2008-08-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
Hon ska ju inte gå ner lika snabbt som vanliga om hon har problem på ämnesomsättningen, men visst ska det gå mer än 1kg, och det gjorde hon enligt hennes första inlägg om det. Där sa hon att hon gick ner 5kg, nu blev det på något sätt 1kg ??? Förmodligen var det ganska normal viktnedgång men för segt för henne som föredrar att käka pizzor med oboy till heh. Sedan kan det iofs vart en dålig diet, ja menar, tydligen ska dom ha inkluderat coca cola i dieten... Vilket kanske inte är det smartaste för någon som har sådant sug för socker att teasa med cola

Men i slutändan spelar det ingen roll, om hon kan gå ner i vikt betyder det att hon valde att gå upp i så mycket att hon blev sängsbunden, för man födds knappast sängsbunden utan det tar ett tag, och det är inte så att man vaknar upp en dag och märker ooops 200+ kg över dagen
Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att Malin har bristande motivation att gå ned i vikt. Hon skulle behöva en GB för att gå ned i vikt på allvar, men nu när en diet och alternativa metoder bara får henne att minska några kilo på ett halvår så gör inte det tillräckligt stor skillnad för att motivationen ska stärkas. Men det är nog bara Malin själv som kan svara på hur det ligger till.

Nåväl, låt oss sluta diskutera Malin tills hon återvänt till tråden.
Senast redigerad av namram 2008-08-18 kl. 01:23.
Citera
2008-08-18, 02:04
Medlem
miles392s avatar
Jag vill fortfarande se en bild på Malin Hon kan ju censurera ansiktet om hon inte vill att vi ska se det. Sen skulle jag gärna få reda på hennes ungefärliga vikt (hon har ju redan i praktiken erkänt att hon väger minst 250kilo).
Citera
2008-08-18, 02:17
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
Ja avbröt den inte o ja gick ner men bara nått enstaka kilo så de var inget som fungerade ju.
Sluta att äta bara. Boja dig i sängen, lås dörren, bunkra upp med vatten och vitaminer.

Du kommer knappast dö på några veckor med dina fettreserver.
Citera
2008-08-18, 02:32
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
nu när en diet och alternativa metoder bara får henne att minska några kilo på ett halvår så gör inte det tillräckligt stor skillnad för att motivationen ska stärkas.

Du inser att detta beror på att Malin fuskar och inte följer en tillräckligt strikt diet? En VLCD-kur där hon äter ~400kcal/dag genererar minst en viktnedgång på över ett halv kilo i månaden. Detta kräver viljan från Malins sida, något som uppenbarligen saknas.
Senast redigerad av Aimbert 2008-08-18 kl. 02:41.
Citera
2008-08-18, 06:32
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
... Få dina faktan rätt innan du svarar som en gimp

Hon snackar massa skit i alla trådar om övervikt, där hon hela tiden skyller ifrån sin fetma till sin ämnesomsättning och mättnadscentrum, ÄVEN fast hon har skrivit att hon har testat dieter förut men det gick för SAKTA så hon sluta med det

Och ja, jag är frustrerad över henne. För hon kör samma bortförklaring varje gång vilket får personer med övervikt att se ut som idioter. Angående hennes intelligens så kan det diskuteras, när hon skyller på gener och sedan trycker i sig en pizza när hon är sängsbunden.......
Gimp?

Om man har ett abnormalt psyke så fungerar inga dieter i hela världen. Suget att äta blev får stort. Det måste Du väl ändå hålla med om?
Citera
2008-08-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Ok. Har läkarna sagt något om framtiden? Finns det några planer för andra metoder för att få dig att gå ned i vikt?

Nej dom säjjer att ja inte är rehab-bar så dom låter mej vara men vårdcentralen kommer hit då o då o tar prover o så för att se att ja får rät mängd medecin o så.
Citera
2008-08-18, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Jag gillar speciellt att malin197092 inte inser att hennes pension måste arbetas ihop av andra människor. Vidare lär hon ha diverse bidrag för bostaden, mediciner och dylikt, samt inte minst en personlig assistent.

Med andra ord är dessa feta kvinnor en belastning för samhället. Herregud, till och med en illegal invandrare som svartjobbar på en pizzeria bidrar med mer till samhället och välfärden. Jag sörjer inte dessa feta kvinnors förtida död.

De är väll klart ja förstår att de kostar pengar för samhället att ja är handikappad med pensionen o så, men ja får betala både för min personliga assistennt o hemtjänsten. Övriga hjälpmedel har ja fått, men ja får inte allt om du nu trodde de.
Citera
2008-08-18, 10:03
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
De är väll klart ja förstår att de kostar pengar för samhället att ja är handikappad med pensionen o så, men ja får betala både för min personliga assistennt o hemtjänsten. Övriga hjälpmedel har ja fått, men ja får inte allt om du nu trodde de.
Men förstår du inte?
Har du en egen förmögenhet du betalar din vård med?
Eller är det sjukpensionen?
Oavsett om det är ett bidrag eller sjukförsäkring som löser ut så är det vi skattebetalare / premiebetalande som ser till att du är vid liv.
Citera
2008-08-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Men förstår du inte?
Har du en egen förmögenhet du betalar din vård med?
Eller är det sjukpensionen?
Oavsett om det är ett bidrag eller sjukförsäkring som löser ut så är det vi skattebetalare / premiebetalande som ser till att du är vid liv.

DE gör ja ju med min pension, ja har ingen förmögenhet heller.
Citera
2008-08-18, 11:07
Medlem
Citat:

Kostnaden för personlig assistans och hjälpmedel, samt hemtjänsttimmar står samhället för. Personlig assistans och hemtjänst kostar staten ca 300 kr/timme, och vad dina liftar och hjälpmedel kostar vågar jag int ens tänka på.
Om du har hemtjänst och assistenter säg 10 timmar per dygn så blir det en ansenlig summa varje år. Om du sedan dessutom har nattinsatser så kostar det ännu mer.
Citera
2008-08-18, 11:25
Bannlyst
Vet att jag lovad hålla mig borta från tråden men.....

Det är en sak jag inte fått svar på i den andra tråden och jag har frågat rätt så några gånger nu, men hoppas väl in i det sista att den kan bli besvarad?

Kan du inte jobba hemifrån? genom datorn eller via telefon. Det finns fakiskt en del att syssla med hemma också!
Så kanske ditt liv känns lite mer meningsfullt och du tom blir motiverad att kämpa dig ner till rörlighet igen?
Vem vet du kanske blir riktigt rik? för du har ju ändå inget annat att göra direkt förutom tv`n då.

För ditt påstående om att du minsan betalar din vård själv (med statlig pension) den håller inte, för jag gissar på att du aldrig haft ett arbete?
Senast redigerad av TrollKungen 2008-08-18 kl. 11:28.
Citera
2008-08-18, 11:45
Medlem
Heja Malin

Jag tycker Malin verkar ha gjort det bästa av sitt liv nu när det blitt som det blitt. Hon är aktiv och lärt sig internet. Hon har haft en kille. Hon deppar iaf inte ihop trots att hon är sängbunden. Stå på dig Malin!

Kramisar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in