2011-07-21, 14:06
  #5401
Medlem
Kenazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entill
SMR hävdade att pengarna skulle användas till att överklaga Frosts dom, mig veterligen blev domen aldrig överklagad och Frost är väl släppt (och häktad igen för misshandel?).

Således, pengarna har inte gått till det som hävdades, men jag undrar alltså vad pengarna gått till istället, (Klasses potatisodling kanske?). Och jag undrar hur ni som skänkte pengar känner kring detta.

Tydligt nog för dig?

Jaha, då förstod jag. Jag har ingen insikt i smr eller deras kampanjer, därför lät ditt inlägg i mina öron väldigt konstigt.

Tror nog dock att de som skänkte pengar till kampanjen inte har något emot om dem går till SMR så dem kan utföra det som dem utföra skall.
Citera
2011-07-21, 19:51
  #5402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Vad har du för belägg på att pengarna inte gått till det dom var avsedda för?

en del av pengarna skulle ju bla bekosta en utredning från skl.
Men det är väl kanske din högsta dröm att det ska komma fram nåt fuffens i allt detta så du och andra får gnälla lite till?

Frost är frisläppt och vad jag kan hitta kring filmen som sägs ha lämnats in till SKL så är sista uppdateringen 22:a November 2010. Efter det... inte ett ord, trots att det lovas dyrt och heligt att mans ka meddela så fort nåt händer. Detta trots att SMR hävdade att analysen skulle ta sex till åtta veckor. Ser att hattarna hävdar att analysen kostade 54.000:-, om man nu vågar lita på det, vad hände med de resterande 21.000:-? Personligen så är jag tveksam till att Pärra talar sanning, pengarna har förmodligen gått till potatisodlingar och cheeseburgare, allt för att göda Klabbe!

Klart jag vill att det fuffens om pågår kommer fram i ljuset, jag ogillar sekter, speciellt nazisekter.

Citat:
Ursprungligen postat av Kenaz
Jaha, då förstod jag. Jag har ingen insikt i smr eller deras kampanjer, därför lät ditt inlägg i mina öron väldigt konstigt.

Tror nog dock att de som skänkte pengar till kampanjen inte har något emot om dem går till SMR så dem kan utföra det som dem utföra skall.

I tråden som finns om fallet så var det flera personer som hävdade att de absolut inte var nazister eller sympatiserade med SMR, men trots det litade på patrasket och skänkte pengar till sekten. Kan inte kännas alltför bra nu...
Citera
2011-07-21, 20:31
  #5403
Bannlyst
Det lämnades aldrig in någon analys till SKL och de pengarna har antagligen använts till något annat.
__________________
Senast redigerad av Askatasuna 2011-07-21 kl. 20:36.
Citera
2011-07-21, 20:33
  #5404
Medlem
Kenazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entill
Frost är frisläppt och vad jag kan hitta kring filmen som sägs ha lämnats in till SKL så är sista uppdateringen 22:a November 2010. Efter det... inte ett ord, trots att det lovas dyrt och heligt att mans ka meddela så fort nåt händer. Detta trots att SMR hävdade att analysen skulle ta sex till åtta veckor. Ser att hattarna hävdar att analysen kostade 54.000:-, om man nu vågar lita på det, vad hände med de resterande 21.000:-? Personligen så är jag tveksam till att Pärra talar sanning, pengarna har förmodligen gått till potatisodlingar och cheeseburgare, allt för att göda Klabbe!

Klart jag vill att det fuffens om pågår kommer fram i ljuset, jag ogillar sekter, speciellt nazisekter.



I tråden som finns om fallet så var det flera personer som hävdade att de absolut inte var nazister eller sympatiserade med SMR, men trots det litade på patrasket och skänkte pengar till sekten. Kan inte kännas alltför bra nu...

Ja, då måste det svida en hel del
Citera
2011-07-23, 10:30
  #5405
Medlem
evilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Fail på dig! Du skulle ha scannat in, eller åtminstonde fotograferat och lagt ut. Nu måste jag ta dig på ditt ord och det är väl trevligt med förtroende, men jag vill se med egna ögon.
Fast så där skit ska väl inte spridas vidare
Citera
2011-07-24, 23:33
  #5406
Medlem
AkaDed.s avatar
Söderman är endast stöd medlem numera och har inte hoppat av.
Citera
2011-07-24, 23:51
  #5407
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkaDed.
Söderman är endast stöd medlem numera och har inte hoppat av.



aha...vadan detta? vill han inte stå i rampljuset längre?
Citera
2011-07-25, 00:15
  #5408
Medlem
AkaDed.s avatar
Jag har ingen aning men jag skulle väl tippa på att det tar på krafterna att vara så aktiv som han var och även ha ett privatliv att sköta, så man vill ta ett "brake" och låta andra förmågor komma fram.
Men jag vet inte.
Citera
2011-07-25, 00:30
  #5409
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkaDed.
Jag har ingen aning men jag skulle väl tippa på att det tar på krafterna att vara så aktiv som han var och även ha ett privatliv att sköta, så man vill ta ett "brake" och låta andra förmågor komma fram.
Men jag vet inte.


Ja förmodligen... men då fick man lite klarhet i det iaf....
Citera
2011-07-25, 05:43
  #5410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Det lämnades aldrig in någon analys till SKL och de pengarna har antagligen använts till något annat.
Du vet detta eftersom du... arbetar på SKL och har tillgång till alla ärenden som inkommer till SKL? Eller är det som vanligt spekulationer, ryktesspridning och skitsnack?

Enligt följande artikel har originalbandet lämnats in till SKL:
http://patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1633

Citat från artikeln:

"Med största sannolikhet kommer Niklas Frost hinna bli frisläppt innan resningen är klar. "

"Vi ber våra läsare om ursäkt för att informationen vi lämnar i detta resningsärende är knapphändig, men detta agerande är på inrådan av våra jurister. Vi kommer att släppa alla detaljer i ärendet så fort det inte riskerar att störa utgången av vårt arbete med att få till stånd en resning i fallet."

Enligt http://patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1630 lämnades överklagan av 2004 års HMF-dom mot fyra aktivister i organisationen vidare till Europadomstolen först under 2007, varför jag inte alls ser det som konstigt att vi inte fått höra mer om överklagan i fallet Frost ännu.

Tror ni verkligen att Frost skulle vara kvar i SMR om man snillat bort pengarna som skall gå till hans överklagan?
Citera
2011-07-27, 11:23
  #5411
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marXXus
Du vet detta eftersom du... arbetar på SKL och har tillgång till alla ärenden som inkommer till SKL? Eller är det som vanligt spekulationer, ryktesspridning och skitsnack?

Enligt följande artikel har originalbandet lämnats in till SKL:
http://patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1633

Citat från artikeln:

"Med största sannolikhet kommer Niklas Frost hinna bli frisläppt innan resningen är klar. "

"Vi ber våra läsare om ursäkt för att informationen vi lämnar i detta resningsärende är knapphändig, men detta agerande är på inrådan av våra jurister. Vi kommer att släppa alla detaljer i ärendet så fort det inte riskerar att störa utgången av vårt arbete med att få till stånd en resning i fallet."

Enligt http://patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1630 lämnades överklagan av 2004 års HMF-dom mot fyra aktivister i organisationen vidare till Europadomstolen först under 2007, varför jag inte alls ser det som konstigt att vi inte fått höra mer om överklagan i fallet Frost ännu.

Tror ni verkligen att Frost skulle vara kvar i SMR om man snillat bort pengarna som skall gå till hans överklagan?

Eller har jag, precis som alla andra kan göra, pratat med SKL och frågat om de har fått in en förfrågan om en videoanalys i den utredningen?
Citera
2011-07-27, 11:27
  #5412
Bannlyst
Har nästet i Sundsvall nu lagt ner efter att Micke Skillt har flyttat till Stockholm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in