2009-08-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Okej, där ser man. Hur gammal är Johan Olsson egentligen?

Han är född 1987.

http://sv.metapedia.org/wiki/Johan_Olsson
Citera
2009-08-05, 23:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tschandala
Han är född 1987.

http://sv.metapedia.org/wiki/Johan_Olsson

Och det är väl ett vackert exempel på att Metapedia (Nordiska Förbundets infomedia) inte hatar SMR? Jag har som utomstående svensk patriot mycket svårt att förstå, och framförallt att acceptera, denna fiendskap...som sargar så mycket.
Citera
2009-08-06, 14:46
Medlem
Vitulvs avatar
Micke: Jag har en fråga till dig, och jag hoppas att den inte upplevs som allt för OT i tråden.

Hur ställer du dig till att "åka in"? Några tankar runt den kommande framtiden? Vad räknar du med för stöd från "utsidan" från dina kamrater?

Jag har ingen uppfattning om domens riktighet eller inte, och är inte så intresserad av det, utan snarare hur du personligen känner inför fängelsevistelsen.

(för visst blev du väl dömd till fängelse, eller har jag blandat ihop saker och ting?)
Citera
2009-08-06, 17:32
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitulv
Micke: Jag har en fråga till dig, och jag hoppas att den inte upplevs som allt för OT i tråden.

Hur ställer du dig till att "åka in"? Några tankar runt den kommande framtiden? Vad räknar du med för stöd från "utsidan" från dina kamrater?

Jag har ingen uppfattning om domens riktighet eller inte, och är inte så intresserad av det, utan snarare hur du personligen känner inför fängelsevistelsen.

(för visst blev du väl dömd till fängelse, eller har jag blandat ihop saker och ting?)

Nu kan jag ju egentligen inte svara för Micke, men jag svarar lite hur jag tror ändå.
För en månads vistelse på en öppen anstalt behöver man knappt "ställa in sig" på något alls.
Man hinner knappt komma dit innan man ska hem igen. För en månad behöver man knappt ekonomiskt stöd mer än några hundralappar för ett telekort och ngt i kiosken. Om man inte röker eller snusar behöver man knappt det.
Visst ett par brev skulle väl vara skönt att få, men som sagt, öppen anstalt är det bara ringa de man vill ha kontakt med, svårare än så är det inte.

Det som är jobbigt är väl i de fall man har ett jobb, men nu är det ju semestertider ändå, så passar la bra att ta ut en månads semester så slipper man gnabba med chefen om tjänstledigt.
Citera
2009-08-06, 19:30
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
Nu kan jag ju egentligen inte svara för Micke, men jag svarar lite hur jag tror ändå.
För en månads vistelse på en öppen anstalt behöver man knappt "ställa in sig" på något alls.
Man hinner knappt komma dit innan man ska hem igen. För en månad behöver man knappt ekonomiskt stöd mer än några hundralappar för ett telekort och ngt i kiosken. Om man inte röker eller snusar behöver man knappt det.
Visst ett par brev skulle väl vara skönt att få, men som sagt, öppen anstalt är det bara ringa de man vill ha kontakt med, svårare än så är det inte.

Det som är jobbigt är väl i de fall man har ett jobb, men nu är det ju semestertider ändå, så passar la bra att ta ut en månads semester så slipper man gnabba med chefen om tjänstledigt.
Kan väl inte annat än att hålla med, det är som sagt över lika snabbt som det började. Det enda jag "ställt in" mig på är att se till att hålla en ordentlig diet tills inställelsedatumet och sedan blir fokus på att äta och träna rätt där inne.

/Micke
Citera
2009-08-06, 21:11
Medlem
Ungefär hur många svenska nassar sitter i fängelse idag?

För vilka brott sitter de inne?

Vilka av dessa har begått brott för rörelsens skull, och vilka brott handlar det om?

Är det över huvud taget någon i Sverige som sitter i fängelse för hets mot folkgrupp i skrivande stund? Den enda jag kan minnas på rak arm är Ahmed Rami, som satt i tre månader i början av 90-talet.

EDIT: Kurt Linusson har avtjänat en månad för HMF, och Björn Björkqvist två månader. Men de är fria män idag, och förändrar alltså inte den tidigare sakfrågan.
Senast redigerad av CaesarDavid 2009-08-06 kl. 21:16.
Citera
2009-08-06, 22:22
Medlem
Så, nu skickade jag ett pay-sms, får affichera (stavning?) och sätta upp banderoller i min ort när jag kommer på benen igen.
Citera
2009-08-06, 22:30
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
Så, nu skickade jag ett pay-sms, får affichera (stavning?) och sätta upp banderoller i min ort när jag kommer på benen igen.
Mycket uppskattat, se till att skicka in ett ebrev med bild och text, alternativt skicka ett PM till här på Flashback, så lägger jag upp en aktivitets-rapport.

/Micke
Citera
2009-08-06, 22:39
Medlem
HC47s avatar
Finns det något som tyder på någon annan specifik gärningsman?
Citera
2009-08-06, 22:42
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Finns det något som tyder på någon annan specifik gärningsman?
Det är rätt ointressant, den biten är upp till åklagaren att arbeta vidare med utan hjälp från de som arbetar med fallet Niklas Frost.

/Micke
Citera
2009-08-06, 22:44
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Det är rätt ointressant, den biten är upp till åklagaren att arbeta vidare med utan hjälp från de som arbetar med fallet Niklas Frost.

/Micke
Jag menade mer om ni vet om det finns någon annan. Det är ju inte ointressant om ni är ute efter rättvisa, eller hur? Rättvisa kan vi prata om när den som är skyldig till brottet skakar galler.
Citera
2009-08-06, 22:49
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag menade mer om ni vet om det finns någon annan. Det är ju inte ointressant om ni är ute efter rättvisa, eller hur? Rättvisa kan vi prata om när den som är skyldig till brottet skakar galler.
Vi är ute efter rättvisa för Niklas Frost, och vi VET att Niklas Frost är oskyldig. Sedan får åklagaren se till att skippa rättvisa för offret, det är inte vår skyldighet.

/Micke
Senast redigerad av M.Skillt 2009-08-06 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in