Citat:
Ursprungligen postat av Vitulv
Micke: Jag har en fråga till dig, och jag hoppas att den inte upplevs som allt för OT i tråden.
Hur ställer du dig till att "åka in"? Några tankar runt den kommande framtiden? Vad räknar du med för stöd från "utsidan" från dina kamrater?
Jag har ingen uppfattning om domens riktighet eller inte, och är inte så intresserad av det, utan snarare hur du personligen känner inför fängelsevistelsen.
(för visst blev du väl dömd till fängelse, eller har jag blandat ihop saker och ting?)
Nu kan jag ju egentligen inte svara för Micke, men jag svarar lite hur jag tror ändå.
För en månads vistelse på en öppen anstalt behöver man knappt "ställa in sig" på något alls.
Man hinner knappt komma dit innan man ska hem igen. För en månad behöver man knappt ekonomiskt stöd mer än några hundralappar för ett telekort och ngt i kiosken. Om man inte röker eller snusar behöver man knappt det.
Visst ett par brev skulle väl vara skönt att få, men som sagt, öppen anstalt är det bara ringa de man vill ha kontakt med, svårare än så är det inte.
Det som är jobbigt är väl i de fall man har ett jobb, men nu är det ju semestertider ändå, så passar la bra att ta ut en månads semester så slipper man gnabba med chefen om tjänstledigt.