2013-03-16, 23:08
Medlem
IngenKommentars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Kolla videoklippet i Aftonbladets artikel. Solklart flera som ger sig på en:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16431416.ab

Aftonbladet bekräftar nationalisternas version. Det hölls en motdemo:

Jag kan inte se att Aftonbladets artikel skulle vara vinklad, den heller.

Du ser alltså inte att den explicit visar slutskedet på en konfrontation. Jävlar vad Sjögren kommer att gå loss. Bara att åberopa nödvändighet till nödvärn mot den pöblen så är saken biff.

Jösses vad judemedia börjar bli desperat.
Citera
2013-03-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKommentar
Du ser alltså inte att den explicit visar slutskedet på en konfrontation. Jävlar vad Sjögren kommer att gå loss. Bara att åberopa nödvändighet till nödvärn mot den pöblen så är saken biff.

Jösses vad judemedia börjar bli desperat.

Ja, och? Flera personer ger sig på en. Skulle AB gett fan i att skriva om det för att vidoen fångar slutskedet, eller hur menar du?
Citera
2013-03-16, 23:12
Medlem
IngenKommentars avatar
Citat:
Ja, och? Flera personer ger sig på en. Skulle AB gett fan i att skriva om det för att vidoen fångar slutskedet, eller hur menar du?

Den är klippt ditt dumma fanskap.
Citera
2013-03-16, 23:13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Kolla videoklippet i Aftonbladets artikel. Solklart flera som ger sig på en:

Aftonbladet bekräftar nationalisternas version. Det hölls en motdemo:

Jag kan inte se att Aftonbladets artikel skulle vara vinklad, den heller. Reportern har snackat med ögonvittnen och polisen och återger vad de säger. Fullständigt normalt.

Syns ju inte öht vad som sker innan detta. Varför dom ger sig på dom olika personerna som flyr åt olika håll. Förstör man möten, hånar och trakasserar åhörare så som det brukar vara precis varenda gång så har man själv del i vad som händer. Ingen tvingar någon att stå och bete sig på det sättet och förvägra andra grundlagsskyddade rättigheter. Närmar sig såna pöblar har jag full förståelse för att man mobiliserar och försvarar sig och jagar bort dessa. Du hade bara inväntat att dom skulle ge sig på dig hellre då eller? Är det din lösning?
Citera
2013-03-16, 23:14
Medlem
Citat:

Ja, kanske. Eller var det nån som inte började filma förrän i slutskedet. Det finns flera dokumenterade exempel på att medierna luras för att svartmåla SD eller mer radikala rörelser, men detta är inte ett. Ni antar bara en massa för att det passar er.
Citera
Medlem
Citat:
Då får väl SMR lägga upp en video och visa hur det egentligen gick. Eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Jag har läst Nordfronts version. De hävdar att det inte handlade om förbipasserande som började tjafsa utan om en organiserad motdemo. Det kan för all del stämma. Men vi kan inte veta det säkert och det kan journalisten inte heller. Nordfronts bilder tycker jag är svåra att dra säkra slutsatser ifrån, även om det verkar vara två grupper som bråkar snarare än att flera ger sig på en. Men på Arbetarbladets bild syns det klart och tydligt att två demonstranter med aggressivt kroppsspråk avancerar mot ett ensamt, defensivt offer. Det framgår även att nationalisterna gjorde motstånd mot polisen. Låter det som laglydiga gossar, tycker du?

Vill du tro blint på nationalisterna i Nordfront får du göra det. Jag gör det inte. Och om jag hade skrivit artikeln hade jag använt samma källor som journalisten på Arbetarbladet. Jag har inte läst framställningen i andra tidningar, men Arbetarbladets artikel är helt ovinklad. Hade nåt ögonvittne på torget sagt att det tyckt upp en motdemo hade jag tagit med det citatet, men finns det ingen källa kan man självklart inte skriva det.
Nej, det är den inte. Det här är ju en helt efterblivet uppenbar lögn som man väljer att återberätta (eller ännu värre bara har hittat på själva):

"Det där med tårgas kan dock ha varit ett missförstånd. Andra källor har berättat för Arbetarbladet att demonstranterna från Svensk motståndsrörelse själva sprayade någonting i ögonen på en av de egna innan poliserna kom tillbaka, för att det skulle se ut som att han utsatts för ett övergrepp."
Citera
2013-03-16, 23:15
Medlem
IngenKommentars avatar
Citat:

Fokusera gärna på "den misshandlade förbipasserande" direkt från början. Då ser du att han står med garden uppe och helt klart är en kombattant.
Citera
2013-03-16, 23:17
Medlem
8711s avatar
Citat:

Om en pöbel attackerar så som brukar ske nästan varje gång anser jag att man har rätt att försvara sig. Varför får man inte se hela händelsen innan dom här jagas bort, vad gjorde dom då som utlöste dessa scener? Försöka hindra politiska budskap, såklart. Trakassera politiskt aktiva och dess åhörare. Då får man skylla sig själv. Så är det i princip varenda gång som sagt... Dom behöver inte vara där och väsnas.
Citera
2013-03-16, 23:17
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaculaDensa
HAHAHAHA!!"!!!! NÄRHETSPRINCIPEN grundar sig inte på geografisk NÄRHET allena idiot. Seriöst... Finns det inte bättre debattörer här?

Vad menar du att det finns för annan närhet som stämmer in?

När Indien nämns använder du geografisk närhet, när Tyskland nämns gäller inte geografisk närhet. Är det kulturell närhet i Tyskens fall? Det hoppas jag inte för då faller ditt argument. Handlar det om etnicitet är det också ytterst liten skillnad.

Språk? Många från Stockholm skojar ju om att vi sydsvenskar har mer gemensamt med danskar och tyskar vad gäller uttal. Topografin här nere är också mer lik den i Tyskland än den som återfinns i Gävle.

Politiskt? Tyskland är och kommer alltid vara ett viktigt land när det kommer till invandrings och etnicitets-frågor. Du skämmer ut dig själv och den "debattör" som håller lägst nivå i tråden är du.
Citera
2013-03-16, 23:18
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomyownway
Hah! Spöa människor - bra demokrati. Äckliga rasister. Er ideologi håller aldrig i ett bra samhälle och tur är väl det. Det roligaste av allt är om AFA hade spöat rasisterna hade det blivit världens ramskri mot "kommunisterna" här på Flashback. Nu är det dock okej eftersom det var rasister som slog. Snacka om hyckleri! Pinsamt!

För vänsterextremisterna slåss ju aldrig och har aldrig gett sig på människor med våld? Varför samlas man i pöblar och bryter mot lagen och min rätt att ta del av ett politiskt budskap. Varför behöver polisen spärra av och skydda även exempelvis Sverigedemokrater från såna som dig, för att ni skulle ta till våld om ni kunde och misshandla folk. Just det, så knip käft med dig.
Citera
2013-03-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
För vänsterextremisterna slåss ju aldrig och har aldrig gett sig på människor med våld? Varför samlas man i pöblar och bryter mot lagen och min rätt att ta del av ett politiskt budskap. Varför behöver polisen spärra av och skydda även exempelvis Sverigedemokrater från såna som dig, för att ni skulle ta till våld om ni kunde och misshandla folk. Just det, så knip käft med dig.

Hahah ska jag anta att ditt argument går ut på att det är okej att rasister spöar människor? Jag är varken vänster eller höger? Däremot är jag emot våld. Resten får stå för dig, odemokrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in