2008-08-27, 23:46
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
Änn så länge så både lever ja o mår hyfsat bra med. Ja har rätt ok värden o så. O de där om att man inte kan leva med sånn övervikt har ja hört så många år o ja lever fortfarande fast ja fick höra redan när ja var 20 att ja alldrig skulle överleva min 25-årsdag. O den passerades för snart 9 år sen...

Du är sängliggande och kan inte ens röra på dig själv, du väger över 200kg, och du säger att du mår hyffsat bra? dags att vakna upp ur drömmen kanske och inse att du mår skit, och du _kommer_ dö i förtid.

Amfetamin används inte enbart av missbrukare, det finns inom vården också. Även om det är sällsynt så finns det, det finns även efedrin, som ger ungefär samma hungerdämpande effekt, och ökad pigghet
Citera
2008-08-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Du är sängliggande och kan inte ens röra på dig själv, du väger över 200kg, och du säger att du mår hyffsat bra? dags att vakna upp ur drömmen kanske och inse att du mår skit, och du _kommer_ dö i förtid.

Amfetamin används inte enbart av missbrukare, det finns inom vården också. Även om det är sällsynt så finns det, det finns även efedrin, som ger ungefär samma hungerdämpande effekt, och ökad pigghet

Ja har alldrig förnekat att ja väger för mycke o att ja inte kan gå eller stå o så men de innebär inte att man inte kan ha ett "liv" för de. De finns många saker ja kan göra fast ja behöver assistanns o så.
Citera
2008-08-28, 00:05
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:

Hehe inte bara det, hon kan ibland inte andas så hon behöver ha på sig någon sorts gasmask då, och varje gång hon sover behöver hon den med. Sedan sa hon nått om att hon inte kan ligga riktigt utan måste ligga på snedden elr liknande? Och hon kan ju inte bajsa riktigt, utan behöver ha någon blöja antar jag som andra får ta hand om. Riktigt "liv" det du

Föresten Malin så säger ingen att du kommer dö om några månader eller år och menar det. Dom säger det bara för att du ska förstå det allvarliga och försöka göra något åt det så fort du kan. Går du ner i normal vikt nu t.ex kan du leva längre än om du skulle gå ner till normal vikt om säg ett par år. För dina organ måste nog jobba en hel del när du väger som du gör, och det är väl dom snarare än du som har en livslängd. Som batterier ungefär. Sedan så kan man väl säga att OM du dör innan du fyllt 40, så har du förlorat halva livet pga att du föredrog att onyttigt.
Citera
2008-08-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
Hehe inte bara det, hon kan ibland inte andas så hon behöver ha på sig någon sorts gasmask då, och varje gång hon sover behöver hon den med. Sedan sa hon nått om att hon inte kan ligga riktigt utan måste ligga på snedden elr liknande? Och hon kan ju inte bajsa riktigt, utan behöver ha någon blöja antar jag som andra får ta hand om. Riktigt "liv" det du

Föresten Malin så säger ingen att du kommer dö om några månader eller år och menar det. Dom säger det bara för att du ska förstå det allvarliga och försöka göra något åt det så fort du kan. Går du ner i normal vikt nu t.ex kan du leva längre än om du skulle gå ner till normal vikt om säg ett par år. För dina organ måste nog jobba en hel del när du väger som du gör, och det är väl dom snarare än du som har en livslängd. Som batterier ungefär. Sedan så kan man väl säga att OM du dör innan du fyllt 40, så har du förlorat halva livet pga att du föredrog att onyttigt.

Ja ja har andningsmask men bara när ja sover eller blir andfådd o så. O ja sitter oftast upp eller halvligger (o inte på snedden eller så). Men de är ingen som vet att ja ska dö innan vare sej 40, 50 eller 60. Ja förstår själv att ja kanske inte blir 80 eller så för visst är de påfrestningar på kroppen o ha mycke övervikt men änn så länge så är de ok
Citera
2008-08-28, 00:10
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk

Synd att hon vant sig vid det, och nöjer sig med det. Hon hade kunnat haft ett ordentligt liv där hon faktiskt skulle kunna uppleva världen om hon bara gjort vad som krävs.

Men istället väljer hon att ligga och inte kunna röra sig, skita på sig så andra får tvätta henne.

Jag vet inte riktigt om jag tycker synd om henne, eller om jag äcklas
Citera
2008-08-28, 00:28
Medlem
Citat:
Synd att hon vant sig vid det, och nöjer sig med det. Hon hade kunnat haft ett ordentligt liv där hon faktiskt skulle kunna uppleva världen om hon bara gjort vad som krävs.

Men istället väljer hon att ligga och inte kunna röra sig, skita på sig så andra får tvätta henne.

Jag vet inte riktigt om jag tycker synd om henne, eller om jag äcklas

Ja kan förstå att de är svvårt för dej o fatta hur de är att ha mitt handikapp men du behöver väll inte heller äcklas av de fär de är ju inget du lider av.
Citera
2008-08-28, 00:31
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ja kan förstå att de är svvårt för dej o fatta hur de är att ha mitt handikapp men du behöver väll inte heller äcklas av de fär de är ju inget du lider av.

Jag tycker synd om dig, medkänsla heter det. Kan känna lite sorg när man ser andra medmänniskor lida
Citera
2008-08-28, 00:36
Medlem
Citat:
Jag tycker synd om dig, medkänsla heter det. Kan känna lite sorg när man ser andra medmänniskor lida

Tack vännen men ja vill inte att folk ska tycka synd om mej utan bara respektera mej för den ja är.
Citera
2008-08-28, 00:41
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Tack vännen men ja vill inte att folk ska tycka synd om mej utan bara respektera mej för den ja är.

Självklart ska folk respektera dig för den du är, men du förstår väl ändå att folk tycker synd om dig?

Jag tycker synd om rullstolsburna, men jag respekterar dom fortfarande som människor
Citera
2008-08-28, 00:45
Medlem
Citat:
Självklart ska folk respektera dig för den du är, men du förstår väl ändå att folk tycker synd om dig?

Jag tycker synd om rullstolsburna, men jag respekterar dom fortfarande som människor
Ok då säjjer ja tack för omtanken.
Citera
2008-08-28, 01:28
Medlem
Eomins avatar
Citat:
Mm, de är de do sakt till mej med att de inte alls är säkert att de ens skulle hjälpa med operation.

Om du hade haft en defekt i något centra i hjärnan som gör att du inte känner mättnadskänsla så hade de vägrat utföra operationen för då hade du troligen spräckt magsäcken då den blev mindre. Om dom sagt till dig att det troligen inte skulle hjälpa så har du för det första troligen ingen hjärnskada och sedan så hjälper som sagt operation 99/100 av alla som är överviktiga och då spelar det ingen roll hur stora de är så det borde dom inte ha sagt om de hade en enda aning om vad de sysslar med...
Citera
2008-08-28, 01:33
Medlem
Eomins avatar
Ja du Malin, det finns ingen anledning att håna dig som många gjort i den här diskussionen. Men jag tycker mycket av det som skrivs rimmar illa. Om du väger över 200 kg borde läkarna ha satt in större insatser eftersom det faktiskt är så att du svävar i livsfara. Iom syrgasmasken så klarar tydligen inte ditt hjärta och dina lungor av att för egen maskin syresätta ditt blod längre. Det är bara en tidsfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in