Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Ungefär hur många svenska nassar sitter i fängelse idag?
För vilka brott sitter de inne?
Vilka av dessa har begått brott för rörelsens skull, och vilka brott handlar det om?
Är det över huvud taget någon i Sverige som sitter i fängelse för hets mot folkgrupp i skrivande stund? Den enda jag kan minnas på rak arm är Ahmed Rami, som satt i tre månader i början av 90-talet.
EDIT: Kurt Linusson har avtjänat en månad för HMF, och Björn Björkqvist två månader. Men de är fria män idag, och förändrar alltså inte den tidigare sakfrågan.
För vilka brott sitter de inne?
Vilka av dessa har begått brott för rörelsens skull, och vilka brott handlar det om?
Är det över huvud taget någon i Sverige som sitter i fängelse för hets mot folkgrupp i skrivande stund? Den enda jag kan minnas på rak arm är Ahmed Rami, som satt i tre månader i början av 90-talet.
EDIT: Kurt Linusson har avtjänat en månad för HMF, och Björn Björkqvist två månader. Men de är fria män idag, och förändrar alltså inte den tidigare sakfrågan.
Om man läser SÄPOS rapport om politisk brottslighet så kan man se att den stora skillnaden mellan vänsteraktivister och nazzar är att nazzar står för nästa 5 gånger så mycket opolitisk brottslighet som vad vänsteraktivister gör.
Citat:
Vit makt-miljön är kraftigt överrepresenterade för brott som inte är politisk motiverade och kan knytas till 5332 misstankar medan 1565 misstankar hänförs till personer i den autonoma miljön
http://www.sakerhetspolisen.se/download/18.5bf42a901201f330faf80002541/valdsampolitiskextremism.pdf
Jag tror inte det är så överlag att nazister är mer multikriminella. Det är bara det att dom saknar politisk ideologi vilket gör att dom har väldigt svårt för politiskt arbete. Det blir mest ett och annat klistermärke och huliganverksamhet. Därför blir det mesta brottsligheten dom sysslar med opolitisk.