2004-07-14, 11:28
Medlem
GucKishs avatar
tog LÅNG tid innan jag erkände för mig själv att Kent är ett bra band.
inte-gå-på-konserterna-och-börja-förfölja-medlemmarna-i-clowndräkt-bra men hysat.
Citera
2004-07-14, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GucKish
tog LÅNG tid innan jag erkände för mig själv att Kent är ett bra band.
inte-gå-på-konserterna-och-börja-förfölja-medlemmarna-i-clowndräkt-bra men hysat.

Samma här.. jag upptäckte om jag var på Kalasturnéen 2002 och stod och väntade på att Thåström skulle äntra scenen.. då fattade jag plötsligt att "Fan.. dom är inte så dumma ändå".. sen började jag lyssna lite mer.. och lite mer.. dom har gjort en den guld.. som t ex "747', "Kräm", "Socker" och "Elite" etc.
Citera
2004-07-15, 00:53
Medlem
fabs avatar
Det är roligare att se målarfärg torka än att lyssna på Kent.
Citera
2004-07-15, 21:56
Medlem
jeffrey_ds avatar
Får ett hängivet icke 14 år men väl 28 år gammalt och icke självmordsbenäget kent-fan tycka till? Jag lyssnar på Kent (främst Isola och Verkligen) om inte varje dag så i varje fall 5 dagar i veckan. Jag började lyssna på dem under en period i mitt liv då jag hade några stora och svåra beslut att fatta. Jocke Berg hade en magisk förmåga att sätta ord på känslor och tankar som jag hade svårt att själv formulera och jag fann stöd i att lyssna på dem – och gör så fortfarande. Håller med om att det kanske inte är lätt att varken höra eller förstå vad Jocke Berg sjunger första gången man hör en Kent-låt, det krävs några lyssningar. Jag vill inte påstå att jag har tolkat varje textrad exakt så som Jocke Berg tänkte när han skrev den, men vad gör det då? It's in the eyes of the beholder...... Personligen anser jag att det är mer spännande och givande så. Vill man inte få ut något av musik?

Förresten: om jag skulle rekommendera en enda låt med Kent får det bli "Utan dina andetag". Det kan inte finnas någon som inte känner igen sig i den
Citera
2007-11-27, 00:06
Medlem
minuts avatar
Kent stjäl?

Har alltid hört att kent stjäl saker och ting ur andras låtar.
Men inte vad.
Någon som vet mer om detta?
Citera
2007-11-27, 00:16
Medlem
Zwerchstands avatar
De har nämnts några gånger i tråden låtstölder.
Citera
2007-11-27, 00:25
Medlem
minuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
De har nämnts några gånger i tråden låtstölder.

U2 - With or without you -> Kent - 747 , galet! Slående lika.
Citera
2007-11-27, 01:10
Medlem
Curleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minut
U2 - With or without you -> Kent - 747 , galet! Slående lika.

nja så likt vet jag väl inte
Citera
2007-11-27, 01:48
Medlem
lazerkatts avatar
Sångaren har iallafall stulit rösten från valfri femårigt barn som tjuter efter glass på ica
Citera
2007-11-27, 10:13
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazerkatt
Sångaren har iallafall stulit rösten från valfri femårigt barn som tjuter efter glass på ica
HAHA! Jag gillar Jocke Berg men du fick mig ändå att skratta
Citera
2007-11-27, 10:31
Medlem
Suicide Nations avatar
Första gitarren som drar igång i En Himmelsk Drog är ju rippad rakt av från Das Model med Kraftwerk.
Citera
2007-11-27, 10:59
Medlem
gomans avatar
Kärleken Väntar - Fade To Grey m. Visage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in