2012-02-02, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konfrontation
Ja. Hjärntvättade av massmedia.
Det mest ironiska/tragiska med allt, är att de inte kan förstå hur pass långt juden har kört upp näven i röven på dem. De har blivit indoktrinerade sedan barnsben i många fall.
Det är bara att sätta sig in i vilken liten och marginaliserad grupp judarna utgör i världen/Sverige och vilken makt den lilla gruppen utgör. Alla som inte tycker sig se sambandet är antingen hjärntvättade, eller tjänar på att hålla tyst om det.

Alltså ingen kommer ta dig på allvar om du kommer med såna foliehatt argument. Att hela tiden påstå att alla bara är hjärntvättade medan du är en av de där 0.00000001% procent som kan tänka själv är ju bara löjligt. Vi andra har växt upp i samma samhälle, vi tänker också fritt men för det så fattar vi att alla Sveriges problem går inte och skylla på invandringen. Så sluta gör bort dig.
Citera
2012-02-02, 15:56
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Alltså ingen kommer ta dig på allvar om du kommer med såna foliehatt argument. Att hela tiden påstå att alla bara är hjärntvättade medan du är en av de där 0.00000001% procent som kan tänka själv är ju bara löjligt. Vi andra har växt upp i samma samhälle, vi tänker också fritt men för det så fattar vi att alla Sveriges problem går inte och skylla på invandringen. Så sluta gör bort dig.
300.000 personer röstade på SD med motiveringen att invandringen är ett problem. Så din matematik går inte ihop för mig, och den siffra lät öka i nästa val.

/Micke
Citera
2012-02-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna

När skyller man ensamt på invandringen? Det vi säger är att invandringen är ett problem, men inte hela problemet.. Svårt att förstå?
Citera
2012-02-02, 18:31
Medlem
LojtnantWerners avatar
tänk att motdemonstranter alltid är fredliga? men när eller om demonstranterna skulle få låt säga stryk av motdemonstranterna så får demonstranterna skylla sig själva eller hur?
Citera
2012-02-02, 22:03
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Hur tror du folk i gemen uppfattar antirasister (antivita) när de har den dåliga smaken med att ha en antisvensk demonstration tätt inpå när en tvåbarnspappa har avlidit på grund av det svenskfientliga våldet?

Folk i gemen köper inte ert löjliga försök till nyspråk, så de fattar att anti-rasister inte är "anti-vita". Din fråga är alltså svår att besvara.
Citera
2012-02-02, 22:30
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Folk i gemen köper inte ert löjliga försök till nyspråk, så de fattar att anti-rasister inte är "anti-vita". Din fråga är alltså svår att besvara.
Fast i det här fallet är tankebanan mycket mer lättbegriplig än i vissa andra sammanhang: rasfrämlingar mördar svensk -> Motståndsrörelsen demonstrerar mot massinvandring och svenskfientlighet -> "antirasisterna" ordnar en motdemonstration där man längst fram i tåget har en banderoll som det står "Jalla Jalla - Sverige åt alla" på. Slutsatsen blir ju då lätt att "antirasisterna" är för svenskfientlighet och massinvandring, eller, om man är snäll, att det stora problemet inte var att en svensk blev mördad utan att det kan leda till att svenskar ogillar rasfrämlingar (vilket fortfarande är en skev och antivit prioritering).
Citera
2012-02-03, 01:21
Medlem
Stormtroopers avatar
Fredrik Vejdeland skriver upplysande om Riazats tidigare förehavanden:
Citat:
När Daniel Riazat talar om ”tolerans”, ”öppet samhälle” eller ”fredliga demonstrationer” så bör man först och främst ha i åtanke hur han agerar själv mot sådana som inte håller med honom politiskt. När Svenska motståndsrörelsen höll sin första tidningsförsäljning i Falun 2009 agerade Daniel Riazat uppviglare till våld. Riazat blev upptäckt med att ringa ett telefonsamtal om att ”nassarna är i stan” med uppmaningar att komma ner och göra någonting åt det (Daniel Riazat borde tänka på att inte tala för högt i telefon och försäkra sig om att inte andra hör). Mycket riktigt dök 10-15 kriminella främlingar upp till platsen och slagsmål utbröt. Under tiden som slagsmålet pågick höll sig Riazat gömd och dök upp först när polisen kom till platsen, som ”vittne” till händelsen. På liknande sätt agerade Daniel Riazat under Svenska motståndsrörelsens möte i Borlänge där han hade kriminella omkring och framför sig. Riazat fick efter detta till och med intern kritik då andra antirasister inte uppskattade samröret med kriminella.
Finns fler intressanta saker om Riazat som framkommer i den här artikeln: http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1922
Citera
2012-02-03, 01:50
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Har du någon källa på att arrangörerna tagit avstånd från våld så är jag nyfiken.

"Ja man kan säga "stoppa" eller "krossa" .. Nu valde jag att säga krossa eftersom jag tyckte att det var mera slagkraftigt. Och eftersom jag anser att vi faktiskt måste kämpa för att ha kvar den lilla demokrati vi har kvar så är det dags att tala lite mera slagkraftigt.. Dessutom kan jag väl lägga till att vår manifestation är emot våld också."

-Daniel Riazat på Facebook. I och för sig angående den nya manifestationen, men ändå.

Huruvida pojkvaskern är för eller emot våld på riktigt verkar ju dock kunna ifrågasättas när man läser en del inlägg i den här tråden från personer som träffat på honom. Men jag misstänker att Daniel kanske inte tycker att det är riktigt lika fräckt med våld när det är han själv som råkar ut för det. Dubbelmoral är väl lite av den där sortens människors signum.
Senast redigerad av ArturoBandini 2012-02-03 kl. 01:52.
Citera
2012-02-03, 01:59
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
så 99.99998% av folket är dumma i huvvet?

http://missionxp.webblogg.se/2011/april/yougov-valjaropinion-ger-sd-82-vid-riksdag.html
Citera
2012-02-03, 08:25
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
"Ja man kan säga "stoppa" eller "krossa" .. Nu valde jag att säga krossa eftersom jag tyckte att det var mera slagkraftigt. Och eftersom jag anser att vi faktiskt måste kämpa för att ha kvar den lilla demokrati vi har kvar så är det dags att tala lite mera slagkraftigt.. Dessutom kan jag väl lägga till att vår manifestation är emot våld också."

-Daniel Riazat på Facebook. I och för sig angående den nya manifestationen, men ändå.

Precis vad jag var ute efter. Det var alltså bara fråga om en politisk terrorist som själv ville slåss och bara gråter för att han förlorade. Då finns det alltså ingen orsak att bli upprörd över denna historien.

Vill han använda uttrycket "krossa" för att vara slagkraftig? Varför det undrar man. SMR var ändå bra mycket slagkraftigare trots att de aldrig krossade den där glasflaskan som förstörde hans frisyr.
Citera
2012-02-03, 10:20
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
"Ert"?
Jag är folk i gemen, jag röstade FP senast och MP valet innan dess, jag har börjat uppfatta er som ativita, så visst ger ni nog dåligt intryck på folk i gemen.
Citera
2012-02-03, 12:39
Medlem
Ger man sig in i leken får man leken tåla.
Senast redigerad av Dundersnuttan 2012-02-03 kl. 12:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in