2008-01-23, 01:41
Medlem
Arbetarbroders avatar
För de första, jag hoppas inte det finns en sånhär tråd. Risken är rätt stor, och om det finns: SORRY! Lås denna! (har sökt!)

Hursomhelst...
Jag hör ibland folk prata om Willys egna varor, alltså av varumärket "Willys", och hur folk hittar sina fina guldkorn för bra priser. Hela Willys-kedjan är helt okej priser och produkter från det egna märket har jävligt schyssta priser, oftast.

Så jag tänkte vi kunde samla lite tips i den här tråden.
Willys har ju mer än mat så om det finns andra produkter än just livsmedel som är värt att tipsa om så hoppas jag det är okej för moderatorerna.

Som Trådskapare tillhör de god sed att börja, men tyvärr så är jag inte så van på Willys sortiment.. Men de har en helt vanlig apelsinjuice för 10 spänn som smakar väldigt fint, och 10 spänn är billigt!
Även Willys egna version av RissiFrutti, under namnet "I Mellan Åt" är väldigt fin.

Har ni hittat andra fynd från Willys sortiment, tipsa här! (även gärna varningar från sunkiga Willys-produkter)
Citera
2008-01-23, 06:50
Medlem
Dengues avatar
Burkmajs

Köpte ett tre-pack med små burkar med majskorn men när jag öppnade första burken var det mögel i hela burken.
Hade inte ork att gå tillbaka och klaga.
Citera
2008-01-23, 07:10
Medlem
Många av Willys egna sortiment är samma som Hemköp, fast förpackade olika. Köpte ostkaka på Hemköp en gång, och ett par dagar senare bjuder mormor på ostkaka. Döm av min förvåning när det smakar exakt likadant. Frågar var hon köpt den och får Willys till svar. Förpackingen är av samma form fast texten och bilderna är olika. På Willys kostade den runt 15 kronor och på Hemköp 28.90
Citera
2008-01-23, 10:26
Medlem
finkelzvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legatoz
Många av Willys egna sortiment är samma som Hemköp, fast förpackade olika. Köpte ostkaka på Hemköp en gång, och ett par dagar senare bjuder mormor på ostkaka. Döm av min förvåning när det smakar exakt likadant. Frågar var hon köpt den och får Willys till svar. Förpackingen är av samma form fast texten och bilderna är olika. På Willys kostade den runt 15 kronor och på Hemköp 28.90

Rätt vanligt, samma med willys, coop och ica här Exakt likadana förpackning och innehåll, förutom texten på förpackningen
Citera
2008-01-23, 17:20
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Eldorado sockerdricka är god. Smakar som sockerdrickan gjorde när man var liten. Inte så mycket socker i den tror jag.
Citera
2008-01-23, 19:15
Medlem
0U812s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaargh! condor!
Eldorado sockerdricka är god. Smakar som sockerdrickan gjorde när man var liten. Inte så mycket socker i den tror jag.
Är det inte taskigt med kolsyra i den? Det är ett intryck jag fått av annan "budgetläsk"!
Citera
2008-01-23, 19:22
Medlem
DenLedes avatar
Willys färdiga köttbullar är helt ok.
Citera
2008-01-23, 20:00
Medlem
Anroras avatar
Deras egna pastasåser är väldigt goda.
Citera
2008-01-23, 23:06
Medlem
Citat:

Willy och Hemköp är samma kedja som ägs av Axfood, så det är i grund och botten samma varor när det är willys/hemköps egna varor.
Citera
2008-01-23, 23:27
Medlem
cascans avatar
Citat:

Det är väl som GH säger Hitler lever och mår bra tack vare hemköp
Citera
2008-01-23, 23:51
Medlem
Rubzs avatar
Deras kräm är rätt bra också
Citera
2008-01-24, 07:28
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0U812
Är det inte taskigt med kolsyra i den? Det är ett intryck jag fått av annan "budgetläsk"!

Inte vad jag minns iaf. Kolsyran borde inte vara så dyr att billigare märken väljer att spara in på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in