2012-02-03, 14:35
  #5989
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnuttan
Ger man sig in i leken får man leken tåla.

Absolut håller med.

Frågan är om D.R gav sig in i leken överhuvudtaget? Att nassar blir provocerade är väl givet men jag skulle inte säga att han "gav sig in i leken".
Citera
2012-02-03, 14:48
  #5990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
"Ert"?
Jag är folk i gemen, jag röstade FP senast och MP valet innan dess, jag har börjat uppfatta er som ativita, så visst ger ni nog dåligt intryck på folk i gemen.

Nej, du är nog inte folk i gemen om du uppfattar oss som "anti-vita". Du har blivit påverkad av drägghögerns foliehattsteorier på Flashback, folk i gemen sitter inte och läser drägghögerns foliehattsteorier på Flashback.

Själva händelsen är tragisk och en påminnelse om varför nazismen måste krossas och den ger även en antydan om hur tillvaron i Sverige skulle se ut för oppositionella om nassarna tog makten. Men deras ideologi är ju ett skämt som i grunden går ut på att alla som är emot dem måste dödas, tur att man själv utgår ifrån en lite mer djupgående samhällsanalys.
Citera
2012-02-03, 15:25
  #5991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Vi inte vem som startade bråket, det är en VPK:are som gråter ut i Aftonhoran. VPK:ares värdegrund är oftast ondska , kommunismen har dödat ca 100 miljoner människor. Man vet att kommunister inte dra sej för att bruka våld. SMR:arna kan har aggregerat i självförsvar.

Kommunisterna torterade Amerikanska soldater i Vietnam.

Jo, vi vet att det var nazisterna som kom oinbjudna för att "diskutera" med glasflaskor och andra tillhyggen. Ta du och "aggregera" dig härifrån istället, pinsamma bonnläpp.

Nazisterna torterade civila i Polen.
Citera
2012-02-03, 15:28
  #5992
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Nej, du är nog inte folk i gemen om du uppfattar oss som "anti-vita". Du har blivit påverkad av drägghögerns foliehattsteorier på Flashback, folk i gemen sitter inte och läser drägghögerns foliehattsteorier på Flashback.

Själva händelsen är tragisk och en påminnelse om varför nazismen måste krossas och den ger även en antydan om hur tillvaron i Sverige skulle se ut för oppositionella om nassarna tog makten. Men deras ideologi är ju ett skämt som i grunden går ut på att alla som är emot dem måste dödas, tur att man själv utgår ifrån en lite mer djupgående samhällsanalys.

Ditt språkbruk tyder på en allt annat än vidsynt världsbild.
Du klargör med all önskvärd tydlighet att du minsann vet bäst.
Att sitta på sin höga häst och kräka ur sig trams är inte klädsamt och knappast vägvinnande.
Ett tips i all välmening.

Vi är nog många som fördömer dådet men inte känner ett behov av att rapa upp det, däremot kan man nyansera bilden en hel del och se att bägge sidor har minst lika goda kålsupare.

"Djupgående samhällsanalys"?
Citera
2012-02-03, 15:32
  #5993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Vi är nog många som fördömer dådet men inte känner ett behov av att rapa upp det, däremot kan man nyansera bilden en hel del och se att bägge sidor har minst lika goda kålsupare.

Nu var det ju så att det var ett möte med folk från framförallt SSU och Ung Vänster som attackerades, inte nåt AFA- eller RF-möte. SSU och Ung Vänster hör inte till de organisationer som brukar angripa sina motståndare med våld.

Citat:
"Djupgående samhällsanalys"?

Ja, lite mer djupgående än "Döda folkförrädarna!!!!1" och "Det är juuuuudens oooondska!!!!!111".
Citera
2012-02-03, 15:55
  #5994
Medlem
Tänk om de hemska nazister skrek på gator och torg att de skulle krossa invandrarna...
Undrar vad som skulle hänt då?

Sedan vet jag inte om...

"INGA NAZISTER PÅ VÅRA GATOR!"
"VAD SKA VI GÖRA? KROSSA NAZISMEN!"

Är inte DET hot? Man ska alltså inte få vistas på gator och torg om man inte delar dessa människors tankar? Där försvinner hela toleransen och yttrandefriheten. Och till råga på allt ska man krossas? Dödshot utan att tveka.
Citera
2012-02-03, 15:56
  #5995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Folk i gemen köper inte ert löjliga försök till nyspråk, så de fattar att anti-rasister inte är "anti-vita". Din fråga är alltså svår att besvara.

Bevisligen är det så att dessa sjävutnämnda 'anti-rasister' i själva verket är anti-vita, varken mer eller mindre. Dessa är desamma som evinnerligen hävdar vitas kollektiva skuld, fördömer deras 'onda förtryck' av icke-vita, men aldrig någonsin det omvända, utan söker desperat efter sätt att även i dessa fall klandra vita. De är små, usla och föraktliga varelser; maskar, ett blott ingenting, och mindre än ingenting; lömska insekter, som har rest sig upp i förakt emot den europeiska civilisationens storlagenhet.
Citera
2012-02-03, 16:18
  #5996
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Nej, du är nog inte folk i gemen om du uppfattar oss som "anti-vita". Du har blivit påverkad av drägghögerns foliehattsteorier på Flashback, folk i gemen sitter inte och läser drägghögerns foliehattsteorier på Flashback.

Själva händelsen är tragisk och en påminnelse om varför nazismen måste krossas och den ger även en antydan om hur tillvaron i Sverige skulle se ut för oppositionella om nassarna tog makten. Men deras ideologi är ju ett skämt som i grunden går ut på att alla som är emot dem måste dödas, tur att man själv utgår ifrån en lite mer djupgående samhällsanalys.
Trams.
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Jo, vi vet att det var nazisterna som kom oinbjudna för att "diskutera" med glasflaskor och andra tillhyggen. Ta du och "aggregera" dig härifrån istället, pinsamma bonnläpp.
Nu ljuger du. Polisen har inte hittat några "andra tillhyggen". "Nazisterna" går till ett "öppet möte" där människor som ska "krossa nazismen" har samlats, man ville diskutera och förmodligen fråga varför man skulle krossas. Rödingarna försöker låsa ut personerna som dem ska krossa men misslyckas. När dörren slits upp blir det såklart lite förvirrat och livat, sen i efterhand påstår Riazat att han fått en glasflaska krossad mot sitt huvud (huruvida det stämmer eller inte lär väl polisen reda ut).
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Nazisterna torterade civila i Polen.
Snacka om irrelevant och intetsägande

Kommunisterna våldtog kvinnor i Tyskland
Citera
2012-02-03, 16:24
  #5997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Trams.

Ja, ni skulle säkert låta alla som är emot er leva när ni fick makten.

Citat:
Nu ljuger du. Polisen har inte hittat några "andra tillhyggen". "Nazisterna" går till ett "öppet möte" där människor som ska "krossa nazismen" har samlats, man ville diskutera och förmodligen fråga varför man skulle krossas. Rödingarna försöker låsa ut personerna som dem ska krossa men misslyckas. När dörren slits upp blir det såklart lite förvirrat och livat, sen i efterhand påstår Riazat att han fått en glasflaska krossad mot sitt huvud (huruvida det stämmer eller inte lär väl polisen reda ut).

Ja, de fromma lammen i SMR kommer för att de är så himla nyfikna på sina motståndares åsikter och för att reda ut alla missförstånd i lugn och saklig ton. Det enda språk nazister kan är våld, de kan bara prata med nävarna. Det är säkert så att Riazat har slagit sig själv i huvudet med glasflaskan, nåt sånt skulle ju aldrig en from, pacifistisk nynazist från SMR kunna göra.

Citat:
Snacka om irrelevant och intetsägande

Kommunisterna våldtog kvinnor i Tyskland

Det var ju din bundsförvant Niggers som började svamla om att kommunisterna torterade amerikanska soldater i Vietnam, men det har du överseende med såklart, det var ju inte irrelevant.
Citera
2012-02-03, 16:35
  #5998
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Ja, ni skulle säkert låta alla som är emot er leva när ni fick makten.
Men herregud vad är du för en jävla galning?
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Ja, de fromma lammen i SMR kommer för att de är så himla nyfikna på sina motståndares åsikter och för att reda ut alla missförstånd i lugn och saklig ton. Det enda språk nazister kan är våld, de kan bara prata med nävarna. Det är säkert så att Riazat har slagit sig själv i huvudet med glasflaskan, nåt sånt skulle ju aldrig en from, pacifistisk nynazist från SMR kunna göra.
Det kanske är svårt för dig att förstå, men faktum är att Motståndsrörelsen är en politisk organisation som gärna debatterar med meningsmotståndare. Självklart är man nyfikna på hur ni hade tänkt "krossa" oss och med en sådan plakatretorik som ni brukar så tror jag faktiskt att Motståndsmännen i Dalarna hade debatterat ner er rätt så enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Det var ju din bundsförvant Niggers som började svamla om att kommunisterna torterade amerikanska soldater i Vietnam, men det har du överseende med såklart, det var ju inte irrelevant.
Såg inte det, men din hysteriska ton är ju genomgående och skrattretande: "nazisterna skulle döda alla som inte tänker som dem!", "nazisterna dödade människor i Polen!" osv
Citera
2012-02-03, 16:45
  #5999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Ja, ni skulle säkert låta alla som är emot er leva när ni fick makten.

Marxister är ju annars utmärkta för att vara skonsamma mot dissidenter...

För övrigt ser jag heller inte hur motdemonstration kan vara moraliskt försvarbart som politisk metod, om man nu erkänner det demokratiska styret. Är det ett civiliserat sätt att propagera på?
Citera
2012-02-03, 16:48
  #6000
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Det kanske är svårt för dig att förstå, men faktum är att Motståndsrörelsen är en politisk organisation som gärna debatterar med meningsmotståndare. Självklart är man nyfikna på hur ni hade tänkt "krossa" oss och med en sådan plakatretorik som ni brukar så tror jag faktiskt att Motståndsmännen i Dalarna hade debatterat ner er rätt så enkelt.

Nej, SMR är en bunt socialfall med olika bokstavskombinationer alt. drog- eller alkoholmissbruk. Dessutom är det ju inget annat än en terroristorganisation med våld som politisk metod. Självklart kom nazisterna dit bara för att bråka och misshandla, de visste mycket väl att de inte skulle vara välkomna.

Citat:
Såg inte det, men din hysteriska ton är ju genomgående och skrattretande: "nazisterna skulle döda alla som inte tänker som dem!", "nazisterna dödade människor i Polen!" osv

Det räcker ju med att titta på hur ni resonerar i en sån här tråd där ni försvarar attacker mot oliktänkande. Dessutom är det genomgående i er retorik att alla "förrädare" måste straffas med döden. Hur det skulle se ut i ett samhälle där ni faktiskt har makten kan man lätt föreställa sig, vi kan ju titta på historien också. Att nazisterna dödade människor i Polen är det ingen annan än ni som förnekar.

Citat:
För övrigt ser jag heller inte hur motdemonstration kan vara moraliskt försvarbart som politisk metod, om man nu erkänner det demokratiska styret. Är det ett civiliserat sätt att propagera på?

Ja, det är fullt legitimt din ärthjärna. Man har rätt att visa att man inte kan ställa upp på vilka åsikter som helst. Dessutom utförde nassarna sin attack, som du försvarar, efter själva demonstrationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in