2009-08-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Ungefär hur många svenska nassar sitter i fängelse idag?

För vilka brott sitter de inne?

Vilka av dessa har begått brott för rörelsens skull, och vilka brott handlar det om?

Är det över huvud taget någon i Sverige som sitter i fängelse för hets mot folkgrupp i skrivande stund? Den enda jag kan minnas på rak arm är Ahmed Rami, som satt i tre månader i början av 90-talet.

EDIT: Kurt Linusson har avtjänat en månad för HMF, och Björn Björkqvist två månader. Men de är fria män idag, och förändrar alltså inte den tidigare sakfrågan.

Om man läser SÄPOS rapport om politisk brottslighet så kan man se att den stora skillnaden mellan vänsteraktivister och nazzar är att nazzar står för nästa 5 gånger så mycket opolitisk brottslighet som vad vänsteraktivister gör.

Citat:
Vit makt-miljön är kraftigt överrepresenterade för brott som inte är politisk motiverade och kan knytas till 5332 misstankar medan 1565 misstankar hänförs till personer i den autonoma miljön

http://www.sakerhetspolisen.se/download/18.5bf42a901201f330faf80002541/valdsampolitiskextremism.pdf

Jag tror inte det är så överlag att nazister är mer multikriminella. Det är bara det att dom saknar politisk ideologi vilket gör att dom har väldigt svårt för politiskt arbete. Det blir mest ett och annat klistermärke och huliganverksamhet. Därför blir det mesta brottsligheten dom sysslar med opolitisk.
Citera
2009-08-07, 20:08
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Det är inte alls ovanligt. Värt att nämnas var att mina brev försvann mellan åklagare och häkte, för att senare dyka upp efter ca: 10dagar. När jag kontaktar åklagare och ber om en förklaring, säger han att det inte riktigt finns någon förklaring att ge då han är lika förvånad som jag. Normalt tar det ca: 3-4dagar för ett brev att gå från häkte till åklagare tillbaka till häkte, om man sitter med restriktioner.

/Micke
Detta behöver du inte se några konspirationer i. Jag har själv varit häktad i Härnösand och det kunde ta betydligt längre tid för mina brev att komma fram. Tvivlar starkt att det var på order av Säpo då jag var en ostraffad tonårstjej misstänkt för ett föga uppseendeväckande brott.
Pratade du med den trevlige afrikanske prästen de har där?
OT så är jag genuint nyfiken på hur du blev någon slags ledare för SMR i Norrland. Är det helt enkelt så att du är bäst lämpad? Om man säger så här, Karl-Olov Nordin är medlem i socialdemokraterna i Falun. Däremot är han inte ledare för socialdemokraterna. Det beror på att han är retarderad. Och då är ju även socialdemokraterna en organisation för svagbegåvad WT.
Kan du förstå mig på den punkten nu då, Mikael Skillt?
Citera
2009-08-07, 20:31
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Detta behöver du inte se några konspirationer i. Jag har själv varit häktad i Härnösand och det kunde ta betydligt längre tid för mina brev att komma fram. Tvivlar starkt att det var på order av Säpo då jag var en ostraffad tonårstjej misstänkt för ett föga uppseendeväckande brott.
Pratade du med den trevlige afrikanske prästen de har där?
OT så är jag genuint nyfiken på hur du blev någon slags ledare för SMR i Norrland. Är det helt enkelt så att du är bäst lämpad? Om man säger så här, Karl-Olov Nordin är medlem i socialdemokraterna i Falun. Däremot är han inte ledare för socialdemokraterna. Det beror på att han är retarderad. Och då är ju även socialdemokraterna en organisation för svagbegåvad WT.
Kan du förstå mig på den punkten nu då, Mikael Skillt?
Jag träffade inte någon präst, men en väldigt trevlig indisk kvinna som jobbade på häktet.

Vad som gjorde att jag har fått rollen att leda arbetet i norrland är ett beslut som jag aldrig ifrågasatt eller funderat över, utan jag har helt enkelt tagit på mig rollen, som jag utsetts till. Sen vad det beror på får du fråga någon annan om.

/Micke
Citera
2009-08-09, 04:39
Medlem
Bockstensmannens avatar
Måste bara säga att jag såg den här tråden när den kom upp för några dagar sedan, asså, jävlar vad det rinner in pengar!
Citera
2009-08-09, 09:45
Medlem
xMADBALLxs avatar
M.Skillt. men du är en sån jävla mupp dom gånger jag suttit häktat med restriktioner så har det tagit typ 2 veckor innan breven har kommit in. Allt är inte en konspiration mot er eller är du kanske person som på nördisk trodde att zog hade fifflat med hans snut
Citera
2009-08-09, 11:11
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Enligt kriminalvården så är man en klient när man hamnar bakom lås och bom, underhållande

/Micke

Och du är bara en gosig samhällsmedborgare med en alternativ livsskådning. Visst är PK underbart

Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
När ska folk börja förstå att det inte existerar rövknullande i svenska fängelser? Eller, förekommit har det väl om båda två är med på det dvs.

Är folk verkligen så "hollywoodiserade" att de tror på att film speglar verkligheten?

Är du så dum att du inte fattar att folk leker bara med den steretotypen för att reta er framtida kåkfarare...

Citera
2009-08-09, 11:17
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xMADBALLx
M.Skillt. men du är en sån jävla mupp dom gånger jag suttit häktat med restriktioner så har det tagit typ 2 veckor innan breven har kommit in. Allt är inte en konspiration mot er eller är du kanske person som på nördisk trodde att zog hade fifflat med hans snut

Ja det är precis vad han tror, vart har du varit?

OnT: Efter att ha spanat och googlat har jag fortfarande missat detaljerna till varför denna Niklas Frost är oskyldig.

Om Micke vill får han gärna utveckla alla detaljer.
Inte ens hemsidan i din signatur säger mycket mer än att Niklas är en "oskyldig" patriot...

Det är svårt att tro att han nu skulle kunna vara oskyldig med tanke på sitt medlemskap i SMR samt vad eran ideologi är och eran tendens att ta till våld. Men man dömer inte boken efter sitt utseende...

Jag lyssnar gärna på fallet Niklas Frost, förutsatt att folk kan hålla patriotpropagfandan och konspirationerna åt sidan..

Vad för misstag gjordes under rättegången samt vad sa vittnen och vad var detaljerna kring Nazi och AFA "Jousten"?
Citera
2009-08-09, 11:20
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xMADBALLx
Om du tror det är normalt att det tar 2 veckor för ett brev att komma fram är du riktig dum, men iof det var väl ingen nyhet. Men ett råd är att nästa gång kontakta åklagaren för att få en redogörelse för postgången, vilket är din rätt.

/Micke
Citera
2009-08-09, 11:24
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
Ja det är precis vad han tror, vart har du varit?

OnT: Efter att ha spanat och googlat har jag fortfarande missat detaljerna till varför denna Niklas Frost är oskyldig.

Om Micke vill får han gärna utveckla alla detaljer.
Inte ens hemsidan i din signatur säger mycket mer än att Niklas är en "oskyldig" patriot...

Det är svårt att tro att han nu skulle kunna vara oskyldig med tanke på sitt medlemskap i SMR samt vad eran ideologi är och eran tendens att ta till våld. Men man dömer inte boken efter sitt utseende...

Jag lyssnar gärna på fallet Niklas Frost, förutsatt att folk kan hålla patriotpropagfandan och konspirationerna åt sidan..

Vad för misstag gjordes under rättegången samt vad sa vittnen och vad var detaljerna kring Nazi och AFA "Jousten"?
Hur kan du ha missat informationen som är tämligen tydlig?

Tyvärr ska jag åka och arbeta om 10 min så jag har inte tid att gå in på detaljer för stunden, men om du inte fått svar innan jag kommer hem så ska jag bryta ner artiklarna i punkter åt dig.

/Micke
Citera
2009-08-09, 11:27
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
Och du är bara en gosig samhällsmedborgare med en alternativ livsskådning. Visst är PK underbart

Är du så dum att du inte fattar att folk leker bara med den steretotypen för att reta er framtida kåkfarare...

Tror du verkligen att sånt retar oss?
Citera
2009-08-09, 11:53
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Det kan ta mellan två dagar och tills dess personen friges för ett brev att komma fram. Däremot ska det inte ta mer än några dagar.
Citera
2009-08-09, 11:56
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Det har faktiskt skrämt bort vissa och gjort andra mindre aktiva, så nog fungerar det alltid. Men som vanligt är det ju aldrig någonting som biter på någon och ingen blir arg över det, ingen blir rädd för det, ingen blir sårad av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in