att Rigmor Roberts artikel finns att läsa i ViD och ingen annanstans beror helt enkelt på att seriösare media tröttnat på hennes svammel och inte tar in smörjan.
Citat:
Grundlösa påståenden igen...
Kan du inte sluta att vräka ur dej påståenden utan minsta lilla källhänvisning.
Här behövs däremot ingen källa eftersom jag aldrig givit sken av att åsikterna är andra än mina egna. Källan är rätt och slätt jag själv.
Citat:
Det gedigna underlaget vore intressant att se!
https://www.flashback.org/showthread.php?t=597047
Merparten av dessa över 4000 inlägg, författade av 7-8 postare som ständigt upprepar sig, torde vara ett gediget underlag för de flesta. Att tråden kasserades tyder på att jag inte är ensam om den uppfattningen. Eller hur?