2012-11-26, 20:47
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Jo för det är första gången SMR:are knivhugger folk? Hahaha
Nej, därför Stormtroopers scenario låter troligt. Det har allt som är rimligt. Svartingar i grupp som slåss med svenskar, svartingar med kniv och en gosse ur Motståndsrörelsen som delar ut ett hugg. Som sagt, vi har sett det förut och vi kommer se det igen.

/Micke
Citera
2012-11-26, 20:53
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nej, därför Stormtroopers scenario låter troligt. Det har allt som är rimligt. Svartingar i grupp som slåss med svenskar, svartingar med kniv och en gosse ur Motståndsrörelsen som delar ut ett hugg. Som sagt, vi har sett det förut och vi kommer se det igen.

/Micke

Var det de som hände i Vallentuna också? J.K var med en "hord svartingar" ?

Var det de som hände dig och Jeff?
Citera
2012-11-26, 21:03
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Till Stormtrooper:

Hur tänker du kring att SMR är mer överrepresenterat i brottstatistiken än tex. utomeuropeiska invandrare?
Eftersom det inte finns några officiella siffror på hur många medlemmar Motståndsrörelsen har, eller hur många av dessa medlemmar som är dömda för olika brott, går det inte heller att med säkerhet fastslå att ditt påstående stämmer. Ungefär så tänker jag.

Och om det mot förmodan stämmer är såklart de flesta brotten av politisk natur; HMF-domar, rödingrelaterade våldsdåd och brott mot olika fjantlagar som förbjuder en att bära vapen osv.

Tittar du på t.ex. våldtäkter och mord - där rasfrämlingar brukar utmärka sig - tror jag inte alls att vi är mer överrepresenterade än utomeuropeiska invandrare (det är väl snudd på att vi inte alls är "representerade" i sådan statistik). Om man bortser från Vallentuna-fallet och det här i Jönköping, hur många opolitiska våldsdåd kan egentligen kopplas till Motståndsrörelsen genom åren?
Citera
2012-11-26, 21:03
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Var det de som hände i Vallentuna också? J.K var med en "hord svartingar" ?

Var det de som hände dig och Jeff?
Nä, vad som hände i Vallentuna är det nog ingen av oss som vet. Finns en hel del spekulationer som rör allt från narkotikaaffärer till att "Jocke med kniven" drog ner klisterlappar. En framtida rättegång får väl ge oss svaren på alla frågor.

Beror på vad du menar med hände, men det var en hel del. Allt från uppläxning av sundsvalls antirasister till lokala svarting-värstingar. Annars var det en hel del tonfisk och skratt när vi delade lägenhet. Saknar fan den grabben.

/Micke
Citera
2012-11-26, 21:22
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Nä, vad som hände i Vallentuna är det nog ingen av oss som vet. Finns en hel del spekulationer som rör allt från narkotikaaffärer till att "Jocke med kniven" drog ner klisterlappar. En framtida rättegång får väl ge oss svaren på alla frågor.

Beror på vad du menar med hände, men det var en hel del. Allt från uppläxning av sundsvalls antirasister till lokala svarting-värstingar. Annars var det en hel del tonfisk och skratt när vi delade lägenhet. Saknar fan den grabben.

/Micke

Så 3 SMR:are mördar en svensk kille, en annan SMR:are knivhugger en 15 åring, ser du mönstret med SMR och knivanvändning?

Syftade mest på när du och Jeff fick noja och började jaga random blattar med kniv, för när man är med i SMR är alla en potentiella röding. Även det mönstret känner man igen från senaste tidens domar, varje offer kallas för röding, utan riktigt belägg.
Senast redigerad av infogiver 2012-11-26 kl. 21:27.
Citera
2012-11-26, 21:28
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Så 3 SMR:are mördar en svensk kille, en annan SMR:are knivhugger en 15 åring, ser du mönstret med SMR och knivanvändning?

Syftade mest på när du och Jeff fick noja och började jaga random blattar med kniv, för när man är med i SMR är alla en potentiell röding.
Nu var ju inte Jocke med kniven en helt vanlig svensk kille, men point taken.

Nu dömdes ju Jeff mot både mitt och hans egna ord om deltagande, den enda som var på plats var mig själv som även aktivt deltog i jakten. Och du får tro mig eller inte, men den ena svartingen är ingen vanlig random invandrare, den andra stackarn hade nog bara otur när han ville leka ganstah med sin nerpissade kamrat som flydde i vild panik och lämnade sin flickvän.

Vidare var jag inte beväpnad med kniv, för sånt där pack behövs inget blad.

/Micke
Citera
2012-11-26, 21:48
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Nu var ju inte Jocke med kniven en helt vanlig svensk kille, men point taken.

Nu dömdes ju Jeff mot både mitt och hans egna ord om deltagande, den enda som var på plats var mig själv som även aktivt deltog i jakten. Och du får tro mig eller inte, men den ena svartingen är ingen vanlig random invandrare, den andra stackarn hade nog bara otur när han ville leka ganstah med sin nerpissade kamrat som flydde i vild panik och lämnade sin flickvän.

Vidare var jag inte beväpnad med kniv, för sånt där pack behövs inget blad.

/Micke

Säger vem? Vad är en vanlig svensk? Är det din nya grej nu, mäta svenskhet?

Jaha, inte riktig svensk och inte random invandrare, var han speciell på någor sätt? Tydligen behövde Jeff en kniv för att punktera bilens däck, men han kanske stirrade sönder däcket med sin tjackade blick?

Nu går vi OT, men SMR:are har tidigare blivit uppmanade utav ledningen att bära och använda kniv, det finns ett tydligt mönster.
Citera
2012-11-26, 21:52
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Säger vem? Vad är en vanlig svensk? Är det din nya grej nu, mäta svenskhet?

Jaha, inte riktig svensk och inte random invandrare, var han speciell på någor sätt? Tydligen behövde Jeff en kniv för att punktera bilens däck, men han kanske stirrade sönder däcket med sin tjackade blick?

Nu går vi OT, men SMR:are har tidigare blivit uppmanade utav ledningen att bära och använda kniv, det finns ett tydligt mönster.
En vanlig svensk är en människa som inte lever ett kriminellt liv, det får väl ändå anses vara den gängse uppfattningen, eller?

Att punktera ett däck är väl ändå milsväga från att punktera en människa eller?

Någon uppmaning till att hugga vilt omkring sig har mig veterligen aldrig gets av ledningen, får man be om källa på det påståendet?

/Micke
Citera
2012-11-26, 22:09
Medlem
infogivers avatar
Citat:
En vanlig svensk är en människa som inte lever ett kriminellt liv, det får väl ändå anses vara den gängse uppfattningen, eller?

Att punktera ett däck är väl ändå milsväga från att punktera en människa eller?

Någon uppmaning till att hugga vilt omkring sig har mig veterligen aldrig gets av ledningen, får man be om källa på det påståendet?

/Micke

Så enligt ditt resonemang är du inte en vanlig svensk? Hur levde J.K ett kriminellt liv, upplys gärna mig.

Jag skrev aldrig "hugga vilt omkring sig" , nu hittar du på
Man uppmanar inte folk att bära kniv ifall de inte ska användas, eller syftade man kanske på bildäck?

Citat:
Granskningen visade att av 95 kartlagda personer hade 20 personer dömts för sammanlagt 43 våldsbrott. Tio personer hade dömts för 24 olika former av vapenbrott. 13 av dessa rörde brott mot knivlagen.

http://expo.se/2012/nazister-uppmanas-bara-kniv_5410.html
Citera
2012-11-26, 22:14
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Så enligt ditt resonemang är du inte en vanlig svensk? Hur levde J.K ett kriminellt liv, upplys gärna mig.

Jag skrev aldrig "hugga vilt omkring sig" , nu hittar du på
Man uppmanar inte folk att bära kniv ifall de inte ska användas, eller syftade man kanske på bildäck?

http://expo.se/2012/nazister-uppmanas-bara-kniv_5410.html
Jag är ingen svensson per definition. "Jocke med kniven" beckna droger, det är per definition ett kriminellt liv.

Din länk visar ingenstans att det skulle vara påtvingat eller uppmanat från ledningen att bära kniv.

/Micke
Citera
2012-11-26, 22:29
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Jag är ingen svensson per definition. "Jocke med kniven" beckna droger, det är per definition ett kriminellt liv.

Din länk visar ingenstans att det skulle vara påtvingat eller uppmanat från ledningen att bära kniv.

/Micke

När är han dömd för att ha sålt narkotika?

Du vet exakt vilken artikel jag menar, antar att den inte kom med nordfront från patriot
Citera
2012-11-26, 22:34
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
När är han dömd för att ha sålt narkotika?

Du vet exakt vilken artikel jag menar, antar att den inte kom med nordfront från patriot
Så alla som becknar droger men inte är dömda för det är alltså helt vanliga svenssons. Så med andra ord har jag ALDRIG gjort något dumt utöver ett olaga hot.

"Jocke med knivens" förflutna kommer att vändas upp och ner i FUP:en och där lär det finnas både ett och annat.

Nej, jag vet inte vilken artikel du syftar till.

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in