Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
De är främst läkarna som säjjer att dom inte vågar o heller inte ens vet om de skulle hjälpa. Ja vill bara inte dö i en operation då har ja de mycke bättre nu även om ja vet att andra kanske inte tycker så.
Jag kan iofs förstå att du inte vill dö under en operation. Men hur vill du dö då? Du kommer ju inte leva länge om du har sådan extrem övervikt att du inte kan lämna sängen.
Du skriver i ett tidigare inlägg att du prövat diverse pulver och piller, men att de smakade hemskt...

Det måste väl ändå vara ett ganska litet pris att betala för att gå ner i vikt?
Och
Malin, du skriver att du fel på mättnadscentrum, att du inte känner när du är mätt. Men du förstår väl ändå att efter en viss mängd mat
är du mätt, oavsett vad din hjärna "säger"? Är det verkligen så himla svårt att sluta äta då?
Jag vet att det är lätt för oss andra att komma med synpunkter och råd, men som jag ser det har du alla möjligheter att gå ner i vikt:
Om du inte kan lämna sängen måste andra handla åt dig. Se till att de bara handlar hem nyttiga råvarot, mycket frukt och grönt, lite pasta, feta matvaror och sötade varor.
Antar att andra även lagar din mat? De kan väl laga till nyttigare mat? Måste du verkligen äta pizza?
Jag vet att pizza är jättesmaskigt, men har man sådan extrem övervikt som du kan man bara inte tillåta sig att äta sådant!
O'boy till frukost? Bort med det! Te med lite honung i är mycket bättre för dig!
Ingen läsk givetvis, "lightläsk" ska också bort! Vatten med citron- eller gurkskivor i är mycket gott och släcker törsten mycket bättre än läsk.
Det finns så otroligt mycket du kan göra själv för att förbättra din situation, sluta upp med att säga " det är som det är"!
Bella_Donna