2008-08-29, 09:05
  #325
Medlem
Malin.

Vad har du för dator? En bärbar dator? Hur använder du den? Ligger den på din mage?
Citera
2008-08-29, 09:18
  #326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Malin.

Vad har du för dator? En bärbar dator? Hur använder du den? Ligger den på din mage?

Nej ja har en vanlig gammal data som ja har skärmen på en svängbar arm så ja kan ha den ovan sängen. O så har ja tangentbordet i sängen.
Citera
2008-08-29, 09:20
  #327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eomin
Jag tycker hela den här tråden är extremt sorglig. Malin, det framgår tydligt att du inte vet hur det är att ha ett fullvärdigt liv och inte förstår riskerna. Det kanske är bra att du inte förstår och tror att alla ljuger för dig när de säger att du håller på att ta livet av dig själv, det besparar dig nog mycket dödsångest.

Hursomhelst ljuger du för dig själv om anledningarna till att du är överviktig, din version går inte ihop som jag tidigare påpekat. Om du någonsin kommer på att du inte vill leva resten av ditt korta liv i en säng(Vilket är konstigt, jag har träffat personer som väger över 200 och de har kunnat gå med hjälp av rullator) och få hjälp med din intimhygien så överväg operation. Ingen läkare skulle neka dig den eftersom du inte klarar av att hålla dieter på egen hand.

Om vi säger så här: det är kanske 15% risk att du dör i en operation, men det är 100% risk att du kommer dö inom några få år om du inte gör den. du är dum om du inte inser de innerst inne.

De är inte 15% att ja dör av en operatin utan kanske 50-75 säjjer dom. O sen så är det inte alls säkert att den ens kulle hjälpa mej utan de kanske med är 50% chans att den skulle göra de. O att ja ska dö av detta inom 1 år har ja hört sen ja var 20... O änn så länge så lever ja o mår efter minna omständigheter rätt ok.
Citera
2008-08-29, 09:21
  #328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fubi
Din pension är ett bidrag från staten, så du betalar inte ett jävla öre själv då du aldrig har jobbat.

Vad fan fattar du inte?

Lägg av och snyfta och gråt, ditt egna fel att du är fet som ett jävla berg, ta tag i skiten för fan, lata jävel. Jävla parasit.. Och det är fan inget jävla handikapp.

Vad trevlig du låter...
Citera
2008-08-29, 09:28
  #329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fubi
Din pension är ett bidrag från staten, så du betalar inte ett jävla öre själv då du aldrig har jobbat.

Vad fan fattar du inte?

Lägg av och snyfta och gråt, ditt egna fel att du är fet som ett jävla berg, ta tag i skiten för fan, lata jävel. Jävla parasit.. Och det är fan inget jävla handikapp.


Detta inlägg tillförde inte någonting till tråden. Om du hade orkat läsa några sidor bakåt så har diskussionen om ekonomin kommit till vägs ände.
Citera
2008-08-29, 09:53
  #330
Medlem
För att åtminstone återgå något sånär till ämnet så läste jag nånstans nyligen att barnfetma bara var en myt. Att svenska ungar väger mindre nu än vad de gjorde tidigare. Är det någon som vet om det stämmer?
Citera
2008-08-29, 09:57
  #331
Medlem
DoktorKubiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
För att åtminstone återgå något sånär till ämnet så läste jag nånstans nyligen att barnfetma bara var en myt. Att svenska ungar väger mindre nu än vad de gjorde tidigare. Är det någon som vet om det stämmer?
Barnfetma är ingen myt. Däremot finns det statistik som pekar på att svenska barns utveckling går åt rätt håll, men det är tämligen unikt i västvärlden.
Citera
2008-08-29, 09:59
  #332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorKubik
Barnfetma är ingen myt. Däremot finns det statistik som pekar på att svenska barns utveckling går åt rätt håll, men det är tämligen unikt i västvärlden.

Vet du om man har nån förklaring till att svenska barn blir magrare?
Citera
2008-08-29, 10:01
  #333
Medlem
DoktorKubiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Vet du om man har nån förklaring till att svenska barn blir magrare?
Enligt folkhälsoinstitutets undersökningar av 13-åringars matvanor framkommer det att andelen som äter sötsaker dagligen har minskat samtidigt som andelen som äter frukt och grönsaker ökat.

Tydligen är vi det enda landet i västvärlden med den här trenden.
Citera
2008-08-29, 10:05
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorKubik
Enligt folkhälsoinstitutets undersökningar av 13-åringars matvanor framkommer det att andelen som äter sötsaker dagligen har minskat samtidigt som andelen som äter frukt och grönsaker ökat.

Tydligen är vi det enda landet i västvärlden med den här trenden.

Jo det är ju nån slags teknisk förklaring. Jag tänkte en mer samhällsvetenskaplig t.ex. bättre utbildning, bättre ekonomi, ny generation föräldrar?
Citera
2008-08-29, 10:10
  #335
Medlem
DoktorKubiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Jo det är ju nån slags teknisk förklaring. Jag tänkte en mer samhällsvetenskaplig t.ex. bättre utbildning, bättre ekonomi, ny generation föräldrar?
Medicin och naturvetenskap är mina gebit, vill du ha samhällsvetenskapliga svar med lite tyngd bakom så får du fråga någon annan.
Citera
2008-08-29, 12:55
  #336
Medlem
Oddballs avatar
Moderatorsåtgärd:

Skärpning i tråden nu för f-n!!!

Raderat ett flertal inlägg av OT-/tramskaraktär.

Mvh,

Oddball
Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in