2008-08-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorKubik
Vad har du för mål? Vad har du för drömmar? Vad har du för syfte? Hur påverkar du andra människors liv? Vad gör du som är bra från din säng? Varför har du varit så här så länge att du har hunnit anpassa dig, istället för att säga stopp och stanna tåget?
Ja har vart svårt överviktig i hela mitt liv fast ja va ju lättare förr o så. Ja kunde gå lite förut men ja hadde så jobbit med de på slutet så de är inget ja saknar o så. Sen är de ju så att man anpassar ju sej till hur man har de o de har ju ja med gjort. Sen kan ja förstå att andra skulle tycka de är hemskt att va som mej men de är ok för mej.
Citera
2008-08-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Malin, har du provat KBT? Det kan ge väldigt goda resultat när det gäller att ändra negativa tankebanor, och sådana verkar du ha fastnat i rejält!
Va är KBT?
Citera
2008-08-17, 20:00
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
Va är KBT?

Kognitiv beteendeterapi.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_beteendeterapi
http://www.myralf.se/
http://www.myralf.se/problem.php
Citera
2008-08-17, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Malin får jag fråga varför du valt att leva ditt liv som du gör?
Valt o valt? De har blitt som de blitt vart efter ja har blitt mer o mer handikappad. Som bra är har ja bra assistanns o de gör att ja klarar mej bra ändå.
Citera
2008-08-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Kognitiv beteendeterapi.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_beteendeterapi
http://www.myralf.se/
http://www.myralf.se/problem.php
Ok då får ja läsa på de.
Citera
2008-08-17, 20:42
Medlem
Citat:
Valt o valt? De har blitt som de blitt vart efter ja har blitt mer o mer handikappad. Som bra är har ja bra assistanns o de gör att ja klarar mej bra ändå.
Det här visar ju orsaken till att du är fet: du saknar helt egen vilja. "De har blitt som de blitt". Jo jävlar. Att bli så fet att man inte kan gå är inget som bara händer hur som helst.
Citera
2008-08-17, 20:46
Medlem
Malin du säger ju att du har provat dieter och att de inte fungerar för dig. Om någon hade sagt till dig; "detta är en vlcd-diet, du kommer att ha ett dagsintag på totalt 600 kcal men du får i dig alla viktiga näringsämnen. Om du följer den här dieten kommer du att känna hunger men du kommer att rasa i vikt så länge du håller dig strikt till dieten"

Om du hade fått ett sådant löfte hade du blivit glad då?
Hade du följt dieten tills du hade nått normalvikt?
Citera
2008-08-17, 21:01
Medlem
DoktorKubiks avatar
Citat:
Ja har vart svårt överviktig i hela mitt liv fast ja va ju lättare förr o så. Ja kunde gå lite förut men ja hadde så jobbit med de på slutet så de är inget ja saknar o så. Sen är de ju så att man anpassar ju sej till hur man har de o de har ju ja med gjort. Sen kan ja förstå att andra skulle tycka de är hemskt att va som mej men de är ok för mej.
Jag ställde sex frågor, du gav ett flummigt svar på en. Har du lust att svara på de andra fem?
Citera
2008-08-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ok då får ja läsa på de.
Nej, du ska inte läsa på om det. Du ska träffa en psykolog.
Citera
2008-08-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Och det tycker du att Malin gör?

Gosh..

Jag tvivlar på att man kan hamna sängliggande om man verkligen gör sitt bästa för att vara frisk. Jag är t.ex. ytligt bekant med en ung dam som väger i trakterna kring 120 kg. Hon sätter utan problem i sig en familjepizza och ber om mer. Hon har fått någon diagnosen hormonstörningar, fel på mättnads/aptit-systemet. Men hon arbetar och håller sig frisk (nåja).

Jag antar att de flesta människor upplever någonslags kris när de kommer upp i 120-150 kg klassen, när de inte klarar sitt jobb, när de börjar få anledning att fundera på begravningsönskemål...
Citera
2008-08-17, 21:51
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Nja. Du verkar väldigt upprörd? Eller Frustrerad?

Ja, det är Hennes fel att hon är överviktig. Ingen som sagt något annat heller.

Vad säger att det inte skulle kunna vara så att hennes ämnesomsättning och mättnadscentrum inte är normal? Det är inte som så att det inte existerar problem med dessa funktioner då alla funktioner hos en människa kan vara vara normala eller abnonomala.

Du verkar inte riktigt smart. Klart att hon vet att man blir fet av att äta mycket och fel mat och inte röra sig. Det är inte hennes intelligens det är fel på utan psykiska funktioner som säger år henne att "Nu är det stopp" "Nu kan jag inte äta mer för då blir jag tjock" "Nu är jag mätt"

... Få dina faktan rätt innan du svarar som en gimp

Hon snackar massa skit i alla trådar om övervikt, där hon hela tiden skyller ifrån sin fetma till sin ämnesomsättning och mättnadscentrum, ÄVEN fast hon har skrivit att hon har testat dieter förut men det gick för SAKTA så hon sluta med det

Och ja, jag är frustrerad över henne. För hon kör samma bortförklaring varje gång vilket får personer med övervikt att se ut som idioter. Angående hennes intelligens så kan det diskuteras, när hon skyller på gener och sedan trycker i sig en pizza när hon är sängsbunden.......
Citera
2008-08-17, 21:55
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
... Få dina faktan rätt innan du svarar som en gimp

Hon snackar massa skit i alla trådar om övervikt, där hon hela tiden skyller ifrån sin fetma till sin ämnesomsättning och mättnadscentrum, ÄVEN fast hon har skrivit att hon har testat dieter förut men det gick för SAKTA så hon sluta med det

Och ja, jag är frustrerad över henne. För hon kör samma bortförklaring varje gång vilket får personer med övervikt att se ut som idioter. Angående hennes intelligens så kan det diskuteras, när hon skyller på gener och sedan trycker i sig en pizza när hon är sängsbunden.......
...och o'boy till frukost, eftersom vatten inte är "så gott".

Jag börjar kraftigt misstänka att malin är ett troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in