2009-10-23, 11:11
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
En religionssociologisk minimidefinition av sekt i sju punkter har gjorts av Roy Wallis:

1. Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.
2. Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.
3. Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap.
4. Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.
5. Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende är ett prästerskap.
6. Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp.
7. Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.

betyder också förnekad lärosats eller liktydigt med irrlära, vilket iof den nuvarande regimen alltid kommer hävda att vi är, så enligt dessa begrepp så ja.

alla sju punkter passar in på SMR, summan av allt ?
detta kan ju stämma in på SUF med, efter samtal själv med SUF medlemmar så beskriver dem SUF som det extremaste alternativ man kan kan finna på vänsterkanten
Citera
2009-10-23, 11:58
Medlem
ViceSquads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
detta kan ju stämma in på SUF med, efter samtal själv med SUF medlemmar så beskriver dem SUF som det extremaste alternativ man kan kan finna på vänsterkanten

Är du dum eller?
Citera
2009-10-23, 12:31
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Är du dum eller?
är du?
Citera
2009-10-23, 13:31
Medlem
TheBusters avatar
Citat:

Suf vetifan, men däremot anarkafeministerna kvalar med enkelhet in pa alla punkter.

De flesta politiska/intresseorganisationerna kvalar ju in pa nagon punkt men som jag ser det är det nog bara SMR och anarkafeministerna som kvalar in om man räknar med nagerlunda kända grupper.
Citera
2009-10-23, 23:43
Medlem
Stormtroopers avatar
Vad gör Klas med potatisen? Alltså säljer han potatis, odlar han bara så mycket som han själv behöver eller bygger han upp ett förråd med potatis inför revolutionen?

Förväntar mig ett seriöst svar på min halvoseriösa fråga
Citera
2009-10-24, 19:03
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Vad gör Klas med potatisen? Alltså säljer han potatis, odlar han bara så mycket som han själv behöver eller bygger han upp ett förråd med potatis inför revolutionen?

Förväntar mig ett seriöst svar på min halvoseriösa fråga

Det ska med potatiskanoner till sitt försvar inte svea rikes riksdag och tvinga folkförrädarna äta okokt radioaktiv potatis tills dem ber om nåd
Citera
2009-10-24, 19:43
Medlem
folkgemenskaps avatar
Potatischips är gott, och grillchips har jag märkt är väldigt bra att dippa med, Odla Potatis är en investering om de nu är sant att han har satt ett så är väl de bara bra?
Citera
2009-10-24, 20:00
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Potatischips är gott, och grillchips har jag märkt är väldigt bra att dippa med, Odla Potatis är en investering om de nu är sant att han har satt ett så är väl de bara bra?
ja absolut är det en bra sak, men att folk i organisationen ska åka ner och gräva i hans jävla land och bygga hundkojjor åt karljäveln och skicka pengar ner för han ska åka jeep och äta räkmackor? nej du!
Citera
2009-10-24, 21:24
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Citat:
ja absolut är det en bra sak, men att folk i organisationen ska åka ner och gräva i hans jävla land och bygga hundkojjor åt karljäveln och skicka pengar ner för han ska åka jeep och äta räkmackor? nej du!
Till en hund som dessutom är stulen från en medlem.
Citera
2009-10-24, 21:53
Medlem
gobbegroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Till en hund som dessutom är stulen från en medlem.
det får du gärna berätta mer om..
Citera
2009-10-24, 22:35
Medlem
PEWPEWPEWs avatar
Kunde dom inte betalat så det löser sig med den där cuttarn Niklas Frost istället för att betala för potatis?

Eller är detta för logiskt
Citera
2009-10-25, 01:06
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gobbegrogg
det får du gärna berätta mer om..
Vår allas odödlige ledare fick låna en dobbermann-hund av en medlem. Och när man nu lever på tio 17åringars studiebidrag (jag vet inte hur mycket det blir exakt) så är det ju inte alltid man har råd med saker själv, framförallt då inte under sommartider när studiebidragen inte betalas ut. Kort och gott vägrar klas lämna tillbaka hunden. Visserligen har ju klas och hans dräng jimmy botat hundens - för att citera jimmy - "vatenredsla" med hjälp av "vatenkana och vatenslag" och detta skulle kanske göra denna duo värda att få behålla hunden, men vem är jag att döma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in