2008-07-02, 14:20
Medlem
GreenStuffs avatar
Kommer inte ihåg om jag postat detta förut men i alla fall; Willys egna märke konnkurrerar med Gilles kakor & tillverkar kopier på bondkakor osv (tänker då på de större vita papp kartongerna) & efter att ha köpt ett par olika varianter av Willys märke (samma som säljs i Hemköp men under Hemköps logga) så är mitt uppfattning att kopian är helkass! Småkakorna har fel konsistens & smaken är inte heller tillfredställande jämfört med Gilles.
Citera
2008-07-04, 18:13
Medlem
Pihraijas avatar
Vet inte om det är Willys eller Eldorado, men deras pumpakärnor är förbannat goda
Citera
2008-07-08, 14:35
Medlem
Teodoras avatar
Allt jag har provat har varit likvärdigt med märkesvarorna. Det enda undantaget är Willys chokladpudding. Den smakar kartong och är helt vidrig.
Citera
2008-08-12, 09:31
Medlem
Arbetarbroders avatar
Sorry, blev en dubbelpost
Senast redigerad av Arbetarbroder 2008-08-12 kl. 09:39.
Citera
2008-08-12, 09:36
Medlem
Arbetarbroders avatar
Det där är intressant!
Prisskilnaden på Willys och Hemköp är ju extrem. Hemköp överlag har prisnivå som är bland den högsta i Sverige medans Willys är helt tvärtom.
Axfood har verkligen satsat på att skilja på sina två olika livsmedelsbutiker om man jämför med ICA och COOP som man alltid har företagsnamnet med, typ ICA Nära, ICA Kvantum, ICA Maxi och så vidare.

Många av den äldre generationen som jag känner ser Hemköps märken som väldigt trovärdiga och med hög kvalité.. och sånna här saker kan ju pensionärer, och detta måste ju betyda att Willys egna märken också borde ha en väldigt hög kvalité då det är samma produkter.
Jag litar mer på Willys egna varor nu än vad jag gör på ICA, men de kan bero på att jag ser hela ICA som en jävla fuskaffär som endast bryr sig om maximal vinst.

Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Hemskt vad bra rykte eldorado/willys fick nu jämfört med "Lidl-tråden." Borde nog handla där lite oftare! Tur ni FB:are är ärliga.
Heheh, jag påverkas med av det, mer än alla reklamfilmer. Är man grönad på Flashback så är det bra skit
Citera
2008-08-12, 23:06
Medlem
Laktostolerants avatar
Stora vita bönor på burk.

http://www.icakuriren.se/ArticlePage...4/minitest.pdf
Citera
2008-08-12, 23:18
Medlem
mahouss avatar
det är stor skillnad på priser, men det beror på många faktorer, bla storleken på butikerna, ALLA WILLYS är större, och omsätter mer än alla hemköp, de beställer in betydligt större partier. Men sen ligger ofta hemköp i lokala belägenheter, dvs dyrare hyror = dyrare priser, så är det med nästan allt, ni ser f,ex inga IKEA, WILLYS, Hornbach etc i små köpcentrum, men ni ser ICA nära, lokala brädgårdar eller små desigaffärer, men det betalar nog lika mycket i hyra, men får enbart plats med 1 hundradels av varorna.... lite off topic, men såg att några irriterade sig på priset...
Citera
2008-08-13, 05:17
Medlem
Willys egna wienerkorv är FANTASTISK!

Citera
2008-08-13, 05:55
Bannlyst
Willys pannkakor
Citera
2008-08-13, 07:00
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermhare
den är god men ännu godare är euro shopper choklad med nötter, kostar runt 4-5kr? Euro Shopper choklad ska nog finnas i Ica och troligen i konsum vid godishyllan.. Godare än Marabou standard/orginal.
Euroshopper är ICAs lågprismärke och finnas alltså endast hos ICA.
Konsums motsvarighet är X-tra.

On Topic:Willys Konjaksmedvurst(den svarta)
Citera
2008-08-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
För de första, jag hoppas inte det finns en sånhär tråd. Risken är rätt stor, och om det finns: SORRY! Lås denna! (har sökt!)

Hursomhelst...
Jag hör ibland folk prata om Willys egna varor, alltså av varumärket "Willys", och hur folk hittar sina fina guldkorn för bra priser. Hela Willys-kedjan är helt okej priser och produkter från det egna märket har jävligt schyssta priser, oftast.

Så jag tänkte vi kunde samla lite tips i den här tråden.
Willys har ju mer än mat så om det finns andra produkter än just livsmedel som är värt att tipsa om så hoppas jag det är okej för moderatorerna.

Som Trådskapare tillhör de god sed att börja, men tyvärr så är jag inte så van på Willys sortiment.. Men de har en helt vanlig apelsinjuice för 10 spänn som smakar väldigt fint, och 10 spänn är billigt!
Även Willys egna version av RissiFrutti, under namnet "I Mellan Åt" är väldigt fin.

Har ni hittat andra fynd från Willys sortiment, tipsa här! (även gärna varningar från sunkiga Willys-produkter)

På tal om "småmärken" så bör du titta lite på Eldorado samt Euro shopper och pride från öb.

på tal om Willeys : så tror jag de säljer bra kaffefilter om jag inte minns fel
Citera
2008-08-13, 20:10
Medlem
Husqyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeZZeR
På tal om "småmärken" så bör du titta lite på Eldorado samt Euro shopper och pride från öb.

på tal om Willeys : så tror jag de säljer bra kaffefilter om jag inte minns fel

Vet du vad för storlek det var på filtren o pris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in