2008-08-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
"Får man gissa att Malin debatterar med sig själv nu också? "

Haha det hade man ju kunnat tro men om du bemödar dig med att läsa mina inlägg här på flashback så skulle du se att jag inte har några likheter med Malin. Grejen är bara den att jag satt också och gnällde över Malin men sen tänkte jag att jag hellre ville lära känna henne. Så efter lite snack med henne så har jag insett att hon är en schysst tjej som jag gärna försvarar här på forumet.

Förresten så är väl de senaste sidornas inlägg helt OT så snälla moderatorer säg till oss att skärpa oss.

/ Petra
Hej o tack för ditt stöd Petra.
Citera
2008-08-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
Ah men! För det första är pensionen något vi andra pröjsar åt dig. Och det begriper du tydligen.

Men för det andra är summorna du betalar ju apsubventionerade av skattebetalarna. Finns inte en chans att man på en vanlig lön eller pension kan hyra assistenter och hemtjänst. Så är skattesystemet uppbyggt. Minst hälften skall försvinna i skatter och soc om du tar din egen nettoinkomst och sedan försöker pröjsa någon för att arbeta åt dig.

Du betalar någon egenavgift för de där timmarna men det är ju symboliskt i sammanhanget. Ungefär som du väl efter en vecka har frikort på Apoteket eftersom du betalat maxbeloppet på ett år ...

Nä, malin har det så bekvämt att hon inte har någon anledning att försöka avstå från colan o pizzan helt enkelt. Och hon har fått en identitet som någon annan skrev. En hel tråd diskuterar malin.

Kanske kunde man hitta sätt för samhället att tjäna lite på henne också? Hyra ut henne till fetish-porrproucenter ?
Ja de är klart att ja förstår att viss del är skatte-medel men en del betalar ja ju själv. Men ja fatta inte va du mena med o hyra ut?
Citera
2008-08-19, 17:21
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
Ja har provat olika pulver o också nånn tablett men antingen så smaka dom hemskt eller så har dom inte hjälpt o så.

Så du föredrar att stanna i din vikt/gå upp i vikt än att äta något som smakar lite illa men kan hjälpa dig gå ner i vikt? Seriöst sluta skriva nu, du sänker ditt värde som människa varje gång du svarar på tråden/liknande trådar
Citera
2008-08-19, 17:21
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ja de är klart att ja förstår att viss del är skatte-medel men en del betalar ja ju själv. Men ja fatta inte va du mena med o hyra ut?

Hur fan betalar du om du aldrig jobbat?
Citera
2008-08-19, 17:56
Medlem
Citat:
Ja de är klart att ja förstår att viss del är skatte-medel men en del betalar ja ju själv.

Du inser alltså fortfarande inte att det är andra människor som måste arbeta och betala skatt, för att du ska få allt det du har? Om du kostar 2 000 kronor om dagen så måste fem personer arbeta heltid för att försörja dig. Tycker du att det är okej? Skäms du inte? Hur kan du ens fortsätta leva med den vetskapen?

Citat:
Men ja fatta inte va du mena med o hyra ut?

Han menar att du ska göra något för att betala tillbaka till samhället, och inte fortsätta leva som en parasit på andras arbete. Tror du att folk vill sitta i kassan på Konsum större delen av dagen och se hälften av sin inkomst försvinna i skatt, bara för att sådana som du ska kunna få dina bidrag?
Citera
2008-08-19, 18:10
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Han menar att du ska göra något för att betala tillbaka till samhället, och inte fortsätta leva som en parasit på andras arbete. Tror du att folk vill sitta i kassan på Konsum större delen av dagen och se hälften av sin inkomst försvinna i skatt, bara för att sådana som du ska kunna få dina bidrag?

Med tanke på hur folk röstar så verkar det som att många vill det.
Citera
2008-08-19, 20:34
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Med tanke på hur folk röstar så verkar det som att många vill det.

Citera
2008-08-19, 20:57
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert

+1
Citera
2008-08-19, 23:22
Medlem
Citat:

Jag är nu helt övertygad. Sluta mata trollet malin, så kommer hon säkert att gå ner i vikt och försvinna.
Citera
2008-08-20, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Ett halvt kilo i månaden???
Får hon i sig så få kalorier så borde hon snarare gå ner runt 6 kilo i månaden.

En fråga till Malin:
Har du inte rätt till någon medicinsk hjälp på grund av din kraftiga övervikt?
Magsäcksoperation eller hungersdämpande mediciner eller fettförbrännande utskrivet av läkare?
Dom kan inte operara mej för att riskerna är för stora som de är nu. Ja måste gå ner väldigt mycke först innan dom vågar göra de o dom är inte säkra ens då att de skulle hjälpa mej. Dom har provat medeciner med under åren men inget som har hjälpt på ett bra sätt.
Citera
2008-08-20, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenNorris
Jag tycker det låter som att Malin har gett upp och accepterar sitt "öde"

malin197092:Många här har gett bra tips hur du ska göra för att du ska minska i vikt. Kontakta en dietist som gör upp ett matschema å dina assistenter får inte avvika från det hur mkt du än tjatar och skriker efter mat (godsaker). Allt ska göras i normala portioner och begär du en portion till så är det slut. Känner du hunger eller sug så se till att ha en tillbringare med vatten vid sängen...gärna med skivor av citron eller gurka. Vatten dämpar dom värsta hungerkänslorna. När du kommit in i ngt som kallas ketos så minskar hungerkänslorna och efter ett tag så har din magsäck krympt och du vill inte längre äta massor.

Sätt upp delmål. tex att när du gått ner 5 kg så belönar du dig själv med ngt du vill ha tex ett smycke eller ngt till hemmet. INTE mat! Sätt även upp ett långsiktigt delmål som tex när du gått ner 15-20 kg så ska du köpa ett nytt klädesplagg i mindre storlek än vad du har idag.

Vad gäller träning så kan du köpa lätta hantlar med kardborrband som man sätter runt handleder och/eller vristerna så kan du ligga och röra på armar och ben i sängen och samtidigt träna. Allt du rör på dig är bra!

Du säger att du inte vågar göra en GBP för att du är rädd för att dö!? Men du är inte rädd för att äta dig till döds? Du har störst chans att leva länge om du gör en operation. Det finns alltid risker med operation men hade du velat gå ner i vikt så skulle du klara av att leva på nutrilett/modifast/naturdiet i ett par månader (eller vad som nu krävs) för att du ska gå ner i vikt och få en operation. Men läser man alla dina inlägg så får jag känslan av att du VILL vara överviktig och äta dig till döds. Fortsätter du med ditt tankesätt så kommer du inte att överleva din 35-års dag.

Ta dig en tankeställare....vill du ge ditt liv en chans?
När jag var 20 fanns de dom som sa att ja alldrig skulle bli 25 med min vikt, o när ja vart 25 så ändra dom de till 30. Ja vet att ja kanske inte kommer o bli 80 med min vikt men än så länge har ja ok värden o så.
Citera
2008-08-20, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Vad gäller operation så kanske Malin har insett att en GBP inte skulle fungera.
Beroende på att om man därefter äter alltför mycket så brister avsnörningen och operationen är så att säga ogjord.
Alltså "risker".
De är främst läkarna som säjjer att dom inte vågar o heller inte ens vet om de skulle hjälpa. Ja vill bara inte dö i en operation då har ja de mycke bättre nu även om ja vet att andra kanske inte tycker så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in