2008-08-17, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OGOL
Antar att du inte såg "irreterad"? ^^

Gjorde jag faktiskt inte, men orkade editera iaf.

/
Over`N Out (på riktigt denna gång).
Citera
2008-08-17, 16:22
Medlem
De flesta skulle nog sätta allt på ett kort och göra operationen även om operationen medför extremt stor risk att dö.

Men hur gör man för att undvika att drabbas av depression och vansinne när man är dömd att leva resten av sitt liv i en säng? Hur håller man hjärnan frisk? Medicinering, terapi? Släkt och vänner?
Citera
2008-08-17, 16:28
Medlem
swebarbs avatar
Vem har sympati för såna där äckliga fetton ? dom har själva ätit sig tjocka.
Citera
2008-08-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyPrice
Känns det inte surt att bara ligga i en säng, fångad i sin kropp.
Bara ligga där passivt och vänta på att avlida?
Eller du kanske trivs med det?
Ja väntar inte bara på o dö utan ja gör saker som är kul o bra med fast ja inte kan röra mig. Ja har vart så här så länge o då vänjer man sej o anpassar sej.
Citera
2008-08-17, 18:33
Medlem
DoktorKubiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
Ja vet att ja stavar dålit men ja hoppas att folk förstår ändå va ja skriver, sen slinter ja ibland med på tangentbordet o då orkar man kanske inte alltid ändra heller. Men de viktiga är väll inte o stava rätt utan att man kan förstå va som menas. Eftersom de är som de är med mej så äter ja de som ja vill o går inte på nånn speciell diet eller så. O de som kanske är normalt för dej är inte de för mej o tvärtom, men ja klarar mej ok o är hyfsat frisk o så trotts mitt handikapp. Sen vet ja att ja kanske inte blir 80 år eller så med min vikt, men vem vet de.
Vänta nu, jag vill bara se om jag får ihop det här.

Du är så överviktig att du säger själv att du sannolikt aldrig kommer kunna gå igen. Du lever med hjälp av en assistent och går med andra ord inte ens på toaletten själv. Du behöver en andningsmask då du är så överviktig att du inte ens klarar av att andas ordentligt när du ligger ned. Det enda du kan göra är att sitta inne och läsa och skriva, och likförbannat lyckas du inte lära dig att stava för fem öre, och 'orkar' inte rätta till när du 'slinter' på tangentbordet? Vad, exakt, orkar du då? Om du inte orkar trycka två gånger på backspace-knappen, när hela ditt liv går ut på att sitta still, finns det något du orkar? Du är en vuxen människa som inte kan ta hand om dig själv för fem öre och som inte visar något intresse av att förändra din situation. Alla kan hamna i hemska situationer, så det faktum att du gått och blivit superfet är inte vad som äcklar mig. Det som äcklar mig är att du ger upp totalt, och ligger i din säng och äter pizza, när du är så fet att du inte ens kan gå ur sängen.

Tycker det är tragiskt att se att du har gett upp totalt. Självfallet kan du gå ned i vikt, det är en biologisk funktion som kommer ur grundläggande fysikaliska principer. Alla djur i världen kan gå ned i vikt, så förutsatt att du inte är helt unik bland tusentals miljarder djur, så är situationen inte omöjlig. Tyvärr verkar det som att du är makalöst sinnessvag, helt utan patos, och lika intelligent som en genomsnittlig treåring.
Citera
2008-08-17, 18:34
Medlem
DoktorKubiks avatar
Citat:
Ja väntar inte bara på o dö utan ja gör saker som är kul o bra med fast ja inte kan röra mig. Ja har vart så här så länge o då vänjer man sej o anpassar sej.
Vad har du för mål? Vad har du för drömmar? Vad har du för syfte? Hur påverkar du andra människors liv? Vad gör du som är bra från din säng? Varför har du varit så här så länge att du har hunnit anpassa dig, istället för att säga stopp och stanna tåget?
Citera
2008-08-17, 18:40
Medlem
buffalos avatar
Det där liket lär inte lukta mumma.
Citera
2008-08-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ja gör en del övningar men de är för ja inte ska bli stel o så. Men de hjälper inte heller på minna kilon.
Men din jävla idiot, sluta trycka i dig flera pizzor i veckan och träna mer så går du ner i vikt, precis som vem som helst.

Men ditt största problem verkar ju inte vara din övervikt direkt, utan en undervikt på ca. 1300 gram innanför pannbenet.
Citera
2008-08-17, 18:48
Medlem
Malin, har du provat KBT? Det kan ge väldigt goda resultat när det gäller att ändra negativa tankebanor, och sådana verkar du ha fastnat i rejält!
Citera
2008-08-17, 19:12
Medlem
Draqs avatar
"Fel på ämnesomsättningen" "Ätit två pizzor denna vecka"
Kan du stava till självbevarelsedrift?
Citera
2008-08-17, 19:44
Medlem
Malin får jag fråga varför du valt att leva ditt liv som du gör?
Citera
2008-08-17, 19:52
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypp
Om man gör sitt bästa för att komma tillbaka till att arbeta och göra nytta igen så behöver man inte skämmas för att leva på bidrag.

Och det tycker du att Malin gör?

Gosh..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in