2010-07-23, 23:34
Medlem
Kent provocerar mig p ga att varenda jävla låt... Vänta nu. En låt har dom ju gjort. Exakt så det låter, allt är förfan likadant. Sen det där med låtsaskänslor som nån skrev tidigare, instämmer helt och hållet, om man vill ha ångest och allt det där så finns det så mkt annat som är 1000 ggr bättre.
Citera
2010-07-24, 00:02
Medlem
Mina favoriter får väl bli:
Glasäpplen
Skisser för sommaren
Ärlighet Respekt Kärlek
Varje gång du möter min blick

Mest förvånad av att jag ens börjat lyssna på Kent. Avskydde detta band som pesten innan. Kändes mest som ett "cutcut"-band för 14-åriga flickor. Man kanske har blivit klokare...eller kanske tvärtom?
Citera
2010-07-24, 01:07
Medlem
solid302s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackTheSkye
Kent provocerar mig p ga att varenda jävla låt... Vänta nu. En låt har dom ju gjort. Exakt så det låter, allt är förfan likadant. Sen det där med låtsaskänslor som nån skrev tidigare, instämmer helt och hållet, om man vill ha ångest och allt det där så finns det så mkt annat som är 1000 ggr bättre.
Jag kom också ihåg när jag var så här naiv.
Citera
2010-07-24, 02:11
Medlem
Shardis avatar
Kent utstrålar 100% omanlighet... Deras budskap är oseriösa och musiken låter som emo-trams. Man kan helt enkelt inte identifiera sig med deras musik och budskap på något som helst plan, som kille i allmänhet.
Citera
2010-07-24, 09:34
Medlem
Kesslers avatar
Då, tänk gamla klassiker som typ "mannen i den vita hatten" de gör inte sån musik längre. Nu är det synth och skit.
Citera
2010-07-25, 13:29
Medlem
E-peniss avatar
Själv älskar jag kent, men hur de kan vara bögiga förstår jag inte.
Liksom, jag tycker helt enkelt musiken de gör är av toppklass, och än så länge har jag inte hört en enda skiva med enbart kassa låtar.
Speciellt V&A, den skivan är fenomenal enligt mig.
Men i min krets anses inte kent precis "bögiga", utan mer "pretentiös-emo-wannabe" typ.
Och ja, jag känner betydligt mer tjejer som gillar kent än vad jag känner killar, men vad har det med bögighet och göra egentligen?
Citera
2010-07-25, 13:31
Medlem
Cojoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shardi
Kent utstrålar 100% omanlighet... Deras budskap är oseriösa och musiken låter som emo-trams. Man kan helt enkelt inte identifiera sig med deras musik och budskap på något som helst plan, som kille i allmänhet.

Håller med till 100%, det enda catchiga Kent har gjort är den där visselrefrängen i en låt som spelas saftigt om och om igen, och det är fan så man skäms över att man visslar med i den ...
Citera
2010-07-25, 13:44
Medlem
E-peniss avatar
Vill hålla med någon annan snubbe här, jag tycker att Vapen & Ammunition är hur bra som helst, men jag tycker också om En Plats I Solen riktigt mycket, och även alla album där i mellan
Men Socker kommer dock alltid vara min favorit, tror jag i alla fall.
Citera
2010-07-25, 16:32
Medlem
Samwises avatar
Det är inget som provocerar mig, det är bara så att jag inte gillar Kent, jag tycker bandet inte ger något och de brinner inte för mig, det är viktigaste när jag lyssnar på musik. Självfallet önskar jag att jag gillade band såsom;Kent, Iron Maiden och Metallica, just för de gör stora konserter ofta, hängivna fans som ger allt osv, men man kan inte tvingas sig på viss musik.
Jag väljer väl istället att lyssna på Broder Daniel, som för mig är/var mycket mer intressanta som musiker men framförallt som band.
Citera
2010-07-25, 17:00
Hatar inte Kent, men har aldrig varit och kommer aldrig bli ett stort fan av dem. Spontant känns det som rockmusik för folk som inte gillar rock egentligen. Texterna är mest en massa ordbajseri. Men några guldkorn har de.
Citera
2010-07-25, 17:40
Medlem
Kleinbeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Då, tänk gamla klassiker som typ "mannen i den vita hatten" de gör inte sån musik längre. Nu är det synth och skit.
Gamla klassiker? den kom 2005, så, nog finns det bättre exempel på gamla klassiker än den, typ, 747
Citera
2010-07-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlpe
Kent har för mig varit ett band vars skivor har varit värda att köpa. Ända tills senaste tiden. Tillbaka till samtiden vart vändpunkten för mig, endast ett fåtal bra låtar utöver basshunter remixerna. Dom släppte en ny singel för ett tag sedan "Töntarna". Hoppades verkligen på att de skulle falla tillbaka lite mer åt sin gamla stil. Men vad tycker ni? Ni som faktiskt inte tycker att Kent är/var skit? Är det bättre att modernisera musiken eller hålla sig kvar i det man gjort så bra?

Jag tycker att om man kan blanda det gamla med det nya så kommer det innebära succé!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in