2008-08-19, 03:57
Medlem
Eliza CTs avatar
Håller med appe här. En mycket snabb nedbantning kanske resulterar i cirkulationskollaps. HUR välbehövligt det än är så är alltid "lagom bäst". Och fösök är alltid av godo. Däremot anser jag att hon har ALLT att vinna på att göra allvarliga försök till det bättre! Men jag tror inte att någon kan påverka efter alla era försök. Tyvärr. Hon verkar fast besluten att ligga och invänta sin död inom några år.
Malin: Jag önskar SÅ för din skull att du orkade göra seriösa försök och få ett bättre liv! För livet har så otroligt mycket mer att ge dej!
Mvh Eliza
Citera
2008-08-19, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Kostnaden för personlig assistans och hjälpmedel, samt hemtjänsttimmar står samhället för. Personlig assistans och hemtjänst kostar staten ca 300 kr/timme, och vad dina liftar och hjälpmedel kostar vågar jag int ens tänka på.
Om du har hemtjänst och assistenter säg 10 timmar per dygn så blir det en ansenlig summa varje år. Om du sedan dessutom har nattinsatser så kostar det ännu mer.
Ja har personlig assistennt 7 timmar varje dag o sen kommer hemtjänsten 3-5 gånger om dan på mornar kvällar o helger.
Citera
2008-08-19, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Det är en sak jag inte fått svar på i den andra tråden och jag har frågat rätt så några gånger nu, men hoppas väl in i det sista att den kan bli besvarad?

Kan du inte jobba hemifrån? genom datorn eller via telefon. Det finns fakiskt en del att syssla med hemma också!
Så kanske ditt liv känns lite mer meningsfullt och du tom blir motiverad att kämpa dig ner till rörlighet igen?
Vem vet du kanske blir riktigt rik? för du har ju ändå inget annat att göra direkt förutom tv`n då.

För ditt påstående om att du minsan betalar din vård själv (med statlig pension) den håller inte, för jag gissar på att du aldrig haft ett arbete?
Nej ja har alldrig jobbat. Ja försökte få jobb efter skolan men de fick ja alldrig nått. O sen fick ja pension när ja vart 18.
Citera
2008-08-19, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Jag tycker Malin verkar ha gjort det bästa av sitt liv nu när det blitt som det blitt. Hon är aktiv och lärt sig internet. Hon har haft en kille. Hon deppar iaf inte ihop trots att hon är sängbunden. Stå på dig Malin!

Kramisar
Tack ska du ha.
Citera
2008-08-19, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __virre__
För att ställa frågan som ingen vågat ställa än men som alla undrar över då:

malin: Hur bajsar man när man är så överviktig att man inte tar sig ur sängen? Genom en slang? I blöja? Genom att rulla över på sidan och sedan försöka pricka av en balja som någon håller upp?

Samt: Hur mycket bajsar man när man äter så mycket? Flera kilon åt gången eller?
Ja har blöja för de som hemtjänsten byter på mej o de gör dom varje gång som dom kommer. För de andra har ja kateter.
Citera
2008-08-19, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
"bara min pension"

Malin, malin, var det något du tjänade in till när du var produktiv och arbetsam innan du baxade upp dig i sängen och beställde pizzadelivery eftersom du inte längre orkade knalla iväg till Sergios ?

(Vilken pizza förresten? 4 ostar med extra ost? Kebabpizza med bearnaise och pommes frites? oxfilé med gorgonzola och aromsmör-pizza? eller malin special med extra allt?)

Du är 33 och har legat och jäst i flera år och har några assistenter på heltid och har pension för att ligga där och svälla upp ännu mer. Och går på mediciner och har förmodligen fått hela huset ombyggt till ett tivoli med lyfkranar som assistenterna använder när de skall baxa över dig på den specialbyggda bajstunnan där du sitter och lägger ned hemmagjorda pizzor. Och du hoppas att du ska bli 80.

Vi andra sliter o släpar o hon ligger o sniffar lustgas uppassad av tjänare som torkar henne i röven liksom. Nej, för i helvete gubbar! Nu får vi ta och tvångsoperera Malin innan hon ätit oss ur huset. Hon är ju en medveten och stolt parasit. Ingen pardon. Inget val. Det är ju vi som försörjer henne. Magsäcken ska krympas så hon kan sitta i kassan på Konsum och börja bidra.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

jag måste vara övertrött
Citera
2008-08-19, 10:41
Medlem
Plastpåses avatar
Har suttit och läst den här tråden ett tag nu och det är ju helt jävla sanslöst det här. Om "Malin" inte är ett troll så har jag aldrig hört talas om någon med sådan total jävla oförmåga att göra något åt sin situation

Du orkar inte ens ändra din text när du stavar fel? Du kan inte gå ner i vikt?

Vakna upp för fan människa, du har ett tankesätt som ett litet barn

Ställ bord smöret nu och tänk för fan Sluta ligg i din fettosäng och muncha bidrag hela dagarna.

Blir så jävla förbannad, du, till skillnad mot andra människor med riktiga handikapp kan för fan ändra på situationen totalt!
Senast redigerad av Plastpåse 2008-08-19 kl. 10:51.
Citera
2008-08-19, 12:31
Medlem
Tråkigt att Malin inte kommenterar de mest seriösa inläggen där någon lägger fram fakta om hur det fungerar med energibalansen. Kan du inte kommentera det?
Om du äter mindre än du gör av med går du ner i vikt, det är fakta. Hur vill du kommentera det? Du vet att det är så, men du väljer att inte göra det pga att du tycker att det har fler nackdelara än fördelar? (hunger, får inte njuta av favoritmaten i lika stora mängder mm.. eller någon annan anledning?)

(Skulle inte någon med behörighet kunna kolla om det finns fler än ett konto från Malins IP, så man inte lägger ner energi på att läsa det här om det är ett troll.)
Senast redigerad av -ajo- 2008-08-19 kl. 12:48.
Citera
2008-08-19, 12:34
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Håller med appe här. En mycket snabb nedbantning kanske resulterar i cirkulationskollaps. HUR välbehövligt det än är så är alltid "lagom bäst". Och fösök är alltid av godo. Däremot anser jag att hon har ALLT att vinna på att göra allvarliga försök till det bättre! Men jag tror inte att någon kan påverka efter alla era försök. Tyvärr. Hon verkar fast besluten att ligga och invänta sin död inom några år.
Malin: Jag önskar SÅ för din skull att du orkade göra seriösa försök och få ett bättre liv! För livet har så otroligt mycket mer att ge dej!
Mvh Eliza

Du rekommenderar alltså en kvinna på över 250 kilo att gå ner ett halvt kilo i månaden?? Det skulle ta över 25 år att enbart komma ned till 100 kg...
Citera
2008-08-19, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Japp, den var det jag menade!

Tror jag ställt frågan 3-4gånger? utan svar, och jag har ändå hela tiden försökt vara trevlig och saklig i mina frågeställningar

Tackar! Har varit och "kikat" i den tråden och du milde så bestört jag blev...
Ja, du verkar ha hållit en trevlig ton- till skillnad mot många andra...

Malin! Du måste verkligen göra något drastiskt åt din livsföring! Har skrivit ett mer ingående svar i den andra tråden. Inget illa ment alls!
Citera
2008-08-19, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ajo-
Tråkigt att Malin inte kommenterar de mest seriösa inläggen där någon lägger fram fakta om hur det fungerar med energibalansen. Kan du inte kommentera det?

Jag gissar att hon inte orkar läsa så mycket text.
Citera
2008-08-19, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Malin, har du provat något hungersdämpande medel?
Ja har provat olika pulver o också nånn tablett men antingen så smaka dom hemskt eller så har dom inte hjälpt o så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in