2012-10-31, 11:00
Medlem
Beardzs avatar
Det verkar som om de stog och väntade på honom, så det är ju inte mord på random förbipasserande.
Jag undrar vad deras motiv var att döda en av samma ras. De är även i liknande ålder så kanske tillhör de samma umgängeskrets?
Citera
2012-10-31, 11:16
Medlem
Konfrontations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Joo... 3vs1 och så använder de en kniv.. Riktiga "hårda" grabbar...

Var det inte du som nyligen stoltserade med att ni gett er på 4 motståndsmän när ni var 15 personer med järnrör, stålhetta och brännbollsträd? HYCKLARE!

Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag trodde att SMRs ambition var att utgöra eliten inom den "nationella rörelsen". Det här ser mer ut som en parodi på det smutsigaste av blattevåld. Vilka avskum.

Det enda avskummet jag ser är du, din förborgade låsas revolutionär. Kampen för överlevnad kräver blodutgjutelse, de som förskräcks över det simpla faktum - samt de som inte är beredda att gå så långt, förtjänar såldes att gå under.

Citat:
Ursprungligen postat av Godsmacked
Ni nazister går runt och gnäller på att rödingar misshandlar
i grupp. Vad sjutton är det här? Dessutom resulterade händelsen med ett dödsfall. Idioter. Sådant här ger bara mer motivation i kampen mot er.

Jag gnäller inte, men förvänta er inte att ert våld kommer stå oemotsagt. Tvärtom hoppas jag att kampen radikaliseras ytterligare. "Dessutom resulterade händelsen med ett dödsfall" buhu.. Förvånad över att det finns människor som tar kampen på allvar?
Citera
2012-10-31, 11:18
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfrontation

Jag gnäller inte, men förvänta er inte att ert våld kommer stå oemotsagt. Tvärtom hoppas jag att kampen radikaliseras ytterligare. "Dessutom resulterade händelsen med ett dödsfall" buhu.. Förvånad över att det finns människor som tar kampen på allvar?

Kan du förklara hur det är en del av kampen att mörda Joakim i Vallentuna? Så du menar att det var politiskt?
Citera
2012-10-31, 11:29
Medlem
Citat:
Var det inte du som nyligen stoltserade med att ni gett er på 4 motståndsmän när ni var 15 personer med järnrör, stålhetta och brännbollsträd? HYCKLARE!

Skillnaden var väl att de anföll oss.. Det kan man också läsa i deras text.

Här så har vi ett fall där 3 SMR psykopater anfaller och mördar en etnisk svensk...
Citera
2012-10-31, 11:30
Medlem
Konfrontations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Kan du förklara hur det är en del av kampen att mörda Joakim i Vallentuna? Så du menar att det var politiskt?

Jag har ingen insyn i vad som skett. Jag spekulerar enbart, som resten av er. Enligt Expo så är det politiskt, men det är ju förvisso allt, när det kommer till den nationella rörelsen. Vi får helt enkelt vänta och se.

http://expo.se/2012/nazister-misstankta-for-mordet-i-vallentuna_5407.html
Citera
2012-10-31, 11:38
Medlem
Citat:
Jag har ingen insyn i vad som skett. Jag spekulerar enbart, som resten av er. Enligt Expo så är det politiskt, men det är ju förvisso allt, när det kommer till den nationella rörelsen. Vi får helt enkelt vänta och se.

http://expo.se/2012/nazister-misstankta-for-mordet-i-vallentuna_5407.html
Expo skriver ingenting om att mordet är politiskt. Det pratar om de övriga brotten: misshandeln av en röding på en fest och heilandet i bussen.
Citera
2012-10-31, 11:53
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxTrollet
Innan alla får ståfräs av upphetsning över att tre knallar med flygblad som vem som helst kan beställa utan koppling till SMR har skitit i det blåskåpet så får man kanske lugna ner sig lite. Visar det sig att det handlar om tre edsvurna så har Rörelsen problem men tills det visar sig att de är tatuerade så...

Vad menas med tatuerade? Är tatueringar med någon logotyp något SMR kör med eller är tatuering en omskrivning för något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Bara spekulationer just nu, men nassar är det onekeligen. SMR och dess anhängare kommer ju förneka att dessa är medlemmar, stödmedlemmar, aktivister eller vad för benämining de nu har, oavsett om det stämmer eller inte. Jag personligen gissar på att minst en av dom var med.

Ungefär som förbipasserande Amnestymedlemmar som har en fallenhet att alltid dyka upp då vänstern attackerar nazis?

Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Vänstern kastar ägg, högern mördar, nog är det skillnad alltid. Det blir jobbigt för nassar att försvara.

Du kanske minns Daniel, 17-åringen som mördades i Salem? Någon av gärningsmännen har fångats på bild med flagga där man gjort sig lustig över mordet och skrivit att man ska ta fler (nazzar).
Sen har vi ju attacken med slägga på en skinnskalle i Göteborg, en kvinnlig SD:are som slogs ned vid tunnelbanan där gm var organiserade i AFA, en knivskärning för någon månad sen i samband med skadegörelse innan en nazikonsert. Du har även det bestialiska mordet vid Fryshuset där en annan 17-åring dödades och någon kapade av dennes hand. En forskare och medgrundare av Expo var misstänkt för mordet.

Jag påstår inte att nazister är guds bästa barn, men ovanstående exempel på vänstervåld är väl ändå rätt långt från pojkstreck som äggkastning va?
Citera
2012-10-31, 13:07
Medlem
JapanKinas avatar
Har jag missat något eller är det inte så att dessa personer endast är misstänkta för brott?

Vet att det skett ett flertal gånger att personer misstänkts för brott och sedan släppts.

Vilka grundläggande teorier eller ens enstaka halv-sanningar finns det mot att dessa individer har begått gärningen? Hittills har jag bara läst att ett vittne pekat ut dem.
Citera
2012-10-31, 13:46
Medlem
Konfrontations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Expo skriver ingenting om att mordet är politiskt. Det pratar om de övriga brotten: misshandeln av en röding på en fest och heilandet i bussen.

Det är sant. Var aningen otydlig.

Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Har jag missat något eller är det inte så att dessa personer endast är misstänkta för brott?

Vet att det skett ett flertal gånger att personer misstänkts för brott och sedan släppts.

Vilka grundläggande teorier eller ens enstaka halv-sanningar finns det mot att dessa individer har begått gärningen? Hittills har jag bara läst att ett vittne pekat ut dem.

Nej, det är sant. Ingen är dömd utan enbart misstänkt. Det är fruktlöst att spekulera om huruvida någon är skyldig utan att ha mer information på hand.
Citera
2012-10-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Vad menas med tatuerade? Är tatueringar med någon logotyp något SMR kör med eller är tatuering en omskrivning för något annat?

Ungefär som förbipasserande Amnestymedlemmar som har en fallenhet att alltid dyka upp då vänstern attackerar nazis?

Du kanske minns Daniel, 17-åringen som mördades i Salem? Någon av gärningsmännen har fångats på bild med flagga där man gjort sig lustig över mordet och skrivit att man ska ta fler (nazzar).
Sen har vi ju attacken med slägga på en skinnskalle i Göteborg, en kvinnlig SD:are som slogs ned vid tunnelbanan där gm var organiserade i AFA, en knivskärning för någon månad sen i samband med skadegörelse innan en nazikonsert. Du har även det bestialiska mordet vid Fryshuset där en annan 17-åring dödades och någon kapade av dennes hand. En forskare och medgrundare av Expo var misstänkt för mordet.

Jag påstår inte att nazister är guds bästa barn, men ovanstående exempel på vänstervåld är väl ändå rätt långt från pojkstreck som äggkastning va?

Nazi våld har slutat oftast i att folk har blivit dödade..(Sammanlagt 10-20 personer har bara på 20 år strukit med) Men aldrig har något blivit dödat av våld autonoma grupper. Hur kommer det sig tror du?
Citera
2012-10-31, 16:48
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
"Edsvurna" motståndsmän tatuerar in något slags lejon (?) på underarmen.
Citera
2012-10-31, 16:50
Medlem
Mannuss avatar
Finns det någon som helst klarhet i:
1) hur mycket "medlem" personerna faktiskt var/är i SMR? Alltså var de stödmedlemmar, medlemmar, aktivister eller edsvurna, eller bara "hänga på och slåss"-medlemmar (som kanske inte ens finns längre).
2) vad motivet till dådet var?

?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in