2009-01-18, 16:31
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busett1
Jag hoppas att vi alla här förstår att M.Skillt vinklar allt åt ett håll. Precis så som SMRs tidning gör. Trovärdigheten får ett slag i huvudet när man i nästa andetag angriper alla medier för att vara hjärntvättade.
Vad har jag vinklat, jag har svarat så korrekt jag kan.

/Micke
Citera
2009-01-18, 21:17
Medlem
På tal om det där om att allt våld och alla brott löser sig. Se här vad jag hittade på nätet, ett klipp från Budkavlen nr 1 årg 1.

"Slutligen kan vi konstatera att våld är och kommer att förbli en naturlig del i
människans värld. Pacifismen kommer aldrig att bli något annat än en utopisk dröm eftersom styrka ger rätt, makt är avgörande och en människa våldspotential alltid det slutgiltiga försvaret."
Citera
2009-01-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Vad har jag vinklat, jag har svarat så korrekt jag kan.

/Micke

ja du, är du subjektiv eller objektiv i din bedömning av rörelsen? Och är er tidning subjektiv eller objektiv i sin rapportering av händelser?
Citera
2009-01-18, 22:28
Medlem
Pompe de velos avatar
Hur ofta har ett näste möten och hur kan en typisk dagordning se ut?
Citera
2009-01-19, 00:39
Medlem
503s avatar
Citat:
Varför skulle det inte gå ihop? Hur skulle det påverka hans förmåga att leda Motståndsrörelsen?

/Micke

Om det är som du säger, att SMR endast är förespråkar utövande av våld i nödvärnssituationer, så går det inte ihop.
Hans ledarskapsförmåga påverkas naturligtvis inte av det, men däremot såväl hans som hela organisationens trovärdighet.
Förstår du hur jag menar?
Citera
2009-01-19, 18:11
Bannlyst
Citat:
Varför skulle man inte få förneka brott? Vad skulle Motståndsrörelsen vinna på att dess aktivister självmant satte sig i fängelse?

/Micke
Jag tänker på att SMR tryckt på att medlemmarna ska stå för det de gör och de åsikter de har, aldrig ska förneka att de är med i organisationen, går ut med sina namn i offentliga som till exempel du själv gör här.
Vore det då inte konsekvent att också erkänna de brott man begår i protest mot systemet, till exempel om man är misstänkt för HMF?
Ex: Jo, jag har publicerat uppgifter på min hemsida om att negrer, ja alla negrer, är idioter. Jag har vetenskapliga bevis för det, och det är rätt även om era demokratiska lagar säger att jag inte får publicera det.
Kanske inget jättebra exempel, men förstår du vad jag menar?
Citera
2009-01-19, 18:17
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Jag tänker på att SMR tryckt på att medlemmarna ska stå för det de gör och de åsikter de har, aldrig ska förneka att de är med i organisationen, går ut med sina namn i offentliga som till exempel du själv gör här.
Vore det då inte konsekvent att också erkänna de brott man begår i protest mot systemet, till exempel om man är misstänkt för HMF?
Ex: Jo, jag har publicerat uppgifter på min hemsida om att negrer, ja alla negrer, är idioter. Jag har vetenskapliga bevis för det, och det är rätt även om era demokratiska lagar säger att jag inte får publicera det.
Kanske inget jättebra exempel, men förstår du vad jag menar?

Man gör mer nytta på gatan än i fängelset.
Citera
2009-01-19, 18:36
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
Man gör mer nytta på gatan än i fängelset.

Vilken nytta har ni gjort på gatan under er ca 12 år existens? Går det att peka på några varaktiga samhällsresultat?

(försökte fråga förut, men man måste tydligen skriva oneliners för att SMR ska svara?)
Citera
2009-01-19, 21:46
Bannlyst
Ursäkta för bump men tycker det tillhör ämnet:

De flesta jag pratat med har blivit friade, däribland jag. Fick mitt beslut den 27e December med brev.

En oberoende som blev dömd skulle överklaga när jag pratade med honom jämt efter dommen fallit.
Senast redigerad av EnStorSvartSol 2009-01-19 kl. 22:00.
Citera
2009-01-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnStorSvartSol
Ursäkta för bump men tycker det tillhör ämnet:

De flesta jag pratat med har blivit friade, däribland jag. Fick mitt beslut den 27e December med brev.

En oberoende som blev dömd skulle överklaga när jag pratade med honom jämt efter dommen fallit.

rättvisan är tandlös....
Citera
2009-01-19, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
http://www.kansallinenvastarinta.com/

Tack för länken.

Jag antar att Motståndsrörelsens ledning valt att se mellan fingrarna vad gäller de åsikter som ikh/M.Skillt gett uttryck för tidigare. Termer som "folksplittrare" och kulturellt driven "strasserist" dyker upp i mitt huvud när jag läser hans skriverier.
Citera
2009-01-19, 23:54
Medlem
Kadeks avatar
Hur går det för dig då Micke? Uppdatering tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in