2008-11-09, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chematorium
Gäller det ''Adolf Hitler" gapandet?

Det var väl lite armviftningar också som så patetiskt bortförklaras av diverse motståndspojkar
Citera
2008-11-11, 07:43
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chematorium
Gäller det ''Adolf Hitler" gapandet?
I mitt fall gäller det inte för skanderandet av "Adolf Hitler", utan en korrekt seger-hälsning på gärdet. Dock så är det endast en misstanke och en rättegång kan bli möjlig efter att ett andra förhör hållits. Och jag misstänker att det här gäller för samtliga misstänkta som finns kvar idag.

/Micke
Citera
2008-11-11, 08:29
Bannlyst
Vad brukar straffet bli i sådana här ärenden?
Citera
2008-11-11, 08:37
Medlem
Bagronks avatar
Dagsböter. Om du inte har så mycket annat på dig sen tidigare i alla fall. Då kan du få sitta av några månader i en federal pound me in the ass prison
Citera
2008-11-11, 09:53
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolsjeviken
Vad brukar straffet bli i sådana här ärenden?
Enligt åklagaren Anita Glad (stavning?) så rör det sig om misstanke för ett brott av normalgraden, så det lär väl bli dagsböter om det blir en fällande dom.

/Micke
Citera
2008-11-11, 17:46
Medlem
T_C_G2s avatar
Micke Jag trodde att det endast rörde sig om seger-hälsningen på gärdet?
Citera
2008-11-11, 20:03
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T_C_G2
Micke Jag trodde att det endast rörde sig om seger-hälsningen på gärdet?
Så har jag oxå uppfattat det när jag pratat med åklagaren.

/Micke
Citera
2008-11-11, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Så har jag oxå uppfattat det när jag pratat med åklagaren.

/Micke

Så åklagaren talar alltså personligen med de åtalade innan rättegången ens har börjat? Låter som att få silversked i mun.
Citera
2008-11-12, 07:34
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Så åklagaren talar alltså personligen med de åtalade innan rättegången ens har börjat? Låter som att få silversked i mun.
Självklart, iom att Anita Glad är förundersökningsledare så är det hennes jobb att svara på frågor, såvida dessa inte stör förundersökningen.

/Micke
Citera
2008-11-12, 13:27
Bannlyst
Citat:
Självklart, iom att Anita Glad är förundersökningsledare så är det hennes jobb att svara på frågor, såvida dessa inte stör förundersökningen.

/Micke
Har du erkänt att du gjort en så kallad korrekt segerhälsning? Är det alltså en rak arm och utsträckt hand i 45-graders vinkel vi talar om här?
Åtal för hets mot folkgrupp känns lite märkligt i så fall. Hade du gjort den vid judiska kyrkogården eller liknande hade åtalet varit mer förståeligt.
Citera
2008-11-13, 01:05
Medlem
Chematoriums avatar
Citat:
I mitt fall gäller det inte för skanderandet av "Adolf Hitler", utan en korrekt seger-hälsning på gärdet. Dock så är det endast en misstanke och en rättegång kan bli möjlig efter att ett andra förhör hållits. Och jag misstänker att det här gäller för samtliga misstänkta som finns kvar idag.

/Micke
Okej. Det är dock otroligt löjligt att en armrörelse ingår i HMF-lagen, oavsett om den utövas i en synagoga eller offentligt.

Lycka till på rättegången
Citera
2008-11-13, 07:33
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Har du erkänt att du gjort en så kallad korrekt segerhälsning? Är det alltså en rak arm och utsträckt hand i 45-graders vinkel vi talar om här?
Åtal för hets mot folkgrupp känns lite märkligt i så fall. Hade du gjort den vid judiska kyrkogården eller liknande hade åtalet varit mer förståeligt.
Givetvis förnekar jag brott och vägrar uttala mig utan advokats närvaro.

Men jag vill minnas att min hälsning utfördes med knuten näve, och är därmed helt laglig.

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in