Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Jahapp, då kan väl reklambyråerna bara stänga dörren och säga tack och adjö. Finns redan så mycket och tillräckligt för ögat att fästa blicken vid... Eller hur tänkte du nu? Alla vet att reklam och dylikt är viktigt. Det handlar även om det undermedvetna. Har man sedan etablerat en viss närvaro i ett område med andra klistermärken som har budskap, torgmöten, informationsspridning.. Hela paketet. Då agerar dessa klistermärken, inte enbart göra staden lite snyggare förstås, att även fastställa närvaro och påverka ännu mer.
Kan du inte grundläggande logik och tänka lite djupare, kan jag förstå att du är en röding.
"Establish a group responsible for writing slogans on the walls". Så skrev användaren Funf-Krauter här ovan. Problemet är att det i detta fall inte etableras någon ansvarig grupp. Det etableras bara en symbol. Men en av de mest grundläggande sakerna i visuell kommunikation stavas a v s ä n d a r e. Vem är avsändaren? Ingen vet i detta fall. Ni själva vet. Och ev sympatisörer. Men ingen annan fattar ett smack. Tyrrunan är ju, satt i de där färgerna, heller inte särskilt uppseendeväckande varpå chansen är ganska stor att den enbart swom bild kommer drunkna i intrycksbruset och människor kommer glömma bort dem.
Sen är det ju givetvis också en black om foten att ni är nazister. Det spelar ju föga roll hur mycket ni än arbetar in tyrrunan i folks medvetanden så länge ni är nazister. Folk kommer förakta er vilka klistermärken ni än trycker upp.
Det här var nog ett av de sämre jag sett. Jämte "Befria dig" och siluetten av ett huvud. Alla ni hattar vet ju vilket jag menar. Det är det töntigaste jag någonsin sett. Som att en 14-åring gjort det.