Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
AFA har ju mig veterligen som enda mål att bekämpa "fascism" (i praktiken organiserade människor som inte vill splittra samhället i klasser) med våld. Motståndsrörelsen har en ideologi och vision som man eftersträvar bl.a. genom publicistisk verksamhet och offentlig opinionsbildning på gator och torg. Att säga "AFA = wannabe terrorister" och "Motståndsrörelsen = inte terrorister" tycker jag känns rimligt.
Nej, SMR vill störta demokratin med våld och bedöms vara ett hot mot demokratin/rikets säkerhet.
Citat:
AFA debatterar aldrig så det vore konstigt. Hur efterbliven är du själv, din efterblivna jävel?
SMR debatterar aldrig, därför är det uppenbart att de dök upp för att bråka.
Citat:
Nu ljuger du. Det är flera stycken som skrivit "jag är inte rasist och jag tycker inte om våld, MEN..."
Du är patetisk och tror bevisligen på konspirationsteorier om att alla som inte håller med dig på nätet egentligen är barnätande dödsknarkarnazister.
Just det där med att skriva "jag är inte rasist, men..." är bland det mest korkade man kan skriva och tyder på att man har rasistiska sympatier, annars behöver detta inte påpekas. Ungefär lika smart som att säga "jag är inte pedofil, men...".
Citat:
Ursprungligen postat av DarthAkesson
Om man inte väljer att räkna in skadegörelse. Annars är även motdemonstration ett slags våld emot mötesfriheten.
Nej, motdemonstrationer är helt lagligt, imbecille fjant.