2008-09-11, 21:29
Medlem
fruktiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngeIssa
Dom behöver behålla Sara tills både dom och hon är helt säkra på att hon kan stå emot den påverkan som kommer från patraskets nyttiga idioter som Åsa och hennes kärleksslav och nyttige idiot UF skickar ut.
Ursäkta en dum fråga, kanske, men vad menar IngeIssa med "Saras upprättelse" i signaturen? Har ni lust att utveckla?
Citera
2008-10-14, 18:21
Medlem
Tintomaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
.** Varför skriver freelancejournalisten Terese Cristiansson inte i Världen i Dag? Håller hon inte måttet?
Käraste nån, varför ska T.C. satsa på att skriva i en sekttidning som "Världen idag?" Hon har tusen och åter tusentals läsare i kvällspressen.
Citera
2008-10-15, 18:19
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
Det blev något fel med länkarna.

http://www.expressen.se/nyheter/1.73...-sovrumsdorren

http://www.journalisten.se/ledare/65...ssen-fabulerar

Niclas Rislund har jag inte så bra pejl på som Terese Cristiansson.

Journalisten Terese Cristiansson
är nog den mest oseriösa och falska journalist som går i ett par trätollor men alla sina alias på nätet. När hon inte lurar och manipulerar sina intervjuoffer för att sedan under olika alias håna och förtala dem på nätet så ljuger hon lika bra som sin väninna Åsa M Waldau.
Megan du har värkligen fastnat på journalisten TC. Vad har hon gjort för ont eftersom du är så negativ till henne. Om hon nu är så dålig varför får hon vara kvar på Expressen?
Citera
2008-10-15, 20:42
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintomara
Käraste nån, varför ska T.C. satsa på att skriva i en sekttidning som "Världen idag?" Hon har tusen och åter tusentals läsare i kvällspressen.
ViD's läsekrets är kanske mer kunniga i livsåskådningsfrågor än de krimisåpor kvällspressen levererar? Dessutom skriver några av Sveriges bättre freelansare för ViD's räkning. Terese tål kanske inte att synas i sömmarna?

En mer närgången granskning av Sara, Farid och alla rättsliga turer är väl aldrig av ondo? Om det mot förmodan är det, i så fall för vem?
Senast redigerad av Theron 2008-10-15 kl. 20:44.
Citera
2008-10-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Om hon nu är så dålig varför får hon vara kvar på Expressen?
... men det är väl ingen värdemätare hördudu.
Citera
2008-10-16, 13:03
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
... men det är väl ingen värdemätare hördudu.
Jag anser att det är en värdmätare!
Det är en ganska stor konkurrens bland jorunalister. Den som inte levererar/presterar blir inte kvar. Bland de som "frilansar" som presterar/levererar är det inte så många som får en fast anställning.
Jag vet inte hur TCs anställningsförhållande ser ut MEN hon är tätt knuten till sveriges näst största tidning och verkar ha varit det en lång tid.
Citera
2008-10-16, 14:10
Medlem
Therons avatar
Citat:
Jag anser att det är en värdmätare!
Det är en ganska stor konkurrens bland jorunalister. Den som inte levererar/presterar blir inte kvar. Bland de som "frilansar" som presterar/levererar är det inte så många som får en fast anställning.
Jag vet inte hur TCs anställningsförhållande ser ut MEN hon är tätt knuten till sveriges näst största tidning och verkar ha varit det en lång tid.
Vad har journalisters arbetsvillkor med Knutbytragiken att göra? Jag tror bestämt arbetarna på Volvo har det tuffare.

Nyligen dök den första recensionen av Knutbykoden upp i Aftonbladet, signerat Åsa Linderborg. Är jag inte helt felinformerad så var hon intresserad av Kristi Brud redan på bokmässan -06 och undrade ifall Åsa Waldau verkligen hade sålt sin själ till djävulen.

Kanske var Åsa Waldaus bok alldeles för dålig för att recenseras? Men en trägen kulturskribent och expert i medberoenden ger som bekant inte upp även om det är en bok skriven på norska som måste recenseras. Resultatet blev dock inte så mycket bättre än Kristi Bruds version av sanningen. Pga språkförbistringar?
Citera
2008-10-16, 14:59
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintomara

Tusen och åter tusentals läsare har Flashbacks egen fröken Beckroth också, det garanterar inte att hissen går ända upp, eller huuur?

Citat:

Megan du har värkligen fastnat på journalisten TC. Vad har hon gjort för ont eftersom du är så negativ till henne. Om hon nu är så dålig varför får hon vara kvar på Expressen?

Hon har inte gjort mig någonting, vill du veta så läsa mina tidigare inlägg. Eller varför inte göra som journalisten Terese själv gjorde? Det är inte alla i tråden som 3 oförskämda mail från henne. Maila gärna dina funderingar, PM-korgen är tyvärr full och jag är inte farlig.

Du kanske inte känner till att på den blaskan så finns det olika sorters missbruk eller om vi skall kalla det för beroende, allt ifrån alkade, vit om näsan pudrade, blandmissbruk till Åsadyrkakande oseriösa journalister.

Hos kvällspressen är kraven inte så högt ställda och det är ingen merit med tanke på allt korridor och redaktionsskvaller som förekommer om Åsas nyttiga idiot.

Åsa och sekten har försökt med fler journalister men det är bara TC som ramlat i farstun tillsammans med SkaraBert.

Expressen har förmodligen ingen seriöst grävande journalist som kan tänkas skriva om att det behövs en resning för domen Sara, då hon aldrig kan ha mördat Alexandra, utan endast skjutit ett lårskott och då var redan Alexandra mördad.
Citera
2008-12-28, 15:05
Medlem
Therons avatar
Expressen.
Citat:
Barnflickan från Knutby på Sergels Torg där hon började jakten

- Här är barnflickan Sara Svensson, 31, tillbaka på Sergels torg. Platsen där hon började sin desperata jakt på ett mordvapen att använda i Knutby.
- Enligt uppgifter till Expressen är återbesöket ett led i terapin.
- Det kan vara bra för henne, säger Niklas Långström, psykiater och chef för Centrum för våldsprevention vid Karolinska institutet.
Quicken-vibbar?
Citera
2008-12-28, 15:57
Medlem
Citat:
Expressen.
Quicken-vibbar?
Absolut!

Citat:
"Om jag inte hittade vapen skulle jag använda yxa"
Sara Svensson åkte till Stockholm i december 2003 med ett enda mål - att hitta ett mordvapen.
Hon började jakten på Sergels torg.
- Helge sa att om jag inte hittade ett vapen skulle jag använda en yxa. Jag var som en robot, berättade hon sedan för polisen.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.14...ag-anvanda-yxa
Citera
2008-12-28, 16:19
Medlem
Megans avatar
Citat:
Expressen.

Quicken-vibbar?

Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Absolut!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.14...ag-anvanda-yxa

Håller med herrarna, ingen tvekan om saken.

Bra att de med terapi försöker få Sara att komma rätt i minnet.
Citera
2008-12-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
Håller med herrarna, ingen tvekan om saken.

Bra att de med terapi försöker få Sara att komma rätt i minnet.

Snacka om att bli bättre behandlad för att
hon är kvinna. Hade det varit en man som
gjort samma sak så hade han suttit på Kumla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in