Citat:
Ursprungligen postat av evilone
Vad gjor du for att fa Niklas pa ratt spor igen?
Måste ställa en motfråga här. Virre anser att Niklas sitter i fängelse oskyldig. Vad är det då hon ska göra för att få honom på rätt spår? Måste då anta att det gäller Niklas tro och säga vad man vill om tro. Men det är upp till var och en att tro va fan man vill. Att man inte håller med är en sak. Virre har ju sagt flera gånger att hon inte tror på samma sak om Niklas. Ska då en av dom bara ge med sig?
Men måste då ändå fråga Virre: Försöker Niklas att få dig att tro som han?
Citat:
kommer du att tillata honom att indoktrinera era eventuella barn denna hat idiologin?
Detta blir ju en jäkligt intressant fråga. Vid ett eventuellt barn - Vems tro kommer barnet att få. Säg att det är 2 extrema troer mot varandra. Exempelvis säg Kristen vs Nazist.
Vem bestämmer vad barnet bli uppfostrat i? Jag har lite svårt att se en kristen nazist.. Menar "vänd andra kinden till" vs "slå ner invandrarna"
(vad snälla och notera att jag generalliserar för en debatt)
Citat:
ar det inte jobbigt att vara gift med en kille som betraktas som en paria i samhallets ogon?
Att vara gift rent allmänt är inte lätt alla gånger. Att ha någon som cirkulerar i media/internet forum som sin make gör det givetvis inte lättare. Att hon fortfarande står bakom Niklas tyder på att hon är van att få skit kastad på sig.
Men jag tror ändå att pga varför Niklas sitter inne gör att jag tror att Virre har få vänner men många bekanta.
Samtidigt så kanske det inte var det bästa hon kunde gjort att gå in i denna debatt och säga vem hon var. Förstår att hon vill följa den men kanske bättr att göra det i det tysta. Nu har hon öppnat upp sig själv för smutskastning vilket är lite synd. Även om Niklas skulle vara skyldig så har ju inte Virre gjort något fel.