2013-09-04, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManWithMystery
Nytt klistermärke på Kadulle.com.

http://kadulle.com/wp-content/uploads/2013/09/tarra.jpg

Finnarna gör bort sig igen.. Vad är poängen med en klibba om bara antifascistister känner igen den? Ingen annan i Finland vet vad denna logo betyder.
Citera
2013-09-04, 13:46
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Finnarna gör bort sig igen.. Vad är poängen med en klibba om bara antifascistister känner igen den? Ingen annan i Finland vet vad denna logo betyder.

Du gjorde bort dig med finska språket tidigare, och nu ska du försöka ta an om att prata om finländare och deras kunskap? Du är rätt så fånig. Vad har du mer att komma med än bara dina egna personliga villfarelser längre?
Citera
2013-09-04, 15:53
Medlem
funf-krauters avatar
MotståndsMedia har släppt ett 14 minuter långt avsnitt av Kampen i bild. Avsnittet skildrar Nordendagarna och Vikingakampen:

https://www.nordfront.se/kampen-i-bild-nordendagarna-2013.smr

Citera
2013-09-04, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funf-krauter
MotståndsMedia har släppt ett 14 minuter långt avsnitt av Kampen i bild. Avsnittet skildrar Nordendagarna och Vikingakampen:

https://www.nordfront.se/kampen-i-bild-nordendagarna-2013.smr

"Kör, kör, kör, kör, kör, kör"!
Citera
2013-09-04, 17:02
Medlem
funf-krauters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkrans
"Kör, kör, kör, kör, kör, kör"!

Anade att någon skulle kommentera det. Pihlström är helt enkelt väldigt peppad på att de ska vinna. Har för mig att han vann någon av de fysiska tävlingarna för något år sedan.

Citera
2013-09-04, 19:22
Medlem
STFUMRTWISTEDs avatar
Haha, Henrik var ju helt inne i det fast han var skadad. När man var på plats så la man inte märke till det alls, man var väl själv helt uppslukad av tävlingen! Riktigt rolig dag!
Citera
2013-09-05, 03:02
Bannlyst
Jag lånade inspiration från Motståndsrörelsens gamla slagord till min nya signatur. "Sverige är förrått, Göran Persson bär kalott". Helt lysande roligt.
Citera
2013-09-05, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Du gjorde bort dig med finska språket tidigare, och nu ska du försöka ta an om att prata om finländare och deras kunskap? Du är rätt så fånig. Vad har du mer att komma med än bara dina egna personliga villfarelser längre?

Är det Motståndsrörelsens nya giv med klibbor utan text? Har ni själva, eller er målgrupp, svårt att läsa?
Citera
2013-09-05, 09:00
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Är det Motståndsrörelsens nya giv med klibbor utan text? Har ni själva, eller er målgrupp, svårt att läsa?

Jag ser att du går runt, försöker leka lite tuff och skriva så drygt och idiotiskt som möjligt. Det ända du lyckades uppnå med mig var att koka mer kaffe, för det är för tidigt för idioter som dig. Ett tips, att leka dryg klär ingen och det är rätt uppenbart att du har ingenting att komma med särskilt om du måste dra i halmstrå som du gör just nu.

Men SMR får tala för sig själv, jag är inte med dem. Men jag tycker klistermärket är otroligt snygg. Den attraherar ögat och får en att bli nyfiken, särskilt när ingen brukar stanna upp och läsa en längre text så då är det viktigt med en snabb budskap. Det finns redan andra klistermärken med text, så det är fint med en stilren klistermärke, särskilt när tyrrunan är så snygg som den är.
Citera
2013-09-05, 09:23
Medlem
funf-krauters avatar
Citat:

Ja. Tredje Riket med sina hakkorsfanor var verkligen inte läskunnigt. Denna högteknologiska stat som innan den föll låg långt mycket längre fram inom vetenskap och teknologi än andra västerländska länder:

http://www.youtube.com/watch?v=fFP90lj2MnE&list=PL14336C517D31C52D&featur e=player_detailpage#t=396

"50 years ahead" menar skaparen av den filmen. Se gärna inslaget.
Citera
2013-09-05, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Jag ser att du går runt, försöker leka lite tuff och skriva så drygt och idiotiskt som möjligt. Det ända du lyckades uppnå med mig var att koka mer kaffe, för det är för tidigt för idioter som dig. Ett tips, att leka dryg klär ingen och det är rätt uppenbart att du har ingenting att komma med särskilt om du måste dra i halmstrå som du gör just nu.

Men SMR får tala för sig själv, jag är inte med dem. Men jag tycker klistermärket är otroligt snygg. Den attraherar ögat och får en att bli nyfiken, särskilt när ingen brukar stanna upp och läsa en längre text så då är det viktigt med en snabb budskap. Det finns redan andra klistermärken med text, så det är fint med en stilren klistermärke, särskilt när tyrrunan är så snygg som den är.

Det attraherar ögat, i en stadsmiljö där ögat attraheras av olika saker ungefär 1000 gånger i minuten. Du får ingen hint om vad det är på bilden (om du inte redan vet), ingen info om avsändare, ingen information alls. Som propaganda är det ett värdelöst klistermärke. Det enda det duger till är att få era motståndsmuppars egon att växa när ni känner er duktiga över att ha satt upp ett klistermärke på en lyktstolpe.
Citera
2013-09-05, 09:46
Medlem
funf-krauters avatar
Citat:
Det attraherar ögat, i en stadsmiljö där ögat attraheras av olika saker ungefär 1000 gånger i minuten. Du får ingen hint om vad det är på bilden (om du inte redan vet), ingen info om avsändare, ingen information alls. Som propaganda är det ett värdelöst klistermärke. Det enda det duger till är att få era motståndsmuppars egon att växa när ni känner er duktiga över att ha satt upp ett klistermärke på en lyktstolpe.

Håller med till viss del i det som jag fetstilat. Det handlar om att inarbeta symbolen i folks medvetanden. Alla som läser Nordfront (börjar bli en betydande del) vet exakt vilken symbol det är och vad den symboliserar.

Då symbolen syns inser sympatisörer att det finns fler från Motståndsrörelsen på orten i fråga.

I den Schweiziska arméns handbok för gerillakrigföring uppges det vara viktigt med sådana budskap på väggar osv. "Establish a group responsible for writing slogans on the walls".

Vi ser det i Palestina, på Nordirland och andra platser. Klas Lund sa något i stil med att "Motståndsrörelsens huvudsakliga syfte är i dagsläget att sprida propaganda" och det måste man instämma i.

Klistermärket är alltså en del av ett brett spektra av propaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in