2008-08-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ajo-
Tråkigt att Malin inte kommenterar de mest seriösa inläggen där någon lägger fram fakta om hur det fungerar med energibalansen. Kan du inte kommentera det?
Om du äter mindre än du gör av med går du ner i vikt, det är fakta. Hur vill du kommentera det? Du vet att det är så, men du väljer att inte göra det pga att du tycker att det har fler nackdelara än fördelar? (hunger, får inte njuta av favoritmaten i lika stora mängder mm.. eller någon annan anledning?)

(Skulle inte någon med behörighet kunna kolla om det finns fler än ett konto från Malins IP, så man inte lägger ner energi på att läsa det här om det är ett troll.)
De är alltid så många som vet hur man ska göra för o gå ner i vikt. Om de var så lätt hadde Ja ju gjort de o alla andra som har övervikt med. När inte ens läkare o dietister har lyckats hjälpa med de så lär de ju inte gå ju. O ingen hadde väl rökt eller snusat heller för de är ju med farlit.
Citera
2008-08-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Jag gissar att hon inte orkar läsa så mycket text.
Ja orkar visst läsa mycke text ment när de kommer sk tips på bantning så har ja redan provat allt ju o de är inte så mycke nytt som kommer.
Citera
2008-08-20, 18:11
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
De är alltid så många som vet hur man ska göra för o gå ner i vikt. Om de var så lätt hadde Ja ju gjort de o alla andra som har övervikt med. När inte ens läkare o dietister har lyckats hjälpa med de så lär de ju inte gå ju. O ingen hadde väl rökt eller snusat heller för de är ju med farlit.

Nej, för du är en svag människa. Jag har alltid varit lite överviktig, och alltid skyllt på att jag har svårt för att gå ner i vikt, nu för ett par veckor sedan så insåg jag att det måste få ett slut, för det är äckligt med övervikt.

Nu äter jag ordentligt, jag motionerar regelbundet, jag cyklar/går istället för att ta bussen, jag käkar inte på kvällarna. Äter inte godis regelbundet, att äta två+ pizzor på en vecka skulle aldrig falla mig in.

Och redan efter två veckor så började folk påpeka att jag såg mycket smalare ut

Hade du gjort som mig så hade du förlorat vikt, men du har ett svagt psyke, och kommer därför dö av din fetma. Bara att beklaga att det har gått så långt
Citera
2008-08-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
Så du föredrar att stanna i din vikt/gå upp i vikt än att äta något som smakar lite illa men kan hjälpa dig gå ner i vikt? Seriöst sluta skriva nu, du sänker ditt värde som människa varje gång du svarar på tråden/liknande trådar
Ja sluta inte äta de för de smaka illa utan för de inte hjälpte.
Citera
2008-08-20, 18:13
Medlem
Citat:
Hur fan betalar du om du aldrig jobbat?
Med min pension så klart.
Citera
2008-08-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Du inser alltså fortfarande inte att det är andra människor som måste arbeta och betala skatt, för att du ska få allt det du har? Om du kostar 2 000 kronor om dagen så måste fem personer arbeta heltid för att försörja dig. Tycker du att det är okej? Skäms du inte? Hur kan du ens fortsätta leva med den vetskapen?

Han menar att du ska göra något för att betala tillbaka till samhället, och inte fortsätta leva som en parasit på andras arbete. Tror du att folk vill sitta i kassan på Konsum större delen av dagen och se hälften av sin inkomst försvinna i skatt, bara för att sådana som du ska kunna få dina bidrag?
Ja vet att andra jobbar för min pension men hadde ja kunnat så hadde ja med jobbat. Men nu så kan ja inte göra de för de är inte så mycke som ja kan klara.
Citera
2008-08-20, 20:42
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
O ingen hadde väl rökt eller snusat heller för de är ju med farlit.

Och din pension är inte något du har jobbat för, därför räknas det som bidrag, så lägg ner med att du betalar själv för det, du måste iallafall kunne inse detta...

@ Bella_Donna: great minds think alike
Citera
2008-08-20, 20:56
Medlem
Citat:

Och din pension är inte något du har jobbat för, därför räknas det som bidrag, så lägg ner med att du betalar själv för det, du måste iallafall kunne inse detta...

Men Malin säger ju att om hon hade kunnat jobba så hade hon såklart gjort det så hon är ju inte lat! Hon sökte ju t o m ett jobb efter skolan men fick ju inte det. Så jag tycker inte du ska gnälla på Malin, det är värre med de som inte vill jobba.
Citera
2008-08-20, 21:02
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Men Malin säger ju att om hon hade kunnat jobba så hade hon såklart gjort det så hon är ju inte lat!

Att vara så sjukligt fet som Malin är och inte bara struntar i att åtgärde det, utan äter pizza flera gånger i veckan, då är man lat och karaktärslös.

Citat:
Hon sökte ju t o m ett jobb efter skolan men fick ju inte det.

Ojojoj, då är det ju inget att klaga på.

Citat:
Så jag tycker inte du ska gnälla på Malin, det är värre med de som inte vill jobba.

De är ingen lika stor börda som Malin att böra (bildligt talat nu då). Inte på långa vägar.
Citera
2008-08-20, 21:18
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Men Malin säger ju att om hon hade kunnat jobba så hade hon såklart gjort det så hon är ju inte lat! Hon sökte ju t o m ett jobb efter skolan men fick ju inte det. Så jag tycker inte du ska gnälla på Malin, det är värre med de som inte vill jobba.

Men herregud du har ju HELT RÄTT!

Ska sluta upp min anställning genast och sedan söka jobb som fotomodell! Visst mina fötter kanske är för stora och jag kanske inte har gay-looken, men säger dom nej ska jag kräva betalning för att jag försökte iallafall och sedan lägga mig i sängen och beställa en pizza! TACK för hjälpen

EDIT: Nej du är lika smart som Malin, och försöka finns inte i Malins värld. Om min polare som inte ens kunde rita streckgubbar fick jobb på en reklambyrå som grafiker så kunde Malin nog fått ett jobb som städerska, om hon VERKLIGEN försökte.
Senast redigerad av FantaBurk 2008-08-20 kl. 21:21.
Citera
2008-08-20, 21:26
Medlem
gromzies avatar
Jävlar vad du ska försvara dig, du är FET, och varför gör du inget åt det? För att du är så jävla lat.. DU är ingen magisk sak, tyvärr. Utan äter du ingen energi = Går du ner i vikt. Så jävla simpelt är de.. De måste ju komma energi från någonstans.. och att du säger att du prövat olika dieter och bantingskurer, då har du FANIMIG fuskat!
Citera
2008-08-20, 21:45
Medlem
Det är förmodligen inte lagligt att neka Malin mat under sina dieter. När läkarna säger att det inte är lönt, menar de kanske att det inte är lönt för dig att försöka gå ner i vikt eftersom du inte klarar av att hålla dieten. Inte för att det är fysiskt omöjligt för dig att gå ner i vikt.

Malin visste du att man gör av med över 1000 kcal av att bara ligga stilla i en säng per dygn. Desto mer man väger ju mer förbränner man när man ligger stilla.

Vi säger att du förbränner 1300 kcal per dygn. Om du skulle äta 800 kcal/dygn så går du ner ca 0.5 kg fett i veckan.

Du får alltså i dig 500 kcal mindre per dag än du förbränner. (1300-800=500).

Om man får i sig färre kalorier än man förbränner då går man ner i vikt. Så du skulle kunna överbevisa läkaren med det argumentet och säga att du visst kan gå ner i vikt

Lycka till!
Senast redigerad av -ajo- 2008-08-20 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in