2011-07-14, 18:13
  #5389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
att en av sveriges bajsnödigaste talare (han är fan inte bra egentligen, det är bara att resten av nassarna är sämre) tillika galjonsfigur för Organisationen från att ha varit väldigt offentlig fullständigt försvunnit från kartan är anmärkningsvärt. och det är det hur mycket ni nassar än vill tysta ner det. det är anmärkningsvärt för att
  1. smr kräver en obändlig lojalitet från sina medlemmar
  2. expo inte har skrivit nått om det
  3. smr inte officiellt har skrivit nått om det
  4. smr har skrivit internt om det

1. om en så viktigt person som pastorn kan lämna, hur ihåligt är det där kravet på lojalitet då? misslyckas man inte någonstans i sin fostran om det blir så här?

2. expo skulle ju likt flugor på en skithög dykt över den här nyheten om det inte var nått skumt med historien, dvs söderman samarbetar med expo eller en annan instans som expo värderar sin relation till högre än snaskets nyhetsvärde.

3. smr tycker att det är pinsamt, eftersom punkt 1 innebär att smr inte är den organisation man utger sig för att vara och eftersom punkt 2 inte tvingar dom att reagera.

4. det enda konkreta officiella uttalandet som styrker pastorns avhopp.

antagligen har alla inblandade så mycket skit på varandra att ingen officiellt kan vädra sina känslor. det är förmodligen den första gången någonsin som svenska nassar lyckats uppbåda någon form av självkontroll, att inte på fyllan vrida ut och in på den här skitpåsen till allmän beskådan. kredd för det. att man från organisationen inte gjort ett bokslut utan kör vidare på total informationskontroll tyder bara på en sak, och det är det alla utom deras medlemmar vet, sekten är en sekt.

Är det här någon slags hobby för dig, att hålla reda på vad som händer med landets politiska sekter på högerkanten? Vissa läser Se&Hör, du läser patriot.nu?
Citera
2011-07-19, 12:15
  #5390
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilone
jag rev sonder det men det var nagot om att motstandet fortsatter etc etc och sion bla bla bla.
det var sa daligt skrivet och utfort att det vart bara kattskit av det
Fail på dig! Du skulle ha scannat in, eller åtminstonde fotograferat och lagt ut. Nu måste jag ta dig på ditt ord och det är väl trevligt med förtroende, men jag vill se med egna ögon.
Citera
2011-07-19, 12:32
  #5391
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
  1. smr kräver en obändlig lojalitet från sina medlemmar
  2. expo inte har skrivit nått om det
  3. smr inte officiellt har skrivit nått om det
  4. smr har skrivit internt om det
Har du lust att scanna in och lägga ut det interna medlemsbladet (Attack) där det står att Söderman hoppat av?
För jag förmodar att du har läst det.
I övrigt är det ganska charmerande hur besatt du tycks vara av SMR i allmänhet och i Söderman i synnerhet.
Citera
2011-07-19, 12:40
  #5392
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
att en av sveriges bajsnödigaste talare (han är fan inte bra egentligen, det är bara att resten av nassarna är sämre) tillika galjonsfigur för Organisationen från att ha varit väldigt offentlig fullständigt försvunnit från kartan är anmärkningsvärt. och det är det hur mycket ni nassar än vill tysta ner det. det är anmärkningsvärt för att
  1. smr kräver en obändlig lojalitet från sina medlemmar
  2. expo inte har skrivit nått om det
  3. smr inte officiellt har skrivit nått om det
  4. smr har skrivit internt om det

1. om en så viktigt person som pastorn kan lämna, hur ihåligt är det där kravet på lojalitet då? misslyckas man inte någonstans i sin fostran om det blir så här?

2. expo skulle ju likt flugor på en skithög dykt över den här nyheten om det inte var nått skumt med historien, dvs söderman samarbetar med expo eller en annan instans som expo värderar sin relation till högre än snaskets nyhetsvärde.

3. smr tycker att det är pinsamt, eftersom punkt 1 innebär att smr inte är den organisation man utger sig för att vara och eftersom punkt 2 inte tvingar dom att reagera.

4. det enda konkreta officiella uttalandet som styrker pastorns avhopp.

antagligen har alla inblandade så mycket skit på varandra att ingen officiellt kan vädra sina känslor. det är förmodligen den första gången någonsin som svenska nassar lyckats uppbåda någon form av självkontroll, att inte på fyllan vrida ut och in på den här skitpåsen till allmän beskådan. kredd för det. att man från organisationen inte gjort ett bokslut utan kör vidare på total informationskontroll tyder bara på en sak, och det är det alla utom deras medlemmar vet, sekten är en sekt.
kan kommentera:
1. man har som plikt att lämna om man upptäcker vissa saker, det är ingen slump att det finns s.k. avhoppare från sekten

2. antagligen så hittar Expo inget än och vågar inte gå ut med något med risk att misskreditera sig, (hade Stieg jobbar kvar hade det funnits artiklar redan tror jag), det kommer senare tror jag

3. japp det stämmer, alla "avhopp" sker likadant, folk är arga, ledsna och besvikna men Klas av bättre vetande låter det vara därhän

4. om nu alla som du och andra skriver här att det har skrivits internt om det, har du då läst det själv och kan dela med dig?
Citera
2011-07-19, 15:48
  #5393
Medlem
Burquettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
...man har som plikt att lämna om man upptäcker vissa saker...

menar du att han är jude? suffixet -man i efternamnet antyder ju det.
Citera
2011-07-19, 23:03
  #5394
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
menar du att han är jude? suffixet -man i efternamnet antyder ju det.
nej det var inte det jag syftade på, skojare där!
Citera
2011-07-20, 21:24
  #5395
Medlem
Vad hände med de 75.000:- som en massa mer eller mindre godtrogna stackare skänkte till Frost-kampanjen?

Ni som skänkte pengar till kampanjen som påstod er inte vara nazister utan att ni trodde att pengarna skulle gå till det som SMR påstod, hur känns det att blivit blåsta av en sekt?
Citera
2011-07-20, 23:55
  #5396
Medlem
Kenazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entill
Vad hände med de 75.000:- som en massa mer eller mindre godtrogna stackare skänkte till Frost-kampanjen?

Ni som skänkte pengar till kampanjen som påstod er inte vara nazister utan att ni trodde att pengarna skulle gå till det som SMR påstod, hur känns det att blivit blåsta av en sekt?

Du frågade först vad som hände med pengarna, sen under det skriver du: "Ni som skänkte pengar till kampanjen som påstod er inte vara nazister utan att ni trodde att pengarna skulle gå till det som SMR påstod, hur känns det att blivit blåsta av en sekt?"

Hur vet du att dem blev blåsta, när du själv frågar samma sak en rad ovanför?

Förresten, var det 75.000 dem samlade in??
Citera
2011-07-21, 09:27
  #5397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenaz
Du frågade först vad som hände med pengarna, sen under det skriver du: "Ni som skänkte pengar till kampanjen som påstod er inte vara nazister utan att ni trodde att pengarna skulle gå till det som SMR påstod, hur känns det att blivit blåsta av en sekt?"

Hur vet du att dem blev blåsta, när du själv frågar samma sak en rad ovanför?

Förresten, var det 75.000 dem samlade in??

SMR hävdade att pengarna skulle användas till att överklaga Frosts dom, mig veterligen blev domen aldrig överklagad och Frost är väl släppt (och häktad igen för misshandel?).

Således, pengarna har inte gått till det som hävdades, men jag undrar alltså vad pengarna gått till istället, (Klasses potatisodling kanske?). Och jag undrar hur ni som skänkte pengar känner kring detta.

Tydligt nog för dig?
Citera
2011-07-21, 11:02
  #5398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Tycker det är bra skumt att det inte läckt ut varför Söderman kickades ut, för jag antar att det är på det viset. Tror inte han lämnat frivilligt, för då skulle han säkert gjort det i "good standing" s.a.s

Mig veterligen är han kvar,dock med andra uppgifter...men alla ni som har så starka "bevis" för att han hoppat/lämnat/blivit utkickad etc kan väl lägga fram dom då så blir det ett slut på spekulationerna.
Citera
2011-07-21, 11:05
  #5399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av entill
SMR hävdade att pengarna skulle användas till att överklaga Frosts dom, mig veterligen blev domen aldrig överklagad och Frost är väl släppt (och häktad igen för misshandel?).

Således, pengarna har inte gått till det som hävdades, men jag undrar alltså vad pengarna gått till istället, (Klasses potatisodling kanske?). Och jag undrar hur ni som skänkte pengar känner kring detta.

Tydligt nog för dig?

Vad har du för belägg på att pengarna inte gått till det dom var avsedda för?

en del av pengarna skulle ju bla bekosta en utredning från skl.
Men det är väl kanske din högsta dröm att det ska komma fram nåt fuffens i allt detta så du och andra får gnälla lite till?
Citera
2011-07-21, 13:56
  #5400
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
2. antagligen så hittar Expo inget än och vågar inte gå ut med något med risk att misskreditera sig, (hade Stieg jobbar kvar hade det funnits artiklar redan tror jag), det kommer senare tror jag
Eller så har de plåtkoll på läget men orkar helt enkelt inte göra en artikel om det, då det skulle få karaktären av storm i ett vattenglas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in