Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Jag tror inte alls att Sara är någon mördare. Psyksjuk, ja. Men det har hon nog blivit av att vara med i Åsas sekt. Att bli lurad skjuta mot en redan död person är inte att begå mord.
Att psykdoktorerna inte fick det att gå ihop med att Sara skulle ha sprungit över till Lindes för att försöka skjuta ihjäl Daniel och därmed omedelbart frigöra sin värsta rival om Helge. Det är en fråga för de lärde.
Vid en grillafton fick jag höra en möjlig förklaring som faktiskt mycket väl kan passa.
- Det beror helt på vilka sexuella preferenser Sara har för det kanske inte alls var Helge hon ville ha.
Genom att se till Nettan fick Helge, frigorde hon honom från Åsa och kom hon loss från han samtidigt som hon kunde få nården...
Nården vet vi alla att Sara kämpade för att få genom att i alla lägen behaga Åsa aka Tirsa. Kanske Åsa var hennes olyckliga kärlek?
Om det inte vore för att det passar så illa med den tekniska bevisningen och Saras gärningsbeskrivning att det var hon som sköt Daniel, skulle jag ha köpt den tankegången. Men hon kanske ljög? Finns det någon värre skam för en frireligiös än att vara homo- eller bi? Inte om man lyssnar på pastor Åke Green och hör på Åsas ilska över mannen med den bögiga gången.