2008-08-29, 14:54
  #337
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eomin
Ja du Malin, det finns ingen anledning att håna dig som många gjort i den här diskussionen. Men jag tycker mycket av det som skrivs rimmar illa. Om du väger över 200 kg borde läkarna ha satt in större insatser eftersom det faktiskt är så att du svävar i livsfara. Iom syrgasmasken så klarar tydligen inte ditt hjärta och dina lungor av att för egen maskin syresätta ditt blod längre. Det är bara en tidsfråga.



Nej, att håna Malin är bara onödigt och grymt, och har jag gjort det ber jag om ursäkt.

Däremot är det nog inte bara jag som tappar tålamodet med henne när vi ger bra tips och råd om hur hon faktiskt skulle kunna förbättra sin situation och bara får till svar: "Ne men nu e de som de e" och "De har blitt som de har blitt".

Ska man tro Malin gick hon en kväll och la sig och vägde 50 kg, när hon vaknade nästa morgon hade något ondsint troll tvångsmatat henne så att hon plötsligt vägde 250+...Inget är Malins eget ansvar, och hon kan inget göra för att ändra sin situation...
Citera
2008-08-29, 16:08
  #338
Medlem
FantaBurks avatar
OK, för att hoppa över allt trams med Malin så ställer jag denna fråga!

Angående hon som dog (första inlägget), hur fungerar det med begravning för de som väger så mycket? Ja menar, dom får la knappast plats i en vanlig kista. Hur går det till?
Citera
2008-08-29, 16:19
  #339
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
OK, för att hoppa över allt trams med Malin så ställer jag denna fråga!

Angående hon som dog (första inlägget), hur fungerar det med begravning för de som väger så mycket? Ja menar, dom får la knappast plats i en vanlig kista. Hur går det till?

I USA där fetma är vanligt torde ju många företag har kistor för "större" personer, och måttbeställda kistor är säkert inget problem. Värre då om hon skulle vilja kremeras.
Citera
2008-08-29, 16:38
  #340
Medlem
xeroc81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
OK, för att hoppa över allt trams med Malin så ställer jag denna fråga!

Angående hon som dog (första inlägget), hur fungerar det med begravning för de som väger så mycket? Ja menar, dom får la knappast plats i en vanlig kista. Hur går det till?

http://globaltrade.ibc-gib.com/images/container.jpg
Citera
2008-08-29, 18:10
  #341
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
I USA där fetma är vanligt torde ju många företag har kistor för "större" personer, och måttbeställda kistor är säkert inget problem. Värre då om hon skulle vilja kremeras.

Hur skulle det gå till dock? Lyftes personen ut med en kran och läggs i kistan direkt utanför byggnaden för att sedan köras dit och ännu en gång lyftas med kran och sänkas ner i jorden? Och går det ens med kremering?
Citera
2008-08-29, 18:53
  #342
Medlem
Eomins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
De är inte 15% att ja dör av en operatin utan kanske 50-75 säjjer dom. O sen så är det inte alls säkert att den ens kulle hjälpa mej utan de kanske med är 50% chans att den skulle göra de. O att ja ska dö av detta inom 1 år har ja hört sen ja var 20... O änn så länge så lever ja o mår efter minna omständigheter rätt ok.

Det där är faktiskt inte sant. Hur mycket väger du exakt?

Och 99/100, OAVSETT STORLEK, hjälps av operationen. Det spelar ingen roll hur stor man är, ju större man är ju mer går man ner. Och har du haft syrgas inkopplat sedan du var 20 också?
Citera
2008-08-29, 20:57
  #343
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eomin
Det där är faktiskt inte sant. Hur mycket väger du exakt?

Och 99/100, OAVSETT STORLEK, hjälps av operationen. Det spelar ingen roll hur stor man är, ju större man är ju mer går man ner. Och har du haft syrgas inkopplat sedan du var 20 också?

Jag börjar störa mig på tanken: om hon inte ändrar sin livstil ganska snart kommer skadan som redan skett (och förmodligen mer än så då hon fortsätter att äta sig fetare) göra att en dag när vi inte hör mer från henne, kommer jag inte kunna säga "i told you so" Känner mig hjälplös nu...

Men "de e som de e" får man väl säga... Får hoppas att andra som ligger sängsbundna iallafall lär sig av vad som sagts i alla trådar om Malin, och gör något åt saken!!
Citera
2008-08-29, 21:57
  #344
Medlem
Eomins avatar
Jag fattar att hon inte kan gå ner på egen hand, men jag börjar bli irriterad över alla uppenbara lögner och bortförklaringar. Mest för att jag kanske känner igen mig själv från förr i det. Men bortförklaringar hjälper ingen. Det är bara att tänka "Fine. Jag är tjock. Det var jag själv som startade det här och det är bara jag som kan göra att det får ett slut. Hur ska jag lösa min situation?"

Just operation är så jäkla lysande för just sådana här fall, och det gör mig irriterad med svar som "Läkarna säger att det finns 50% risk att det inte spelar någon roll". Det är så ypperligt o-påläst! Vid operationen tar de ju bort en del av tarmen också, den som tar upp mest kalorier, så det är i stort sett hela jäkla omöjligt att inte gå ner i vikt efter en operation. Om man ska bortförklara att man inte vågar leva ett vanligt liv så får man skaffa riktig fakta.

Och jag betalar gärna skattepengar för att Malin ska få gå hemma resten av livet om hon bara lägger ner assistenterna. Hon måste våga möta livet, jag tänker inte betala för självmord, jag är emot aktiv dödshjälp. I hennes storlek kommer hon troligen inte kunna gå ner på något annat sätt än genom operation.
Citera
2008-08-29, 23:44
  #345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Nej, att håna Malin är bara onödigt och grymt, och har jag gjort det ber jag om ursäkt.

Däremot är det nog inte bara jag som tappar tålamodet med henne när vi ger bra tips och råd om hur hon faktiskt skulle kunna förbättra sin situation och bara får till svar: "Ne men nu e de som de e" och "De har blitt som de har blitt".

Ska man tro Malin gick hon en kväll och la sig och vägde 50 kg, när hon vaknade nästa morgon hade något ondsint troll tvångsmatat henne så att hon plötsligt vägde 250+...Inget är Malins eget ansvar, och hon kan inget göra för att ändra sin situation...
Gud va larvig du är nu. Ja har alldrig sakt så utan ja har sakt att ja vart mycke överviktig hela mitt liv o sakta gått upp hela tiden (o gör de fortfarande). Ja har inte skyllt på nånn annan utan sakt att en av anledningarna är ämnesomsättningen o att ja har fel på mättnadscentrumet vilket gör att ja ätit för mycke o så.
Citera
2008-08-29, 23:51
  #346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eomin
Det där är faktiskt inte sant. Hur mycket väger du exakt?

Och 99/100, OAVSETT STORLEK, hjälps av operationen. Det spelar ingen roll hur stor man är, ju större man är ju mer går man ner. Och har du haft syrgas inkopplat sedan du var 20 också?

JA har ingen lust o säjja va ja väger här för då blir ja väll bara mera retad o dessutom vet ja inte heller exakt de. Största anlednngen till att dom inte vill operera mej är för ja väger för mycke o då blir riskerna för stora. Nej ja har inte haft syrgas sen ja var 20 utan nåra år nu.
Citera
2008-08-30, 00:09
  #347
Medlem
Eomins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
JA har ingen lust o säjja va ja väger här för då blir ja väll bara mera retad o dessutom vet ja inte heller exakt de. Största anlednngen till att dom inte vill operera mej är för ja väger för mycke o då blir riskerna för stora. Nej ja har inte haft syrgas sen ja var 20 utan nåra år nu.

Jag vill absolut inte reta dig. Verkligen inte. Jag blir bara lite frustrerad över din avsaknad på självinsikt, vilket jag visserligen tror är ett försvarsläge som gör att du mår bättre, vilket du självklart förtjänar att göra. Men du förtjänar ett LIV. Du förstår inte hur mycket bättre ditt liv kan bli! Du har bara upplevt din säng i flera år så du vet inte hur det är att ha ett verkligt liv. Du förstår inte hur otroligt mycket du har att vinna på att gå ner, för du har vant dig så mycket vid din ganska hemska situation. Man önskar inte sin värsta fiende ett sådant öde som du fått.
Citera
2008-08-30, 04:17
  #348
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
Nej ja har inte haft syrgas sen ja var 20 utan nåra år nu.

Och DET ser du inte som ett tecken på att din hälsa försämras? Du skrev något om att någon sa till dig att du skulle dö om några år när du var 20, men sedan gick 9 år och inget hände. Men det HÄNDE ju för fan visst något om du nu säger att du fick syrgas med tiden. Tror du att det är sista steget eller? Seriöst, du kan INTE vara så dum. Klart att du kommer dö om ett par till flera år, förmodligen LÅNGT innan du annars skulle dö om du tar tag i det NU.

Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
Ja har inte skyllt på nånn annan utan sakt att en av anledningarna är ämnesomsättningen o att ja har fel på mättnadscentrumet vilket gör att ja ätit för mycke o så.

Men va fan, det är inte alls en anledning. Det är en anledning till att du VILL äta mer, men inte anledning till att du SKA äta mer. Du väljer ju om du ska äta eller ej, inte din ämnesomsättning/mättnadscentrum

Det är lika dumt som att en våldtäcksman skulle skylla en våldtäckt han har begått på sin penis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in