Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
att en av sveriges bajsnödigaste talare (han är fan inte bra egentligen, det är bara att resten av nassarna är sämre) tillika galjonsfigur för Organisationen från att ha varit väldigt offentlig fullständigt försvunnit från kartan är anmärkningsvärt. och det är det hur mycket ni nassar än vill tysta ner det. det är anmärkningsvärt för att
1. om en så viktigt person som pastorn kan lämna, hur ihåligt är det där kravet på lojalitet då? misslyckas man inte någonstans i sin fostran om det blir så här?
2. expo skulle ju likt flugor på en skithög dykt över den här nyheten om det inte var nått skumt med historien, dvs söderman samarbetar med expo eller en annan instans som expo värderar sin relation till högre än snaskets nyhetsvärde.
3. smr tycker att det är pinsamt, eftersom punkt 1 innebär att smr inte är den organisation man utger sig för att vara och eftersom punkt 2 inte tvingar dom att reagera.
4. det enda konkreta officiella uttalandet som styrker pastorns avhopp.
antagligen har alla inblandade så mycket skit på varandra att ingen officiellt kan vädra sina känslor. det är förmodligen den första gången någonsin som svenska nassar lyckats uppbåda någon form av självkontroll, att inte på fyllan vrida ut och in på den här skitpåsen till allmän beskådan. kredd för det. att man från organisationen inte gjort ett bokslut utan kör vidare på total informationskontroll tyder bara på en sak, och det är det alla utom deras medlemmar vet, sekten är en sekt.
- smr kräver en obändlig lojalitet från sina medlemmar
- expo inte har skrivit nått om det
- smr inte officiellt har skrivit nått om det
- smr har skrivit internt om det
1. om en så viktigt person som pastorn kan lämna, hur ihåligt är det där kravet på lojalitet då? misslyckas man inte någonstans i sin fostran om det blir så här?
2. expo skulle ju likt flugor på en skithög dykt över den här nyheten om det inte var nått skumt med historien, dvs söderman samarbetar med expo eller en annan instans som expo värderar sin relation till högre än snaskets nyhetsvärde.
3. smr tycker att det är pinsamt, eftersom punkt 1 innebär att smr inte är den organisation man utger sig för att vara och eftersom punkt 2 inte tvingar dom att reagera.
4. det enda konkreta officiella uttalandet som styrker pastorns avhopp.
antagligen har alla inblandade så mycket skit på varandra att ingen officiellt kan vädra sina känslor. det är förmodligen den första gången någonsin som svenska nassar lyckats uppbåda någon form av självkontroll, att inte på fyllan vrida ut och in på den här skitpåsen till allmän beskådan. kredd för det. att man från organisationen inte gjort ett bokslut utan kör vidare på total informationskontroll tyder bara på en sak, och det är det alla utom deras medlemmar vet, sekten är en sekt.
Är det här någon slags hobby för dig, att hålla reda på vad som händer med landets politiska sekter på högerkanten? Vissa läser Se&Hör, du läser patriot.nu?