Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Kostnaden för personlig assistans och hjälpmedel, samt hemtjänsttimmar står samhället för. Personlig assistans och hemtjänst kostar staten ca 300 kr/timme, och vad dina liftar och hjälpmedel kostar vågar jag int ens tänka på.
Om du har hemtjänst och assistenter säg 10 timmar per dygn så blir det en ansenlig summa varje år. Om du sedan dessutom har nattinsatser så kostar det ännu mer.
Detta är helt sinnessjukt. Vi skriver det du skrev gång på gång och hon förstår ändå inte. Hon betalar ju allt med sin "pension" utan att inse att Försäkringskassan är skattemedelsfinansierat. Vidare har hon ju "fått" alla sina hjälpmedel, utan att förstå att allt säkerligen har gått lös på hundratusentals kronor, och att det är andra som har fått betala.
Jag kan tänka mig att dessa groteskt feta kvinnor kostar samhället cirka 2 000 kronor per dygn. Det innebär alltså att skatteintäkterna från fem personer som arbetar hela dagen går åt till att försörja sådana som Malin. Det är ju inte alls så att pengarna behövs till skolor, forskning, näringslivsstöd med mera?
Alla här skulle säkert vilja att vår arbetskamrat, granne eller rentav främlingen på stan som halkar och bryter benet ska få den bästa möjliga vården, så att han kan läka ihop snabbt och komma ut i samhället igen. En olycka är en olycka. Men det dessa vidriga kvinnor gör är ingen olycka, det är lika mycket ett val av fri vilja som att inte söka jobb.
Vad händer med en fullt frisk människa som inte söker jobb? Enkelt, de får inte en krona i ekonomiskt understöd. Socialtjänstlagen är utformad så att varje individ måste vara aktiv i sitt sökande efter möjligheterna till egen försörjning, för att vara berättigad till ekonomiskt understöd. Inte heller någon a-kassa, Försäkringskassan eller något försäkringsbolag skulle betala ut en krona. Malin är inte aktiv, och förtjänar således inte en krona av våra pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Jag tycker Malin verkar ha gjort det bästa av sitt liv nu när det blitt som det blitt. Hon är aktiv och lärt sig internet. Hon har haft en kille. Hon deppar iaf inte ihop trots att hon är sängbunden. Stå på dig Malin!
Kramisar
Får man gissa att Malin debatterar med sig själv nu också?