2009-11-20, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Självklart är det inte motståndsrörelsens sak att dömma någon, vad jag förstår har han blivit dömd för liknande brottslighet tidigare vilket kan göra honom till naturlig syndabock.

Jag tror inte att majoriteten vet att han är oskyldig då alla artiklar har som tydligt motiv att visa honom som en politisk martyr.

En sak som däremot skulle kunna vara bra vore att lägga upp FUP och den oredigerade filmen så gemene man utan inside information kan bedöma utifrån det.

Den filmen som ligger på nätet är ju faktiskt en propagandafilm vilket sänker trovärdigheten betydligt.

Rättvis prövning för alla oavsett politisk åsikt är en mänsklig rättighet.

EDIT: Om filmen visades under rättegången så är det redan en offentlig handling som vem som helst kan plocka ut.

Precis det har du rätt i att han har. Därför tror dom att han låter sig knäckas av att sitta inne. Det beror nog på hur man läser och av vem. För någon som inte har en politisk åsikt så tror jag att det är tvärtom. Men FUP kan man själv hämta ut. Sen finns det väl någon sida där man kan finna denna? Nja den visar att det finns inte en chans att han skulle kunna ha haft tid till att kunna utföra gärningen. Då tiden inte finns. Även om den e klippt. Han fick inte en rättvis prövning. Utan dom dömde bara för att.
Citera
2009-11-20, 21:04
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av info-virre
Precis det har du rätt i att han har. Därför tror dom att han låter sig knäckas av att sitta inne. Det beror nog på hur man läser och av vem. För någon som inte har en politisk åsikt så tror jag att det är tvärtom. Men FUP kan man själv hämta ut. Sen finns det väl någon sida där man kan finna denna? Nja den visar att det finns inte en chans att han skulle kunna ha haft tid till att kunna utföra gärningen. Då tiden inte finns. Även om den e klippt. Han fick inte en rättvis prövning. Utan dom dömde bara för att.

Ok, Jag känner dock inte igen NF på filmen, Den ger ingen uppfattning om vart bråket och knivskärningen skedde, det är lite för mycket oklarheter för att jag skulle se den som bevis direkt.
Citera
2009-11-20, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ok, Jag känner dock inte igen NF på filmen, Den ger ingen uppfattning om vart bråket och knivskärningen skedde, det är lite för mycket oklarheter för att jag skulle se den som bevis direkt.

Han har vit tröja på sig. Tyvärr kan jag ej ge dig filmen dock.
Citera
2009-11-20, 21:24
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Han har vit tröja på sig. Tyvärr kan jag ej ge dig filmen dock.

Nu är jag dock inte så intresserad av just det här fallet att jag begär ut FUP,
Däremot försöker jag påpeka vissa brister i öppenheten som jag tror skrämmer bort folk.
"Vi har rätt han är oskyldig, han är bara dömd för att han är nationalist vi vet vem som är skyldig men vi säger inte det"

Låter inte så trovärdigt utan bakgrundsinformation speciellt inte som ni är "hemska nazister" och därmed behöver större oberoende faktaunderlag än tex Frige Isak Dawitt eller va fan det nu är dom tjatar om.

Ett till exempel är att målnummret inte finns på hemsidan.

Jag försöker tänka förutsättningslöst och då blir det svårt när man inte har informationen tillgänglig.

Jag lutar åt att han är oskyldi men jag står fast vid min kritik mot kampanjen.
Citera
2009-11-20, 21:35
Bannlyst
Citat:
Nu är jag dock inte så intresserad av just det här fallet att jag begär ut FUP,
Däremot försöker jag påpeka vissa brister i öppenheten som jag tror skrämmer bort folk.
"Vi har rätt han är oskyldig, han är bara dömd för att han är nationalist vi vet vem som är skyldig men vi säger inte det"

Låter inte så trovärdigt utan bakgrundsinformation speciellt inte som ni är "hemska nazister" och därmed behöver större oberoende faktaunderlag än tex Frige Isak Dawitt eller va fan det nu är dom tjatar om.

Ett till exempel är att målnummret inte finns på hemsidan.

Jag försöker tänka förutsättningslöst och då blir det svårt när man inte har informationen tillgänglig.

Jag lutar åt att han är oskyldi men jag står fast vid min kritik mot kampanjen.

Ok. Men jag skrev det dels till dom andra som läser i tråden och påpekar. Det har du rätt att göra. Och jag försöker att förklara en del. Tyvärr kan jag inte påe tt sätt förklara så mycket. Det jag även vill passa på att påpeka ( Igen) att det jag skriver är från min egen mun och att jag inte skriver för Motståndsrörelsen. Det är upp till var och en att avgöra skyldighets frågan. Men Eftersom Niklas tillhör Motståndsrörelsen så blir det att dom skriver " nationellt". Men jag kan förstå hur du tänker till en viss grad.
Citera
2009-11-20, 22:18
Medlem
Jag skulle gärna rida den häst jag tränar nu i marschen,för de finska soldaterna red på finska-hästar.De var snabba och uthålliga.Hästen är i Finland och jag med,men man vet ju aldrig, kanske en annan gång.
Citera
2009-11-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Ska berätta en superduper hemlighet om hur du kan ta reda på vem som är ansvarig utgivare: besök www.patriot.nu (behöver du vidare instruktioner om var i din webläsare du Ska skriva in adressen så är det bara att skicka ett PM).

Kan Don.C tala om för oss vem som är ansvarig för innehållet på www.patriot.nu?
Du har 50 % chans att träffa rätt.
Citera
2009-11-21, 11:10
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Men snälla du... Driver du med mig? Tror du att ett par rader på " Twitter" går att beskriva i hur det är där inne? Sen vidare med vad du tycker om "Twitter" struntar jag i. Du borde få prova på hur det är att sitta inne! Då kanske du skulle stänga din stora glappkäft ett tag.

Sluta lipa..det är rena semestern för en fattig jävel att sitta på kåken.

Dessutom har jag själv en gång i ungdomens år suttit i häkte c:a 2 mån och det är värre än kåken, givetvis var ju jag oskyldig till skillnad från Frost.

Citat:
Ursprungligen postat av info-virre Den personen som [B
blev knivhuggen får skylla sig själv.[/b] Han var med och slängde flaskor etc, mot aktivisterna. Hade han nu bara varit på väg till en "konsert" så hade han inte blivit knivhuggen. Han var medveten om vad som kunde ske så han får ta d. Så han/du kan köra upp rättvisan för den stackars "afa-aktivisten" långt upp någonstans.. Kampanjen kommer att lyckas till varje pris.

Det är väl snarare så att det är Frost som är den stora jubelidioten och får skylla sig själv.

Är man tidigare dömd för misshandel skall man tänka sig för innan man springer
runt på gatan och dampar loss tillsammans med andra huligannazzzar.
Särskilt i sällskap med folk som tidigare dömts för dråp.

Sen är fittan en fegis och måste använda kniv.....fy fan.

Anser man sig oskyldig men vill inte ange den skyldige...helt okej, men
sitt då av straffet och lipa för fan inte.

För det är ju nazzen Frost som är den stora idioten och den som får skylla
sig själv att han sitter där han sitter.

Det som är bra är att ovan nämnda omständigheter kommer att medföra
att en ersättning till Frost om han till äventyrs skulle frias kommer att sättas
ner till i första hand noll kronor.
Citera
2009-11-21, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Sluta lipa..det är rena semestern för en fattig jävel att sitta på kåken.

Dessutom har jag själv en gång i ungdomens år suttit i häkte c:a 2 mån och det är värre än kåken, givetvis var ju jag oskyldig till skillnad från Frost.

Det är väl snarare så att det är Frost som är den stora jubelidioten och får skylla sig själv.

Är man tidigare dömd för misshandel skall man tänka sig för innan man springer
runt på gatan och dampar loss tillsammans med andra huligannazzzar.
Särskilt i sällskap med folk som tidigare dömts för dråp.

Sen är fittan en fegis och måste använda kniv.....fy fan.

Anser man sig oskyldig men vill inte ange den skyldige...helt okej, men
sitt då av straffet och lipa för fan inte.

För det är ju nazzen Frost som är den stora idioten och den som får skylla
sig själv att han sitter där han sitter.

Det som är bra är att ovan nämnda omständigheter kommer att medföra
att en ersättning till Frost om han till äventyrs skulle frias kommer att sättas
ner till i första hand noll kronor.

Det är ingen semester att sitta inne. Vart har du fått d ifrån? Men lägg av, 2 månader är ingentigt din idiot... Tror inte att du skulle vara så kaxig om du fick sitta på en anstalt. Men häktet gullade väl med dig för att du bröt ihop dom 2 månader? Du kan ju inte ha alla hästar hemma, du är en riktigt fitta rent ut sagt. Man garvar bara av att läsa d du skriver. Även om den skyldige personen skulle erkänna så skulle d inte spela någon roll. Du verkar ha svårt att förstå d. Men bara av tanken på hur du skriver så kan man förstå att nivån hos dig inte är så spec hög.. Gå tillbaks till din grotta å knarka viadre.För att det är helt lönlöst att disskutera med en sån som dig.
Citera
2009-11-21, 14:09
Medlem
Robin88s avatar
Igår när jag var hos några polare så gick vi på stan påväg till en affär då min polare(som för övrigt är invandrare) hälsade på en kille och snackade en stund med honom.
Jag som tyckte mig känna igen honom fråga min kompis efteråt vem han var. När han sa namnet kände jag genast igen honom som lokal SMR-aktivist/stödmedlem. Jag frågade då min kompis hur han kände honom.
Då sa han att han brukade fixa röka, sprit och annat till folk, mest ungdomar. Han sa även att han hade torskat för vapenbrott, narkotikabrott och lite annat.

Jag är inte hundra på att han fortfarande är aktiv i SMR, men är säker på att han var det för något år sedan då han är med på bilder från möten och liknande på deras hemsida och hans polare är fortfarande med i SMR.

Vad tycker ni om det här?
Har ni ingen koll på era aktivister eller är det här accepterat?
Citera
2009-11-21, 14:13
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ok. Men jag skrev det dels till dom andra som läser i tråden och påpekar. Det har du rätt att göra. Och jag försöker att förklara en del. Tyvärr kan jag inte påe tt sätt förklara så mycket. Det jag även vill passa på att påpeka ( Igen) att det jag skriver är från min egen mun och att jag inte skriver för Motståndsrörelsen. Det är upp till var och en att avgöra skyldighets frågan. Men Eftersom Niklas tillhör Motståndsrörelsen så blir det att dom skriver " nationellt". Men jag kan förstå hur du tänker till en viss grad.

Jag förstår att du skriver utifrån ditt perspektiv och din egen åsikt bara, därav skulle jag gärna få ett svar från SMR.
M.Skillt skulle man kunna få ett svar på dom obesvarade frågorna.
Senast redigerad av xdr 2009-11-21 kl. 14:44.
Citera
2009-11-21, 14:55
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin88
Igår när jag var hos några polare så gick vi på stan påväg till en affär då min polare(som för övrigt är invandrare) hälsade på en kille och snackade en stund med honom.
Jag som tyckte mig känna igen honom fråga min kompis efteråt vem han var. När han sa namnet kände jag genast igen honom som lokal SMR-aktivist/stödmedlem. Jag frågade då min kompis hur han kände honom.
Då sa han att han brukade fixa röka, sprit och annat till folk, mest ungdomar. Han sa även att han hade torskat för vapenbrott, narkotikabrott och lite annat.

Jag är inte hundra på att han fortfarande är aktiv i SMR, men är säker på att han var det för något år sedan då han är med på bilder från möten och liknande på deras hemsida och hans polare är fortfarande med i SMR.

Vad tycker ni om det här?
Har ni ingen koll på era aktivister eller är det här accepterat?
Ursäkta om jag inte tar dig på allvar och skrattar lite. Var det där det mest fantasifulla du kunde hitta på?

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in