2008-08-18, 11:52
Medlem
__virre__s avatar
För att ställa frågan som ingen vågat ställa än men som alla undrar över då:

malin: Hur bajsar man när man är så överviktig att man inte tar sig ur sängen? Genom en slang? I blöja? Genom att rulla över på sidan och sedan försöka pricka av en balja som någon håller upp?

Samt: Hur mycket bajsar man när man äter så mycket? Flera kilon åt gången eller?
Citera
2008-08-18, 11:57
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Stå på dig Malin!

Hon är sängsbunden

Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Gimp?

Om man har ett abnormalt psyke så fungerar inga dieter i hela världen. Suget att äta blev får stort. Det måste Du väl ändå hålla med om?

Nu snackar vi om Malin och hon har redan sagt att hon har gått ner i vikt, så JA det fungerar för henne. Bara att hon inte har viljan utan föredrar att trycka i sig pizzor och oboy Vilket är helt ok för mig, så länge hon inte skriver massa skit på forumet för att folk ska tycka det är OK att vara sängsbunden eller tycka synd om henne.
Citera
2008-08-18, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __virre__
För att ställa frågan som ingen vågat ställa än men som alla undrar över då:

malin: Hur bajsar man när man är så överviktig att man inte tar sig ur sängen? Genom en slang? I blöja? Genom att rulla över på sidan och sedan försöka pricka av en balja som någon håller upp?

Samt: Hur mycket bajsar man när man äter så mycket? Flera kilon åt gången eller?
När jag jobbade i hemtjänst hade vi ett par stycken som var kraftigt överviktiga. De fick ligga på sida med ett par blöjor under ena skinkan.
Citera
2008-08-18, 12:15
Medlem
t0rsks avatar
När en kvinna är så fet att hon inte kan hämta mat själv är det väl bara att sätta henne på tvångsdiet

Sjuka människor runt henne som inte hjälper henne!
Citera
2008-08-18, 12:46
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
När en kvinna är så fet att hon inte kan hämta mat själv är det väl bara att sätta henne på tvångsdiet

Sjuka människor runt henne som inte hjälper henne!

Tycker också det. Förstår inte att det finns assistenter som hjälper en att dö tidigare genom att mata den med massa skit. Istället kan man ta alla pengarna som går till pizzor och annat och ge henne VLCD eller liknande. Kanske har med att dom förlorar jobb om hon blir smalare och kan gå igen

När någon är sängsbunden så borde det inte vara svårt tycker man att sätta den på tvångsdiet (och då snackar jag inte med coca cola som dricka)...
Citera
2008-08-18, 12:52
Medlem
Malin, har du provat något hungersdämpande medel?
Citera
2008-08-18, 12:54
Medlem
Mephys avatar
aj aj.

Och sen finns det män som hellre skulle ha sex med henne än Elita/Britney. .
Citera
2008-08-18, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Kostnaden för personlig assistans och hjälpmedel, samt hemtjänsttimmar står samhället för. Personlig assistans och hemtjänst kostar staten ca 300 kr/timme, och vad dina liftar och hjälpmedel kostar vågar jag int ens tänka på.
Om du har hemtjänst och assistenter säg 10 timmar per dygn så blir det en ansenlig summa varje år. Om du sedan dessutom har nattinsatser så kostar det ännu mer.

Detta är helt sinnessjukt. Vi skriver det du skrev gång på gång och hon förstår ändå inte. Hon betalar ju allt med sin "pension" utan att inse att Försäkringskassan är skattemedelsfinansierat. Vidare har hon ju "fått" alla sina hjälpmedel, utan att förstå att allt säkerligen har gått lös på hundratusentals kronor, och att det är andra som har fått betala.

Jag kan tänka mig att dessa groteskt feta kvinnor kostar samhället cirka 2 000 kronor per dygn. Det innebär alltså att skatteintäkterna från fem personer som arbetar hela dagen går åt till att försörja sådana som Malin. Det är ju inte alls så att pengarna behövs till skolor, forskning, näringslivsstöd med mera?

Alla här skulle säkert vilja att vår arbetskamrat, granne eller rentav främlingen på stan som halkar och bryter benet ska få den bästa möjliga vården, så att han kan läka ihop snabbt och komma ut i samhället igen. En olycka är en olycka. Men det dessa vidriga kvinnor gör är ingen olycka, det är lika mycket ett val av fri vilja som att inte söka jobb.

Vad händer med en fullt frisk människa som inte söker jobb? Enkelt, de får inte en krona i ekonomiskt understöd. Socialtjänstlagen är utformad så att varje individ måste vara aktiv i sitt sökande efter möjligheterna till egen försörjning, för att vara berättigad till ekonomiskt understöd. Inte heller någon a-kassa, Försäkringskassan eller något försäkringsbolag skulle betala ut en krona. Malin är inte aktiv, och förtjänar således inte en krona av våra pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Jag tycker Malin verkar ha gjort det bästa av sitt liv nu när det blitt som det blitt. Hon är aktiv och lärt sig internet. Hon har haft en kille. Hon deppar iaf inte ihop trots att hon är sängbunden. Stå på dig Malin!

Kramisar

Får man gissa att Malin debatterar med sig själv nu också?
Citera
2008-08-18, 13:17
Medlem
davinho414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Den stora frågan är ju egentligen vem som skulle vilja ha sex med henne?

Rullkragen här på fb
Citera
2008-08-18, 13:30
Medlem
"Får man gissa att Malin debatterar med sig själv nu också? "

Haha det hade man ju kunnat tro men om du bemödar dig med att läsa mina inlägg här på flashback så skulle du se att jag inte har några likheter med Malin. Grejen är bara den att jag satt också och gnällde över Malin men sen tänkte jag att jag hellre ville lära känna henne. Så efter lite snack med henne så har jag insett att hon är en schysst tjej som jag gärna försvarar här på forumet.

Förresten så är väl de senaste sidornas inlägg helt OT så snälla moderatorer säg till oss att skärpa oss.

/ Petra
Citera
2008-08-18, 13:39
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
De är väll klart ja förstår att de kostar pengar för samhället att ja är handikappad med pensionen o så, men ja får betala både för min personliga assistennt o hemtjänsten. Övriga hjälpmedel har ja fått, men ja får inte allt om du nu trodde de.

Ah men! För det första är pensionen något vi andra pröjsar åt dig. Och det begriper du tydligen.

Men för det andra är summorna du betalar ju apsubventionerade av skattebetalarna. Finns inte en chans att man på en vanlig lön eller pension kan hyra assistenter och hemtjänst. Så är skattesystemet uppbyggt. Minst hälften skall försvinna i skatter och soc om du tar din egen nettoinkomst och sedan försöker pröjsa någon för att arbeta åt dig.

Du betalar någon egenavgift för de där timmarna men det är ju symboliskt i sammanhanget. Ungefär som du väl efter en vecka har frikort på Apoteket eftersom du betalat maxbeloppet på ett år ...

Nä, malin har det så bekvämt att hon inte har någon anledning att försöka avstå från colan o pizzan helt enkelt. Och hon har fått en identitet som någon annan skrev. En hel tråd diskuterar malin.

Kanske kunde man hitta sätt för samhället att tjäna lite på henne också? Hyra ut henne till fetish-porrproucenter ?
Citera
2008-08-18, 13:47
Medlem
__virre__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
När jag jobbade i hemtjänst hade vi ett par stycken som var kraftigt överviktiga. De fick ligga på sida med ett par blöjor under ena skinkan.

Jaha okej, tack för svaret. Hade hoppats på någon slags elaborerad slang-lösning, men det kanske är science fiction som jag drömt ihop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in