2008-08-17, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OGOL
Okej då Malin, kan du svara på en enkel fråga?
I genomsnitt, hur ofta äter du pizza... säg på en månad?
Bespara mig krypterade svar a la "då o då", "nån gång o så", "händer väl o så". Jag vill ha siffror!
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
Ja äter pizza då o då. De kan bli flera gånger en vecka o sen kan de gå flera veckor med mellan gångerna.

. . .

Vi tackar Malin för det detaljerade svaret.

Är väl ändå mitt fel som ställer sådana krav på dig...det är ju faktiskt en hård matematisk prövning att dra ett genomsnitt.

HUR SER EN VANLIG MÅNAD UT? 3 PIZZOR? 7 PIZZOR? MER?
Citera
2008-08-17, 14:15
Medlem
Citat:
. . .

Är väl ändå mitt fel som ställer sådana krav på dig...det är ju faktiskt en hård matematisk prövning att dra ett genomsnitt.

Ursäkta men ja brukar inte räkna dom. Men den här veckan är de två gånger ja ätit pizza.
Citera
2008-08-17, 14:18
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursäkta men ja brukar inte räkna dom. Men den här veckan är de två gånger ja ätit pizza.

Har jag uppfattat situationen rätt om jag tror att du har en såpass grav övervikt att du knappt kan ta dig ur sängen? Vad väger du? Hur gammal är du? Har du några planer på att ändra din livssituation?
Citera
2008-08-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Har jag uppfattat situationen rätt om jag tror att du har en såpass grav övervikt att du knappt kan ta dig ur sängen? Vad väger du? Hur gammal är du? Har du några planer på att ändra din livssituation?

Ja är helt sängbunden så du vet o ja har vart de i ett antal år nu. J a har fel på min ämnesomsättning o på mitt mättnadscentrum så de är därför ja blitt så hgär. Vill inte säjja här va ja väger o vet inte de exakt heller. Ja är 33 år.
Citera
2008-08-17, 14:39
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
J a har fel på min ämnesomsättning o på mitt mättnadscentrum så de är därför ja blitt så hgär.

Men ge dig för fan! Det är DU som har gjort att det blivit som det är, inte din javla ämnesomsättning eller mättnadscentrum. DU har valt att trycka i dig pizzor och annat skit, och inte röra dig bra.

Fel på ämnesomsättning och mättnadscentrum är ingen javla orsak till att man blir fel, ENDAST orsak till att man har SVÅRT att hålla vikt. Men det betyder fan inte att det omöjligt om DU hade viljan att hålla dig ifrån pizzor/<insert food of choice> och motionerat istället för att suttit hemma och frossa. Och det värsta är att du fortfarande kan gå ner i vikt men du "orkar inte med dieter".....................!!!!

Du är en av orsakerna att folk med övervikt får ett dåligt namn, speciellt med dina bortförklaringar Dessutom är du väldigt dum som säger att du "hyfsat frisk" när du är sängsbunden va fan
Citera
2008-08-17, 14:44
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ja är helt sängbunden så du vet o ja har vart de i ett antal år nu. J a har fel på min ämnesomsättning o på mitt mättnadscentrum så de är därför ja blitt så hgär. Vill inte säjja här va ja väger o vet inte de exakt heller. Ja är 33 år.

Visst, men det är fortfarande kcal in - kcal ut som gäller. Bara dina organ kostar cirka 1000kcal/dag att underhålla. Sen så ligger du ju inte bara i koma hela dagarna, så då ökar förbränningen ytterligare lite.
Hade du då gått på en VLCD-kur hade du de facto tappat i vikt, även om priset är att då får gå hungrig. Men vinsten är ju ofantligt mycket större.
Jag vet ju vad jag hade gjort i din situation.
Citera
2008-08-17, 14:44
Medlem
Citat:

Du har inte dåligt samvete för att du ligger och göder din kropp med gratispizzor, gratis internet och får gratis sjukvård medan andra arbetar för att ge dig allt det där?
Citera
2008-08-17, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
Men ge dig för fan! Det är DU som har gjort att det blivit som det är, inte din javla ämnesomsättning eller mättnadscentrum. DU har valt att trycka i dig pizzor och annat skit, och inte röra dig bra.

Fel på ämnesomsättning och mättnadscentrum är ingen javla orsak till att man blir fel, ENDAST orsak till att man har SVÅRT att hålla vikt. Men det betyder fan inte att det omöjligt om DU hade viljan att hålla dig ifrån pizzor/<insert food of choice> och motionerat istället för att suttit hemma och frossa. Och det värsta är att du fortfarande kan gå ner i vikt men du "orkar inte med dieter".....................!!!!

Du är en av orsakerna att folk med övervikt får ett dåligt namn, speciellt med dina bortförklaringar Dessutom är du väldigt dum som säger att du "hyfsat frisk" när du är sängsbunden va fan

Ja har alldrig sakt att ja inte "orkar med dieter" utan bara att dom tyvärr alldrig har hjälpt mej o så. O ja skyller inte på nånn annan att ja är överviktig heller. DE ja menar med "hyfsat frisk" är att ja har ganska ok värden o så. Många får många andra problem med dåliga värden o så pga övervikt men ja har hittills klarat mej rätt ok o slipper äta många medeciner o så.
Citera
2008-08-17, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ypp
Du har inte dåligt samvete för att du ligger och göder din kropp med gratispizzor, gratis internet och får gratis sjukvård medan andra arbetar för att ge dig allt det där?

Vaddå gratis. Ja får betala för de precis på samma sätt som alla andra ju.
Citera
2008-08-17, 14:48
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Vaddå gratis. Ja får betala för de precis på samma sätt som alla andra ju.

Han åsyftade nog att du (antagligen) lever på bidrag. Således tycker han inte att det är per se dina pengar.

Citat:
Ja har alldrig sakt att ja inte "orkar med dieter" utan bara att dom tyvärr alldrig har hjälpt mej o så.

Du är ingen undantag från fysikens grundlagar.
Citera
2008-08-17, 15:00
Bannlyst
Citat:
. . .

Följdfrågan lyder: Hur många pizzor åt gången då? (familje-modeller räknas X4)

Sen undrar jag hur tråden som handlade om världens fetaste kvinna helt plötligt kom att handla om malin? som inte ens orkar radera bokstäver hon råkat "slinta" dit? vilket säger en del!

-Nå? är malin prospekt på titeln som världens fetaste eller är vi kört tråden helt Off-T nu?
Citera
2008-08-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Han åsyftade nog att du (antagligen) lever på bidrag. Således tycker han inte att det är per se dina pengar.

Ja har inga bidrag utan bara min pension. Sen har ja lite pengar med som kommer från nåra olika stiftelser som ja fått hjälp o söka, men de är inga bidrag eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in